Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marjanka11 schreef:Zijn zichtbare onlogica in bewegen is alleen als hij gehaast/druk is in draf, rechtsom op de volte; dan verliest hij tact, gaat achter sneller of groter dan voor, kan hij het voor niet kwijt, en dan gaat het de mist in, en dan lijkt er rv een hakkeltje te zitten, beetje op schouderniveau.
. Maar dat is mijn grote droom, hoop en wens. Vooral omdat hier nog een wannabe sportpaard staat met lastig gedrag, die ik ook niet op geef, wellicht ook tegen beter weten in (nu M2 met heel veel moeite en vooral afgroeten, mentaal lastig, niet geschikt voor buiten rijden). Ik heb vanochtend nog gegoogled op 'leven met een gehandicapt kind', gniffel, want zo voelt het met die twee in de wei. De derde, een Shet, is mentaal en fysiek nog de beste. Maar het is soms wel flut, dat je je dromen zo fors moet bijstellen. Daar doe je niet zo je best voor. Aan de andere kant, misschien boffen ze wel dat ze bij mij in de achtertuin wonen.
, nachtbraker idd
, dan is het lekker rustig!
! De grote baan heeft een betere bodem dan de longeercirkel, maar geen aanleuning omdat er geen omheining is; hij loopt daar ook makkelijker. Super braaf bulletje. Linksachter is hij wat trager in draf als je goed kijkt, maar stap en galop zijn correct. Achterwaarts is appeltje-eitje en stoute sprongen maken lukt dus ook. Als hij er aan trekt, bijvoorbeeld in de wei omdat er iets gebeurd, is die traagheid in draf niet zichtbaar. Het is een soort luiheid. Bokken doet hij niet. Verder is hij nog steeds supervriendelijk en attent in de omgang. En geneert zich niet voor spontane zaadlozingen waar je bij staat.
. Het is alleen voor mij een heel hectisch afgelopen half jaar geweest met werken, fysio, ziekenhuis, thuis de boel draaiende houden en ook voldoende rust nemen etc., dus ik kan niet wachten tot het plaatwerk er uit is en het voorjaar begint.