Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mayasfrenk schreef:Ik weet dat meneer van de slagerij in Nijkerk ook wel paarden" schiet" die vervolgens niet geslacht worden. Ontzettend fijne man. Heel veel respect voor paarden. Misschien zou je contact met hen op kunnen nemen om te vragen naar je opties. .. Heel veel sterkte met dezerot situatie. .
XmissdaphX schreef:Ts wat klote dat dit allemaal speelt. Ik hoop dat het snel opgelost wordt allemaal.
Ik heb verder het topic vluchtig doorgelezen en wat mij ontzettend opvalt is dat beide dierenartsen naar beneden worden gehaald.
Een dierenarts heeft hele strikte regels met betrekking tot inslapen van dieren. Als ze zich hier niet aan houden kunnen ze een boete krijgen waar je echt niet vrolijk van wordt.
2 dierenartsen hebben er naar gekeken en beide dierenartsen vonden dat het paard dus gezondheidtechnisch nog te goed is om te laten gaan. Daarnaast geef je aan dat het financieel en fysiek het niet redt om meer voor je paarden te zorgen, dit is geen reden om het paard in te laten slapen. Hoe banketstaaf dit op dit moment voor jou is.
Voor de rest heeft je paard aan de dierenartsen laten zien dat het een ontzettende knokker is. Aangezien hij telkens maar er weer boven op komt. Dit komt voor een dierenarts over als een paard wat er nog niet klaar mee is. Als het op dit moment gezond is gaan ze hem niet euthanaseren ondanks zijn verleden.
Ts ik probeer je absoluut niet af te kraken! Maar ik probeer je te laten zien hoe het door de ogen van de dierenarts eruit ziet.
nadine_yvana schreef:XmissdaphX schreef:Ts wat klote dat dit allemaal speelt. Ik hoop dat het snel opgelost wordt allemaal.
Ik heb verder het topic vluchtig doorgelezen en wat mij ontzettend opvalt is dat beide dierenartsen naar beneden worden gehaald.
Een dierenarts heeft hele strikte regels met betrekking tot inslapen van dieren. Als ze zich hier niet aan houden kunnen ze een boete krijgen waar je echt niet vrolijk van wordt.
2 dierenartsen hebben er naar gekeken en beide dierenartsen vonden dat het paard dus gezondheidtechnisch nog te goed is om te laten gaan. Daarnaast geef je aan dat het financieel en fysiek het niet redt om meer voor je paarden te zorgen, dit is geen reden om het paard in te laten slapen. Hoe banketstaaf dit op dit moment voor jou is.
Voor de rest heeft je paard aan de dierenartsen laten zien dat het een ontzettende knokker is. Aangezien hij telkens maar er weer boven op komt. Dit komt voor een dierenarts over als een paard wat er nog niet klaar mee is. Als het op dit moment gezond is gaan ze hem niet euthanaseren ondanks zijn verleden.
Ts ik probeer je absoluut niet af te kraken! Maar ik probeer je te laten zien hoe het door de ogen van de dierenarts eruit ziet.
Het zou best kunnen van die strikte regels, daar weet ik verder niks van, maar hoe zit dat dan met dieren uit asielen? Die zijn vaak nog gezond en worden wel na zoveel tijd afgemaakt. Net als baasjes die niet meer voor hun huisdier kunnen of willen zorgen, dan worden ze gewoon ingeslapen heb ik vaker gehoord. Dat vind ik echt erg dat zoiets dan wel gewoon 'volgens de regels' is. En het paard van TS moet eerst zichtbaar lijden (wat hij nu al doet want hij leeft met pijn) voordat er actie ondernomen wordt. Blijft een lastige situatie.