onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8077
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:34

mylittlejoy schreef:
@EJuniorJoost: Het paard is zowel scheef als kreupel. Welke van de twee de oorzaak is, kunnen wij vanaf een pc niet beoordelen, jij ook niet. Daarom is het alleen maar goed dat de TS dat eerst uitzoekt voor ze begint met rijden/rechtrichten/etc.


+:)+

Wacht maar lekker de MRI af TS voor je het erger maakt dan het is.

Succes ermee!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:35

Wat aangaat scheefheid en dierenartsen: deze 2 lijken niet samen te gaan..Nog nooit een DA getroffen die hier kaas van had gegeten! Toen ik mijn paard weer zuiver had en ik dit aan de toen behandelend dierenarts wilde laten zien kwam daar nooit een reactie op! Meerdere malen getracht om tot een afspraak te komen..tevergeefs!! Zo ontzettend jammer..Ben ervan overtuigd dat er zoveel meer paarden geholpen kunnen worden!

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:37

pol1 schreef:
Wat aangaat scheefheid en dierenartsen: deze 2 lijken niet samen te gaan..Nog nooit een DA getroffen die hier kaas van had gegeten! Toen ik mijn paard weer zuiver had en ik dit aan de toen behandelend dierenarts wilde laten zien kwam daar nooit een reactie op! Meerdere malen getracht om tot een afspraak te komen..tevergeefs!! Zo ontzettend jammer..Ben ervan overtuigd dat er zoveel meer paarden geholpen kunnen worden!


helemaal eens en ook ervaren!

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:02

[AR] De eerste menles zit er op

Hier zeg je les te hebben gehad en het ging ongelofelijk goed, dan moet je instructeur toch ook hebben gezien dat hij niet rad loopt

Het is niet dat ik je berichten naloop, maar dit kwam ik tegen terwijl ik wist dat je bij AR had gezegd te mennen

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:09

pol1 schreef:
Mits is uitgesloten dat je paard medische niets mankeert kan dit wel degelijk Door scheefheid komen..Helaas. Zelf " mogen" ervaren. Mijn paard gaf eigenlijk wel heel erg t zelfde beeld ( medisch was uitgesloten dat er iet zat)..
Uiteindelijk terecht gekomen bij een in mijn ogen goeie rechtrichtinstructeur en het paard weer zuiver gekregen nu ruim 4 Jr geleden! Dus ja het is absoluut mogelijk mocht de scheefheid ervoor zorgen dat je paard onregelmatig is dit eruit te krijgen Door rechtrichtarbeid!

Ben het met je eens dat rechtrichten in veel gevallen een oplossing kan zijn. Het is tenslotte ook de basis. Het paard van TS loopt echter wel goed na het uitverdoven van de voet. Mijn inziens moet je dan eerst de blessure oplossen voor je verder gaat met rechtrichten.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:24

Kidde schreef:
pol1 schreef:
Mits is uitgesloten dat je paard medische niets mankeert kan dit wel degelijk Door scheefheid komen..Helaas. Zelf " mogen" ervaren. Mijn paard gaf eigenlijk wel heel erg t zelfde beeld ( medisch was uitgesloten dat er iet zat)..
Uiteindelijk terecht gekomen bij een in mijn ogen goeie rechtrichtinstructeur en het paard weer zuiver gekregen nu ruim 4 Jr geleden! Dus ja het is absoluut mogelijk mocht de scheefheid ervoor zorgen dat je paard onregelmatig is dit eruit te krijgen Door rechtrichtarbeid!

Ben het met je eens dat rechtrichten in veel gevallen een oplossing kan zijn. Het is tenslotte ook de basis. Het paard van TS loopt echter wel goed na het uitverdoven van de voet. Mijn inziens moet je dan eerst de blessure oplossen voor je verder gaat met rechtrichten.



Maar wat als de blessure juist komt door het scheeflopen?
Dan moet je dus de oorzaak aanpakken nl het scheef zijn om de belasting weg te halen en het lichaam zichzelf te laten herstellen. Ik heb dat dus gehad met mijn paard.

mylittlejoy

Berichten: 3294
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:51

Dan nog moet eerst de blessure geheeld zijn voor je kan gaan trainen. Met een geblesseerd paard train je niet. Punt. Pas als duidelijk zou zijn dat dit (alleen) scheefheid is en er geen blessure speelt, kan je wat aan die scheefheid gaan doen. Maar dit is als-als-als. Laat TS maar eerst uitvogelen wat er aan de hand is.

