Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:http://thehorsesback.com/neck-threadworms/
[MD] Er kwam een worm uit de huid.... met foto's
Vind ik nog niet zo'n gekke gedachte
ellepel schreef:Nou, toevallig wilde ik daar ook iets over zeggen over die 'nekworm'
Ik heb het overzichtje gelezen en hij is eigenlijk begonnen met jeuk toen hij de laatste keer ontwormd toch?
Welk merk en voor hoveel kilo heb je toen gegeven.
Bij paarden geeft het binnen 48 uur na ontwormen vreselijk veel jeuk doordat die wormpjes afsterven.
dat artikel is erg duidelijk.
Weet je ook of het diertje al eerder ontwormd geweest is?
Maakt ook niet uit, je zou even moeten overleggen met je veearts of het kan dat hij nu nog een dosis krijgt, en zorg ervoor dat je wat overdoseerd,is beter in dit geval.
Kan zij dat ik iets gemist heb in de reacties hoor sorry,maar kijk dus of je nog een keer kan ontwormen, wel met een goed middel en
Doordat hij antibiotica heeft gehad zouden zijn darmen wat van slag kunnen zijn wat ook weer allergische reacties kan veroorzaken,
Luis hoeft niet besmettelijk te zijn trouwens, heb er 2 elke winter de een luis,de ander niks.
Edit, heb jij een uitslag zelf van het bloedondrzoek?
ellepel schreef:Nadeel van strongid p is dat het niet werkt tegen ingekapselde larven van de bloedworm.
Nou ja weet je het is soms echt moeiljjk hoor om uit te zoeken wat er is en waar het van komt.
Kwa voeding in elk geval suikerarm, lucerne word afgeraden bij paarden met jeuk,
je hebt nu die vitalbix he, hou het daar op en goed hooi en kijk even aan.
Zou het diertje even van het gras houden, geen wortels appels of wat dan ook ook in elk geval een week of drie.
tessad schreef:Misschien toch goed om hem met ivermectine te laten inspuiten? Dit helpt tegen de nekworm én tegen eventuele luis. Bij mij. Paard was dit toen echt de enige oplossing. De luis ging anders niet weg... dit moet je dan wel weer herhalen na drie weken ivm nieuwe eitjes die weer uitkomen. Succes ermee!
mysa schreef:Zoals ik zei:ik heb twee eczemers gehad, waarvan de eerste bijna dertig jaar. Nooit jeuk gezien in december! Hooguit een keer schuren uit gewoonte. Maar dat doen mijn huidige, eczeemvrije paarden ook af en toe. Ik gok op een parasiet of een slecht werkende lever.