horsies5 schreef:Over het lichamelijke door geestelijke onbalans vraagt ze tips en deze heeft ze gelukkig gehad.. ik weet dat er veel zijn die daar niet in geloven.. dat is ook prima.. ik geloof daar (uit eigen ervaring) wel sterk in
Dan heb je de openingspost toch echt verkeerd begrepen:
Koper schreef:Mijn pony heeft hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is energetisch, ze draagt een deel van mijn hoofdpijn (ik heb een jaar of 12 geleden een virus opgelopen met als restverschijnselen hoofdpijn, duizeligheid, moeheid, vergeetachtigheid enz). Een deel van de hoofdpijn van mijn merrie heeft denk ik ook een prozaïscher kant: ze heeft PPID.
Wat kan ik doen om haar hoofdpijn te verlichten? Kan ik iets doen? Osteo komt binnenkort weer langs, zij kan ook cranio-sacrale dingen en heeft de schedel van mijn pony al eerder behandeld.
TS vraagt helemaal niet alleen maar tips voor het geestelijke deel: ze benoemt dat het zowel lichamelijke als geestelijke oorzaken heeft en wil de algehele hoofdpijn (die dus uit beide richtingen komt) verlichten.
Aangezien ze dus juist niet specifiek naar energetische oplossingen vraagt is het niet meer dan logisch dat ze een hoop reacties krijgt van mensen die naar de lichamelijke PPID-kant kijken en dus ook logischerwijs ook naar de pergolide vragen, aangezien dat het enige middel is voor hoofdpijn door PPID. Bij hoofdpijn door PPID geef je pergolide. Als het paard al pergolide krijgt en hij krijgt alsnog hoofdpijn, dan verhoog je de pergolide of voeg je monnikspeper toe. Zo simpel is het.