Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
funnyhorses schreef:Sizzle schreef:Heb je tegen het verzuren ook wel een natriumcarbonaat (neutradex of baking soda) gegeven?
Ja staat hier standaard in de kast.
Is het ook interssant om het standaard aan het drinkwater toe te voegen? Of beter als apart drinkwater?
funnyhorses schreef:henny_w schreef:En appelazijn tegen calcium teveel ???
Hoe helpt dat tegen calcium?
Ik heb wel eens gewoon azijn gegeven om de darmen iets aan te zuren dat heeft ook ietsje geholpen.
Nu heb ik onlangs nog eens een zandkuur gegeven met fyciliumvezel husk en daarmee is de mest heel erg opgeknapt. Voorheen gaf ik de zaadjes maar daarvan mestte ze niet zo mooi als nu.
Ik zag ook een paar dagen terug een slijmsliert op de mest liggen zou dat een rest van de husk gewezen zijn of slijm van de darm zelf?
funnyhorses schreef:Ik heb hier nu wel steeds een emmer met keltisch zeezout staan in het begin dronken ze er veel aan nu niet meer.
Vanmorgen weer urine opgevangen en het zag er heel mooi uit qua kleur en geen zand/gruis erin.
Alles was goed qua waarde behalve de PH die was 5 ipv rond de 7.
Dat is de eerste keer dat de urine op 5 staat voorheen altijd op en rond de 7. Heb nu wat ascorbinezuur door het eten gedaan om de PH wat omhoog te krijgen.
Dus eigenlijk heel vreemd, voorheen altijd erg veel zand/gruis in de urine en afwijkende waarden maar PH altijd altijd mooi rond de 7, nu zijn alle waarden prachtig en heeft ze een PH van 5.