[***] schreef:En als ik de eerdere conversatie goed begrijp heeft een spierbiopt eigenlijk enkel zin tijdens een "aanval"? Of als er al schade is? Maar dat is dan ook maar een goed bij een paard zonder duidelijke symptomen (als in niet spierbevangen bv.) ?
Dat, plus dat de nieuw ontdekte vormen van PSSM sowieso niet altijd met een biopt aan te tonen zijn als je niet weet waar je naar moet zoeken (en dat weten ze niet
) . Bij mijn n/P2 merrie liet het biopt bv wel spierschade zien, maar geen PSSM.
De nieuw ontdekte versies van PSSM zullen overigens wel snel nieuwe namen gaan krijgen, want ze hebben niet, zoals PSSM1, te maken met een suikeropslagprobleem.
! Dat zou je aan Paul Szauter moeten vragen van Equiseq. Die is bijzonder benaderbaar. Hij heeft mijn tekst ook gecheckt, dus het klopt iig in zoverre wel allemaal wat hier staat.
Het gaat met piekjes en daaltjes, maar het gáát de goede kant op. Volgende week de proef op de som, dan is de bekappert er weer.
Wie weet kan ik over een tijdje wel weer rijden!
Maar het zal dan inderdaad ergens daar vast hangen.. hopelijk verder geen problemen en krijgen ze het binnenkort
Ook drinkt hij de laatste dagen weer normaal dus dat maakt het ook weer gek .. Hij heeft nu achteraf gezien nog wel eens zo'n periode gehad (had toen ook wat zachtere mest maar dat zou ik ook hebben als ik zoveel dronk