Pony met hoofdpijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:16

Azmay schreef:
269_life schreef:
Echt, mensen die hier met pseudo-wetenschap en kwakzalverij gooien en daarnaast ook nog eens reguliere medicatie onthouden zouden allemaal moeten worden aangeklaagd voor dierenmishandeling... :n

Is dit een grapje of serieus?
Als alles in overleg gebeurd zie ik namelijk 0,0 problemen met de samenwerking van alternatief en regulier :(:)

Misschien kort door de bocht ja, maar ts lijkt niet veel op te hebben met regulier, dus van samenwerking lijkt me daar geen sprake...

Odysseus

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:31

Het is bij wet geregeld dat een dierenarts altijd eerst reguliere behandeling moet proberen. Daarna mag alternatief geprobeerd worden. Dit is ter bescherming van het dier. Er is zelfs een uitspraak hierover geweest door een rechter bij een dierenarts die direct alternatief ging behandelen. Logisch, alternatief is niet bewezen en daarom zou een bewezen effectieve behandeling altijd de eerste stap moeten zijn.

In dit geval krijgt het paard helemaal geen behandeling. En moet het maar in leven gehouden worden zodat het over een paar jaar de opvolger moet opvoeden :? nee dat is echt denken in het belang van het dier.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:24

Zoals jullie reageren gaat TS daar niet anders over denken hoor.
Dat betekend niet dat ik alles maar goedkeur wat anderen doen, maar dit topic en wat jullie hier van vinden gaat heus niks veranderen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:47

Ineke2 schreef:
Zoals jullie reageren gaat TS daar niet anders over denken hoor.
Dat betekend niet dat ik alles maar goedkeur wat anderen doen, maar dit topic en wat jullie hier van vinden gaat heus niks veranderen.

Ik ben bang dat je daar gelijk in hebt. Je hebt mensen die na gaan denken over de adviezen waar ze om gevraagd hebben en je hebt mensen die vastgeroest zitten in hun eigen denkbeeld. Maar dat betekent niet dat we het niet kunnen proberen.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:26

Azmay schreef:
269_life schreef:
Echt, mensen die hier met pseudo-wetenschap en kwakzalverij gooien en daarnaast ook nog eens reguliere medicatie onthouden zouden allemaal moeten worden aangeklaagd voor dierenmishandeling... :n

Is dit een grapje of serieus?
Als alles in overleg gebeurd zie ik namelijk 0,0 problemen met de samenwerking van alternatief en regulier :(:)

Met een samenwerking zou inderdaad niets mis zijn :-). Maar dat lijk helaas niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:54

Sorry dat ik het zeg. Maar dat is juist wat vaak alternatief geneesers doen. Inspelen op gene wat de eigenaar wilt en wat ze voelen.
Terwijl ik meer ben van juiste diagnose stellen en daar op in spelen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:49

Tobbes schreef:
Sorry dat ik het zeg. Maar dat is juist wat vaak alternatief geneesers doen. Inspelen op gene wat de eigenaar wilt en wat ze voelen.
Terwijl ik meer ben van juiste diagnose stellen en daar op in spelen.

Tja bij mijn paard zijn het toch vaker de alternatieve geweest die mijn paard weer goed kregen ipv de reguliere niet.. dus om nu alles over 1 kam te scheren..

Iedereen maakt z'n eigen keuzes over wat zij het beste acht voor haar paard.. Ik denk dat TS echt wel de plussen en minnen tegen elkaar afgewogen heeft.. dus laat elkaar gewoon in haar waarde.. het is niet nodig om iemand als dierenmishandelaar af te schilderen omdat ze anders over dingen denkt.. niemand weet immers de precieze situatie van TS en haar pony.. verder heb ik me niet verdiept in ppid of het medicijn.. maar daar gaat dit topic ook niet over.. dit topic gaat over hoofdpijn wat het paard overgenomen heeft..

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:43

En dat hoofdpijn een kenmerk is van ppid moeten we dan maar negeren?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:56

horsies5 schreef:
Tja bij mijn paard zijn het toch vaker de alternatieve geweest die mijn paard weer goed kregen ipv de reguliere niet.. dus om nu alles over 1 kam te scheren..
... verder heb ik me niet verdiept in ppid of het medicijn.. maar daar gaat dit topic ook niet over.. dit topic gaat over hoofdpijn wat het paard overgenomen heeft..