Edit: even aangepast.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:28

SinneJ schreef:
Maar het paard is al gereden sinds al die scans? Want als werken aan scheefheid helpt, zou er mijns inziens, toch vrij snel verbetering moeten te zien zijn? Niet dat het meteen over is, maar verbetering...

Wat heb je al met het paard gedaan sinds de laatste onderzoeken?



ze heeft eerst 4 weken niks gedaan daarna beetje buiten stappen met wat draf

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:30

Echwel schreef:
[AR] De eerste menles zit er op

Hier zeg je les te hebben gehad en het ging ongelofelijk goed, dan moet je instructeur toch ook hebben gezien dat hij niet rad loopt

Het is niet dat ik je berichten naloop, maar dit kwam ik tegen terwijl ik wist dat je bij AR had gezegd te mennen



geeft niks hoor. maar je ziet niks aan haar op gras zand en rechtuit asfalt. zelfs de bocht om draven gaat prima alleen op een harde volte kreupeld ze. Heb haar ook 1 keer mee naar de les gehad. 30 min rustig gereden. en ook dan ziet niemand wat aan haar

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:31

Ik denk dat je goed bezig bent met het verder te onderzoeken en zou inderdaad tot dan niets doen in andere gangen dan stap... misschien wat stretchen in stilstand of iets dergelijk :) dan voelt het niet alsof je niets doet, maar het zou zo jammer zijn als je het erger maakt en dat achteraf te weten komt :(:)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:35

Daarom zei ik ook mits er uitgesloten is dat er een blessure speelt!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:54

Wat een gekloot met die verzekeringen, ik ben heel blij dat kiki is verzekerd hoor.
Mijn DA moet nu het hele dossier op sturen naar de verzekering en dan gaat morgen de DA van de verzekering kijken wat het gaat worden of we recht hebben op een mri oid.
Bel ik eerst de verzekering op of het dossier er al is, niet dus DA gebeld hij is onderweg.
Verzekering ook gevraagd wanneer ik dan iets hoor van hun dierenarts..........nou volgende week ergens per brief.
Dacht het dus niet, ze hebben me nummer genoteerd en ze bellen me vrijdag.
Zal me benieuwen, ik ga echt niet wachten tot ik volgende week ergens een brief krijg. Voordat ze dan onder de scan kan ben ik 2 weken verder of zo.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:41

pol1 schreef:
Wat aangaat scheefheid en dierenartsen: deze 2 lijken niet samen te gaan..Nog nooit een DA getroffen die hier kaas van had gegeten! Toen ik mijn paard weer zuiver had en ik dit aan de toen behandelend dierenarts wilde laten zien kwam daar nooit een reactie op! Meerdere malen getracht om tot een afspraak te komen..tevergeefs!! Zo ontzettend jammer..Ben ervan overtuigd dat er zoveel meer paarden geholpen kunnen worden!


Ze zijn er wel hoor :D :D maar het zijn er nog weinig.

Het belangrijkste is dat het niet of/of is, maar en/en. Je moet de blessure zelf én de scheefheid/verkeerd lichaamsgebruik aanpakken.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:05

pol1 schreef:
Wat aangaat scheefheid en dierenartsen: deze 2 lijken niet samen te gaan..Nog nooit een DA getroffen die hier kaas van had gegeten! Toen ik mijn paard weer zuiver had en ik dit aan de toen behandelend dierenarts wilde laten zien kwam daar nooit een reactie op! Meerdere malen getracht om tot een afspraak te komen..tevergeefs!! Zo ontzettend jammer..Ben ervan overtuigd dat er zoveel meer paarden geholpen kunnen worden!

geen goede veearts gehad :+

watermolen had laatste keer dat ik er was geen MRI of CT, als aanvullend diagnostisch beeldmateriaal zou je dat bij een andere kliniek kunnen laten doen zonder geheel overnieuw te beginnen, dat kan gewoon in overleg. Hebben ze mij indertijd ook geadviseerd.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:58

Toch ben ik toendertijd bij een zeer gerenommeerde kliniek geweest in het midden van t land ( waar alles aanwezig is !).. behalve van scheefheid bij paarden -:(-

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:11

Toch lijkt me scheefheid niet het enige probleem want dan liep hij niet beter op het zachte.

