Hooi testen kan nooit kwaad, maar ik heb het nog nooit gedaan
Fijn om te weten wat er in zit! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fijn om te weten wat er in zit!
Jotoma schreef:Dus 30 kilo hooi in de eerste 24 uur is normaal?
Ik schrok er aardig van, bijna 3x zoveel als de 2% die hij nodig heeft.
Ik heb geen analyse gedaan, maar het is grofstengelig hooi, 2e of 3e snede. Hij komt overigens totaal niet opgeblazen of gassig over. Maar goed, we zijn pas twee dagen verder.
Waarom zou je nog niet mengen met stro?

ik ben hartstikke allergisch voor gras, hooi, stro, bloemen, pollen etc. Dus de geur van zomer is voor mij onmiskenbaar. 
Jotoma schreef:Qua dikte lijkt mijn huidige hooi soms net stro. Zo grof. Dat is ook beter toch?
Koper schreef:Jotoma schreef:Qua dikte lijkt mijn huidige hooi soms net stro. Zo grof. Dat is ook beter toch?
Weet ik niet. Waarom is het dik/grof? Is het dan wel gras of zit er bij voorbeeld riet in?
Ik heb hooi waar van alles in zit. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo blij met dat grove, heb liever fijn, zacht hooi. Maar ik heb een oude-van-dagen-pony die gevoelig is voor koliek en lang niet alle hooi eet.
Koper schreef:Tja, ik kan er niks aan doen. Mijn leverancier is ook weer afhankelijk van hun leverancier in Duitsland, en weet pas wat voor hooi er komt wanneer de vrachtwagen er is. De kwaliteit is redelijk constant en het is biologisch hooi met voldoende variatie.
Citaat:Het is jammer dat ter vergelijking, heel weinig mensen die hun paard (1)24/7 buiten houden of sws op (2)onbeperkt hooi, (3)weinig tot geen granen etc, minder (4)ambities hebben voor de sport en we het effect niet echt zien.