PPID is een ziekte die blijkbaar ooit (door een reguliere arts) bij de pony is vastgesteld. Hoofdpijn kan een symptoom zijn van PPID. De hoofdpijn (als de pony dit al heeft) is niet door een veearts vastgesteld maar een conclusie van een of andere zweefteef waar TS zelf in therapie is.
Wat zou dan de meest logische "diagnose" zijn om mee aan de slag te gaan? Juist....
En laten er nu echt heel goede en bewezen werkzame medicijnen zijn tegen PPID... Die TS niet wil geven.

Ik heb niets tegen een alternatieve behandeling, maar tegen de therapeute die de conclusie trekt.
Bij paardenproblemen moet je bij een paardenarts zijn.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:15

Ik zou zelf ook meer waarde hechten aan de diagnose van hoofdpijn..
Ppid is onomkeerbaar.. de hoofdpijn kan een symptoom zijn.. Ik zou dat dus eerst aanpakken.. en daarvoor zou ik voor advies naar mijn 'zweefteef' gaan zoals je dat zo oneerbiedig zegt.. mocht dat niets uithalen dan kan ik altijd het reguliere traject in.. maar deze volgorde helpt mij bijna altijd en scheelt scheelt veel geld en ellende.. e de volgorde andersom heeft m'n paard alleen maar langer van geleden..

Edit: even nog een toevoeging..

Ik snap dat deze volgorde voor veel mensen raar en ongewoon is.. maar als het voor mij (en andere die het zo doen) werkt is het toch goed? Waarom dan veroordelen.. ik veroordeel ook geen mensen die het alternatieve helemaal uitsluiten.. en ik heb echt mensen paarden zien inslapen waarvan ik van overtuigd was dat deze met alternatief weer goed zouden kunnen worden.. hartstikke zonde, maar ieder zijn eigen manier toch?

TS onthoud het paard ook niet van zorg, maar zorgt op een andere manier voor haar paard dan jullie zouden doen.. en blijkbaar werkt dat voor hen.. hoofdpijn is niet het enige ppid symptoom (is soms zelfs helemaal geen symptoom) maar dat is het enige waar ze even wat mee denkers nodig had..
Ik weet overigens niet wat mijn keuze zou zijn qua prascend of iets anders.. maar daarvoor heb ik mij onvoldoende verdiept in zowel de medicatie als in de ziekte.. ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat TS zich daar wel in verdiept heeft en een overwogen keuze heeft gemaakt.. en wellicht veranderd die keuze nog als haar paard het toch niet helemaal goed wil gaan doen oid.. Dan zal ze vast opnieuw overwegen.. maar jullie woorden van mishandeling etc dragen vast niet bij aan een gedegen heroverweging..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:22

Persoonlijk vind ik dit niet een logische volgorde. Ik zou altijd eerst een dierenarts bellen om een diagnose te stellen of om dingen uit te sluiten. Mocht blijken dat er "technisch" niets aan mankeert en het paard blijft zich abnormaal gedragen, dan zou ik een alternatieve behandeling proberen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:34

horsies5 schreef:
TS onthoud het paard ook niet van zorg, maar zorgt op een andere manier voor haar paard dan jullie zouden doen.. en blijkbaar werkt dat voor hen..

Blijkbaar werkt het voor hen niet, want anders zou TS hier niet om hulp komen vragen.

Horsies5, de therapeute van TS is geen paardenarts. Ze is uberhaupt al geen arts maar "therapeute".
Ik heb helemaal niets tegen alternatieve geneeswijzen, zolang er maar een zorgvuldige diagnose wordt gesteld.

Ik heb ook paarden zien opknappen met alternatieve geneeswijzen. Maar daar zat dan wel een degelijke diagnose en behandelschema aan vast.
En let wel, in dit specifieke geval ligt er al een diagnose, Cushing, dat heel goed de veroorzaker kan zijn van hoofdpijn. En daar is nu net wel een medicijn voor.