Maar ik verbaas me er wel over dat met een paard dat slecht loopt op het harde een bak wordt gesleept en gemend. Onder het mom we zien het op de zachte niet.
Dus dan is er niets?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 22:15

Jade schreef:
pol1 schreef:
Wat aangaat scheefheid en dierenartsen: deze 2 lijken niet samen te gaan..Nog nooit een DA getroffen die hier kaas van had gegeten! Toen ik mijn paard weer zuiver had en ik dit aan de toen behandelend dierenarts wilde laten zien kwam daar nooit een reactie op! Meerdere malen getracht om tot een afspraak te komen..tevergeefs!! Zo ontzettend jammer..Ben ervan overtuigd dat er zoveel meer paarden geholpen kunnen worden!

geen goede veearts gehad :+

watermolen had laatste keer dat ik er was geen MRI of CT, als aanvullend diagnostisch beeldmateriaal zou je dat bij een andere kliniek kunnen laten doen zonder geheel overnieuw te beginnen, dat kan gewoon in overleg. Hebben ze mij indertijd ook geadviseerd.


ze hebben nu zelf een mri scan.
dus dat is wel fijn.
al hoor ik net het verhaal van iemand en dat paard had precies de zelfde klachten als kiki. alleen weet ik niet of die ook wel eens vocht in een been heeft gehad. maar die reageerde ook op de voet verdoven. en die bleek KS Te hebben. heb de da hier toch ook nog eens over gemaild

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 22:17

bruintje123 schreef:
Toch lijkt me scheefheid niet het enige probleem want dan liep hij niet beter op het zachte.

Maar ik verbaas me er wel over dat met een paard dat slecht loopt op het harde een bak wordt gesleept en gemend. Onder het mom we zien het op de zachte niet.
Dus dan is er niets?


toen was hij niet kreupel. heb wel wat in de wei gestap met de kar er achter. en in de trant van rustig bewegen leek mij dat prettiger als met mij op de rug

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:46

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik val wel op een reactie van jou op een reactie van iemand op het filmpje. Iedereen ziet dat pony op beide filmpjes kreupel is, en jij zegt dat je DA het een lichte onregelmatigheid vindt?? Mag toch hopen dat de DA dat niet baseert op dit filmpje.
Rijden zou ik met dit beestje nu niet doen, maar mennen ook niet. Ze lopen voor de wagen meer met de voorhand dus meer belasting op dat voorbeentje.
Wellicht aan de hand stappen en evt. lange lijnen in stap maar verder ook echt niks zolang je geen duidelijkheid hebt.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:02

Ladygiroc schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik val wel op een reactie van jou op een reactie van iemand op het filmpje. Iedereen ziet dat pony op beide filmpjes kreupel is, en jij zegt dat je DA het een lichte onregelmatigheid vindt?? Mag toch hopen dat de DA dat niet baseert op dit filmpje.
Rijden zou ik met dit beestje nu niet doen, maar mennen ook niet. Ze lopen voor de wagen meer met de voorhand dus meer belasting op dat voorbeentje.
Wellicht aan de hand stappen en evt. lange lijnen in stap maar verder ook echt niks zolang je geen duidelijkheid hebt.



Nee natuurlijk niet, ik ben al wel 5 keer op de kliniek geweest de afgelopen 2 maanden en daar baseert hij dat op.
Hoe moet hij anders echo's en foto's maken.
En als je de berichten van mij door leest staat er ook ergens dat hij op de kliniek beter liep omdat ze daar meer ruimte heeft. En ze reageerde niet of nauwelijks op de buigproeven.

Verder hoef ik niet steeds commentaar er op dat ik ongeveer 6 keer wat met me paard heb gedaan de afgelopen 2 weken, ik deed dit op advies van mijn DA.
En wat jullie ook van hem vinden, die man is zeer ervaren en hij zal er wel een goede reden van hebben gehad om dit een korte periode voorzichtig te proberen.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:05

koetjeboe schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik val wel op een reactie van jou op een reactie van iemand op het filmpje. Iedereen ziet dat pony op beide filmpjes kreupel is, en jij zegt dat je DA het een lichte onregelmatigheid vindt?? Mag toch hopen dat de DA dat niet baseert op dit filmpje.
Rijden zou ik met dit beestje nu niet doen, maar mennen ook niet. Ze lopen voor de wagen meer met de voorhand dus meer belasting op dat voorbeentje.
Wellicht aan de hand stappen en evt. lange lijnen in stap maar verder ook echt niks zolang je geen duidelijkheid hebt.



