Cambiar schreef:Zeer interessant, Pleiada. Ik kende Kaardebol niet.
Het is inderdaad zoeken en uitproberen. De neutradex heeft de veearts voorgeschreven om de verzuring in de spieren te neutraliseren. Ik heb het vroeger ook gegeven, aan haar zus en het deed absoluut niets. Ik denk dat het eerder iets is voor paarden die echt acuut spierbevangen staan na harde werk, zoals type maandagziekte aandoeningen en zo. Symptoombestrijdend maar doet niets aan de oorzaak...
Het probleem van mijn merrie is chronisch, dat het eerder de situatie ontwarren zal zijn op lane termijn en langzaam tempo, veel stappen/ bewegen, de stijfheid aanpakken door zachte massages/ effleurages/stretching/yoga en ondersteunen met natuurlijke producten. Mijn merrie is ooit eens goed geweest (dat merkte ik aan slappe manekam) bij een trainer die haar elke dag longeerde en biergist gaf. Dat neemt ook de verzuring weg. Ik heb nu gebeld naar brouwerij in de buurt en ga om 5 liter levende biergist. Baat het niet, het schaadt niet.
Die kaardebol en duivelsklauw, is dat ook zaad, geef je het vers of is het een gedroogde samenstelling die je kunt kopen aub?
Ik geef die van mij ook voldoende beweging(voor zover mogelijk)en ik doe ook een opleiding cranio en heb ook al een dag shiatsu gehad,dus ze kan goed fungeren als oefenpaard,.Het ondersteunt haar wel heb ik het idee..Ben benieuwd wat de biergist doet
De duivelsklauw is gemalen van Jacob hooy en de kaardebol is tinctuur van de cruydhof..Deze zijn ook nog betaalbaar vind ik zelf..