Er lopen een paar PPID / Cushing topics op bokt en op internet is er ook veel over te vinden. Lees er maar even in en dan je ook dat de ziekte echt geen "kattepis" is, de symptomen ervan erg ellendig zijn voor het betreffende paard en er nog geen alternatieve middelen gevonden zijn die aantoonbaar goed werken. Paarden die pergolide/pracent krijgen, knappen in de regel goed op.
Het is ook een kwestie van "het willen zien" he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:49

horsies5 schreef:
Ik zou zelf ook meer waarde hechten aan de diagnose van hoofdpijn..
Ppid is onomkeerbaar.. de hoofdpijn kan een symptoom zijn.. Ik zou dat dus eerst aanpakken.. en daarvoor zou ik voor advies naar mijn 'zweefteef' gaan zoals je dat zo oneerbiedig zegt.. mocht dat niets uithalen dan kan ik altijd het reguliere traject in.. maar deze volgorde helpt mij bijna altijd en scheelt scheelt veel geld en ellende.. e de volgorde andersom heeft m'n paard alleen maar langer van geleden..

Edit: even nog een toevoeging..

Ik snap dat deze volgorde voor veel mensen raar en ongewoon is.. maar als het voor mij (en andere die het zo doen) werkt is het toch goed? Waarom dan veroordelen.. ik veroordeel ook geen mensen die het alternatieve helemaal uitsluiten.. en ik heb echt mensen paarden zien inslapen waarvan ik van overtuigd was dat deze met alternatief weer goed zouden kunnen worden.. hartstikke zonde, maar ieder zijn eigen manier toch?

TS onthoud het paard ook niet van zorg, maar zorgt op een andere manier voor haar paard dan jullie zouden doen.. en blijkbaar werkt dat voor hen.. hoofdpijn is niet het enige ppid symptoom (is soms zelfs helemaal geen symptoom) maar dat is het enige waar ze even wat mee denkers nodig had..
Ik weet overigens niet wat mijn keuze zou zijn qua prascend of iets anders.. maar daarvoor heb ik mij onvoldoende verdiept in zowel de medicatie als in de ziekte.. ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat TS zich daar wel in verdiept heeft en een overwogen keuze heeft gemaakt.. en wellicht veranderd die keuze nog als haar paard het toch niet helemaal goed wil gaan doen oid.. Dan zal ze vast opnieuw overwegen.. maar jullie woorden van mishandeling etc dragen vast niet bij aan een gedegen heroverweging..

Je schrijft dus dat je niets weet over PPID aangezien je ook niet weet dat er maar 1 geneesmiddel is dat de ziekte tot een halt brengt/vertraagt - maar dat je het op basis van die 'kennis' logisch vindt dat iemand een paard dat medicijn niet geeft maar in het alternatieve circuit rondkijkt?
Dat vind ik vrij apart?
Als je scheurbuik hebt door een gebrek aan vitamine C dan kun je ook bachbloesems gaan druppelen tegen het bijbehorende gevoel van slapte - maar eerst moet je toch echt die vitamine C erin gooien, want het gebrek daaraan is de oorzaak van die slapte. Paarden hebben vrijwel nooit zichtbaar hoofdpijn; als ze dat wel hebben én ze hebben Cushing, dan zal elke dierenarts (ook de goede alternatieve dierenarts) je vertellen dat je eerst de pergolide/prascend erin moet gooien of verhogen en dan kijken naar hoe je het lichaam nog verder kunt ondersteunen met kruiden en dergelijke. Monnikspeper kan bijvoorbeeld de werking van pergolide op een natuurlijke manier zo ver ondersteunen dat je in sommige gevallen zelfs minder pergolide nodig hebt.

De meeste mensen in dit topic zijn ook helemaal niet tegen alternatieve geneeswijzen of kruiden/supplementen voeren, maar maken zich zorgen over de volgorde waarin dit in in dit geval lijkt te gebeuren. Namelijk het geneesmiddel helemaal overslaan en meteen doorgaan naar de alternatieve hoek terwijl die geen geneesmiddel voor Cushing heeft. En ook als die alternatieve hoek misschien in het verleden bij de TS wél leek te helpen, dan werkt die nu overduidelijk niet meer want inmiddels lijdt het paard aan hoofdpijn, wat direct terug te koppelen is aan Cushing - en het laat bovendien zien dat de alternatieve middeltjes de Cushing dus niet hebben kunnen stoppen aangezien de ziekte in tussentijd zover gevorderd is dat het paard nu chronisch hoofdpijn heeft wat echt op tumorgroei duidt. De volgende fase is karakterverandering en agressie en dan is het voorbij. :(

samira_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:53

Jeetje...hoe weet je dat je pony hoofdpijn heeft :(:)
Zijn er symptomen waar ik op moet letten? /3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:56

Ja snap ik.. dat doen de meesten mensen..