Nee natuurlijk niet, ik ben al wel 5 keer op de kliniek geweest de afgelopen 2 maanden en daar baseert hij dat op.
Hoe moet hij anders echo's en foto's maken.
En als je de berichten van mij door leest staat er ook ergens dat hij op de kliniek beter liep omdat ze daar meer ruimte heeft. En ze reageerde niet of nauwelijks op de buigproeven.

Verder hoef ik niet steeds commentaar er op dat ik ongeveer 6 keer wat met me paard heb gedaan de afgelopen 2 weken, ik deed dit op advies van mijn DA.
En wat jullie ook van hem vinden, die man is zeer ervaren en hij zal er wel een goede reden van hebben gehad om dit een korte periode voorzichtig te proberen.


Zoals ik al beschreef heb ik alles gewoon netjes gelezen. Maar wellicht kun je je voorstellen dat ik totaal niet begrijp dat een DA licht onregelmatig zegt over een paard wat op de harde volte gewoon kreupel is. Dat licht onregelmatig gaat dan misschien over rechtuit ofzo maar ik begrijp gewoon niet dat een paard 'opgebouwd' moet worden als er nog geen oorzaak gevonden is.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:16

van opbouwen is geen sprake hoor. gewoon rustig wat bewegen.
en als je alles heb gelezen dat lees je ook ergens dat ze daar vele malen beter liep.
en een mri is ook risico vol. Dan is het nog eens te overwegen of ze met bewegen beter word. ik denk dat dat ook mee speelt

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:17

en rechtuit is ze gewoon goed net als op zachte ondergrond

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:05

Heb het idee dat je je aangevallen voelt, dat is echt niet nodig.
Het opbouwen staat niet voor niks tussen haakjes, rustig bewegen vind ik geen les en geen kar erachter. Dat is mij inziens veel stappen en evt erop als ze rechtuit idd goed is met een lang teugeltje een drafje ofzo.

Ik snap dat het lastig is om te bepalen waar je goed aan doet in deze situatie. Maar je bent met je verzekering in conclaaf over hoe verder. Doe dan ook echt rustig aan tot je meer weet, als je dan weet wat het is en het is behandeld kun je altijd mennen en rijden.

Overigens vind ik het KS verhaal hierboven niet vreemd, heb met mijn merrie precies hetzelfde gehad. Beest liep altijd, altijd rad, nooit verzet. Kwam stil te staan door een glijder, rugbespiering werd minder door het stilstaan, paard voor kreupel. Naar de kliniek geweest, kwam KS uit en irritatie aan de kogel voor. Nooit iets van gemerkt en door training al die tijd op kunnen vangen. Dus ondanks dat ze beter loopt op het uitverdoven in de voet wil het niet zeggen dat er elders in het lijf geen (grotere) kwaal zit.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 07:10

Ladygiroc schreef:
Heb het idee dat je je aangevallen voelt, dat is echt niet nodig.
Het opbouwen staat niet voor niks tussen haakjes, rustig bewegen vind ik geen les en geen kar erachter. Dat is mij inziens veel stappen en evt erop als ze rechtuit idd goed is met een lang teugeltje een drafje ofzo.

Ik snap dat het lastig is om te bepalen waar je goed aan doet in deze situatie. Maar je bent met je verzekering in conclaaf over hoe verder. Doe dan ook echt rustig aan tot je meer weet, als je dan weet wat het is en het is behandeld kun je altijd mennen en rijden.

Overigens vind ik het KS verhaal hierboven niet vreemd, heb met mijn merrie precies hetzelfde gehad. Beest liep altijd, altijd rad, nooit verzet. Kwam stil te staan door een glijder, rugbespiering werd minder door het stilstaan, paard voor kreupel. Naar de kliniek geweest, kwam KS uit en irritatie aan de kogel voor. Nooit iets van gemerkt en door training al die tijd op kunnen vangen. Dus ondanks dat ze beter loopt op het uitverdoven in de voet wil het niet zeggen dat er elders in het lijf geen (grotere) kwaal zit.


het is idd lastig te bepalen waargje goed aan doet. zeker als dat gene word voor gescheven door de DA.

maar bij jou paard dus ook ks