Mijn paard liep kreupel.. 3 dagen later kwam de dierenarts (die ook chriopracter is) toch om te enten, dus meteen laten kijken.. buigproef etc.. Ja lijkt toch uit het onderbeen te komen.. verdoving gegeven.. Ja hij loopt wel wat beter nog niet 100%.. ik kom volgende week terug en dan verdoven we van onderen uit en kijken we waar het zit.. zo gezegd zo gedaan.. kwam niet veel uit.. alleen dat het onderin bij de hoef zat.. Toen moesten er foto's gemaakt.. daar was eigenlijk niets op te zien.. hij zei letterlijk 'ik heb nog nooit zo'n gave benen bij een 14 jarige gezien'.. Toen zou de blessure dan aan de collateraal banden zijn.. maar dat kon hij op de foto niet zien.. hoefbeen stond ook binnen iets hoger dan buiten dus binnen moest er wat vanaf.. ik met de smid overlegd.. die vond dat onzin.. binnenkant stond op het oog namelijk lager dan buitenkant (zo loopt mijn paard zich af).. en hij vertrouwde de foto dan ook niet omdat die op stal genomen waren en de grond daar ook niet waterpas was.. En het ging om 2 mm.. dus hij raden het af..
Nou ik wist t niet meer dus ik belde mijn alternatieve.. zij heeft op afstand mijn paard doorgemeten (jaja zweefteef ik weet t).. zij zegt er is niets met zijn been aan de hand.. het zit in het SI.. ik daar gemasseerd en ja hoor.. paard liep stokkreupel de pas erna.. 3 dagen later is ze komen behandelen en een week later liep mijn paard weer goed.. Toen ik vroeg van de verdoving zei ze dat het midden door de bloedbaan ook bij de rug kwam en mn paard daardoor wel beter liep maar nooit 100%.. dierenarts geloofde dat niet.. hij vond het een en en verhaal.. en beenprobleem en rugprobleem..
Iig was de da 600 Euro zonder resultaat.. en alternatief 100 met resultaat.. vandaar dat ik tegenwoordig eerst haar bel voor de DA.. Als ik haar meteen had gebeld had hij maar niet week slecht gelopen en geen stress gehad (verdoven heeft hem echt heel veel stress gegeven toen).. en nu duurde het dus 4 weken inclusief veel stress..

Edit:
Zie nu reactie van babootje.. ik heb contact gehad met TS via pb dus ik weet hoe het gegaan is.. Haar paard had geen problemen van de ppid omdat ze haar paard ondersteund met het een en ander.. enkel deed t paard moeilijk bij t hoofd.. dit heeft ze bij de therapeute ingebracht.. zij werkt op energetisch niveau en kon haar vertellen dat de pony hoofdpijn had van haar.. ik weet wat voor een therapeut dat is en ik geloof daar heel sterk in omdat die manier mij persoonlijk heel veel goeds gebracht heeft en ik heb mogen ervaren hoe het werkt.. ze gaat dit probleem bij haar pony ook oplossen met de therapie door op energetisch niveau alles te herstellen.. in de tussentijd zoekt ze tips om de pony te helpen..

Ik heb de pony nog nooit gezien.. ik heb geen idee of de ondersteuning die ze biedt voldoende is (voor nu).. dat weet niemand zonder de pony te zien.. maar ik vind het knap dat ze naar haar eigen problemen kijkt om haar pony te helpen.. niet veel mensen zouden überhaupt bedenken dit bij een therapeut in te brengen

Ik geloof iedereen die zegt dat medicijnen helpen enz.. maar ik ga er ook vanuit dat TS daar zelf ook onderzoek naar gedaan heeft en op basis daarvan een keuze heeft gemaakt.. het lijkt mij dan structureler om daar met haar over te brainstormen ipv haar als mishandelaar neer te zetten.. Voor t zelfde geldt heeft ze het al geprobeerd maar werd haar paard er ziek van.. weet ik veel.. ik ga er alleen vanuit dat ze met goede bedoelingen handeld en overwegingen maakt maar ik lijk de enige hier te zijn die dat doet..

Over Cushing en pracend weet ik niet veel.. over het alternatieve (en specifiek datgene waar TS het over heeft) weet ik redelijk wat.. en verder ga ik uit van de goede intenties en overwegingen van TS.. ik heb ook geen idee wat ik zou doen als mijn paard Cushing zou hebben want dan moet ik me daar eerst meer in verdiepen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:07

samira_24 schreef:

Er zijn geen specifieke symptomen die bij hoofdpijn horen. D.w.z. dat als het paard bepaalde symptomen vertoont deze ook bij een andere probleem kunnen horen.
Symptomen zouden kunnen zijn:
- kopschuw (terwijl hij dat eerder niet was); halster of hoofdstel niet aanwillen
- schudden met het hoofd
- dichtgeknepen of "hangende" oogleden,
- lusteloosheid of agressief reageren, niet willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:21

Babootje schreef:
samira_24 schreef:

Er zijn geen specifieke symptomen die bij hoofdpijn horen. D.w.z. dat als het paard bepaalde symptomen vertoont deze ook bij een andere probleem kunnen horen.
Symptomen zouden kunnen zijn:
- kopschuw (terwijl hij dat eerder niet was); halster of hoofdstel niet aanwillen
- schudden met het hoofd
- dichtgeknepen of "hangende" oogleden,
- lusteloosheid of agressief reageren, niet willen werken.

- lichtschuw worden/het liefst in het donker staan (bijvoorbeeld met het hoofd in de hoek van een stal)
- met het hoofd tegen een muur aan staan (de druk kan de pijn iets verlichten)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:27

Dat laatste was wat mijn PPID-er ook deed. Met hoofd (bijna, net niet helemaal) tegen de muur staan, ogen dicht of bijna dicht. Na opstarten medicatie (pergolide) nooit meer gezien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:32

Horsies5, jij gaat nu uit van je eigen evaring. Maar "1 zwaluw maakt nog geen zomer" is niet voor niets een spreekwoord.
Mogelijk had jouw reguliere arts ook wel bij de rug uitgekomen, maar regulier gaat een arts altijd van onderaf uitsluiten. Kreupelheden kunnen zorgen voor een scheef paard en rugproblemen (dan is het rugprobleem secundair), een schreve belasting kan zorgen voor rugproblemen en kreupelheden (dan is de kreupelheid secundair). Een goede DA kan zorgen voor een goede diagnose, maar wil niet zeggen dat ze daar ook altijd snel achter komen. Het is een systeem van uitsluiten, maar dan heb je ook zekerheid over de kwaal.

Het advies van jouw alternatieve genezer(es) kan ook een "lucky guess" zijn op basis van wat ze weet. Persoonlijk heb ik altijd flinke reserves met "instralen" en genezen "op afstand" :D :D

horsies5 schreef:
Ik heb contact gehad met TS via pb dus ik weet hoe het gegaan is.. Haar paard had geen problemen van de ppid omdat ze haar paard ondersteund met het een en ander.. enkel deed t paard moeilijk bij t hoofd..

Maar TS heeft niet kunnen bedenken dat "het moeilijk doen met het hoofd" wel eens bij de Cushing zou kunnen horen. En dat de middeltjes die ze haar pony geeft niet helpen. En dat haar pony wel degelijk last heeft van de Cushing?

Werkelijk....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:39

TS zegt toch dat het mogelijk ook met ppid te maken heeft.. over het wel/geen pracent wil en kan ik inhoudelijk niet veel zeggen.. maar dat was en niet te doel van dit topic en ik vertrouw erop dat TS hier een gedegen afweging van gemaakt heeft en zo tot een keuze gekomen is..

Verder over m'n alternatieve behandelaar..
Ik was ook altijd sceptisch.. maar ze heeft me keer op keer goed geholpen.. met mijn draver vooral, maar ook met m'n shet, m'n oppas paard, met paard van een vriendin, etc.. dus ze heeft zich voor mij meer dan eens bewezen.. paard van vriendin had ze overigens geen info over behalve dat ze kreupel liep en verder had ze alleen een foto (van toen t paard nog niet kreupel was).. ik zeg altijd dat ze gewoon wat house pocus doet en ik geen idee heb hoe 't zit.. maar dat het telkens weer werkt dus dat ik er maar op ben gaan vertrouwen.. dat is dus de reden dat ik eerst naar haar ga voor ik regulier doe.. behalve met acute dingen zoals koliek

Edit: genezen op afstand doet ze niet hoor.. maar diagnose stellen lukt haar wel op afstand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:51

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat zelfs het opperhoofd van alternatief, Den Hoek zegt dat je bij PPID niet onder de prascend uitkomt...

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:44

ohjajoh6 schreef:
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat zelfs het opperhoofd van alternatief, Den Hoek zegt dat je bij PPID niet onder de prascend uitkomt...

Den hoek is heel anders alternatief dan iemand die jou van een afstand gaat vertellen wat een paard mankeert zonder deze ooit gezien te hebben

Zou dan ook eerder adviseren daar naartoe te gaan dan een therapeut die mensen behandeld Den hoek kijkt echt verder en onderzoekt wel degelijk

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:47

ohjajoh6 schreef:

En terecht. Regulier en alternatief kunnen prima naast elkaar bestaan als de een de ander niet uitsluit. Je kan altijd ter ondersteuning naar andere dingen zoeken maar een Goed bewezen medicijn hoort voorgeschreven te worden bij een heldere diagnose.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:12

Den hoek werkt ook met lechner antenne.. hij zou ook op afstand een diagnose kunnen stellen.. net als de mijne, die werkt namelijk op dezelfde manier als Den hoek maar doet daarnaast ook nog andere dingen en financieel ook een stuk aantrekkelijker..

Maar dat is iets anders als de therapeute waar TS het over heeft.. dat werkt niet lichamelijke maar op geestelijk vlak.. en door de geest in balans te krijgen kunnen lichamelijke klachten (die gevolg zijn van toepassing geestelijke) afnemen.. zoals de hoofdpijn.. uiteraard kan daar geen ppid oid mee genezen worden.. dat is iets lichamelijks wat los staat van het geestelijke.. en dit topic gaat juist over lichamelijke problemen door geestelijke onbalans..

Ik ga ervan uit dat de TS de pony voor het pure lichamelijke stukje iets geeft wat helpt.. Mij om het even wat dat precies is.. daar heeft ze vast over nagedacht..

Over het lichamelijke door geestelijke onbalans vraagt ze tips en deze heeft ze gelukkig gehad.. ik weet dat er veel zijn die daar niet in geloven.. dat is ook prima.. ik geloof daar (uit eigen ervaring) wel sterk in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:19

horsies5 schreef:
Over het lichamelijke door geestelijke onbalans vraagt ze tips en deze heeft ze gelukkig gehad.. ik weet dat er veel zijn die daar niet in geloven.. dat is ook prima.. ik geloof daar (uit eigen ervaring) wel sterk in

Dan heb je de openingspost toch echt verkeerd begrepen:
Koper schreef:
Mijn pony heeft hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is energetisch, ze draagt een deel van mijn hoofdpijn (ik heb een jaar of 12 geleden een virus opgelopen met als restverschijnselen hoofdpijn, duizeligheid, moeheid, vergeetachtigheid enz). Een deel van de hoofdpijn van mijn merrie heeft denk ik ook een prozaïscher kant: ze heeft PPID.

Wat kan ik doen om haar hoofdpijn te verlichten? Kan ik iets doen? Osteo komt binnenkort weer langs, zij kan ook cranio-sacrale dingen en heeft de schedel van mijn pony al eerder behandeld.

TS vraagt helemaal niet alleen maar tips voor het geestelijke deel: ze benoemt dat het zowel lichamelijke als geestelijke oorzaken heeft en wil de algehele hoofdpijn (die dus uit beide richtingen komt) verlichten.
Aangezien ze dus juist niet specifiek naar energetische oplossingen vraagt is het niet meer dan logisch dat ze een hoop reacties krijgt van mensen die naar de lichamelijke PPID-kant kijken en dus ook logischerwijs ook naar de pergolide vragen, aangezien dat het enige middel is voor hoofdpijn door PPID. Bij hoofdpijn door PPID geef je pergolide. Als het paard al pergolide krijgt en hij krijgt alsnog hoofdpijn, dan verhoog je de pergolide of voeg je monnikspeper toe. Zo simpel is het. :)