Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:29

Er is niet iets in haar stal waar ze misschien van schrikt of gek van wordt?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:32

Een 'aanval'? Dat dier staat al 2 weken opgehokt en wordt door middel van eten toestoppen kalm gehouden.
Die heeft een brok energie als een idioot.

Wanneer mag ze weer de weide op? Want ik verwacht niet dat het beter wordt qua rustig blijven dan dat het nu is?

En staat ze alleen op stal en de rest in de weide? Of staat er een ander paard naast haar waar ze contact mee heeft? Zoals ik het lees lijkt het of het dier al 2 weken in een stalletje staat zonder sociaal contact ed alleen omdat ze vreemd gedrag vertoont. Snap er werkelijk niets van als dat zo is.

TS, is niet gemeen bedoelt maar vind het wel een vreselijk laks gebeuren. Wanneer is de eigenaar terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:34

En er is geen bak oid zodat je haar kunt longeren zodat ze haar energie kwijt kan? Of gewoon los in de bak?

Arm dier...

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:44

jeetje zeg wat onwijs zielig voor dit beesje!
37 jaar oud, en dan dit mee moeten maken.

Ik snap dat jij er weinig aan kan doen hoor!

Hoe lomp zijn deze eigenaren? een dier ophokken, en alleen wat strooisel bijgooien en wat eten geven?
Ik vind het niet zo heel raar dat het dier zo doet. Ik denk als je deze op de wei gooit, ze even zal uitrazen en dan gewoon gaat staan grazen. Waarom in een stal gooien? Zulke mensen zal ik graag weken op een wc willen opsluiten. Wel eten geven, en dan zeggen? hoezo verveel jij je, en heb je teveel energie? Je kan toch staan, en zitten, poepen, plassen, je krijgt toch eten? jij hebt niets te klagen. ik denk dat die na een paar dagen ook wel psychisch niet meer in orde zijn.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:08

amoj schreef:
Er is niet iets in haar stal waar ze misschien van schrikt of gek van wordt?

Neen, niets anders dan anders...

MarliesV schreef:
Een 'aanval'? Dat dier staat al 2 weken opgehokt en wordt door middel van eten toestoppen kalm gehouden.
Die heeft een brok energie als een idioot.

Wanneer mag ze weer de weide op? Want ik verwacht niet dat het beter wordt qua rustig blijven dan dat het nu is?

En staat ze alleen op stal en de rest in de weide? Of staat er een ander paard naast haar waar ze contact mee heeft? Zoals ik het lees lijkt het of het dier al 2 weken in een stalletje staat zonder sociaal contact ed alleen omdat ze vreemd gedrag vertoont. Snap er werkelijk niets van als dat zo is.

TS, is niet gemeen bedoelt maar vind het wel een vreselijk laks gebeuren. Wanneer is de eigenaar terug?

Ik snap je reactie hoor. Het doet wel een beetje pijn omdat ik zelf ook heel gefrustreerd ben.. Maar ik begrijp je volledig!!
Ze staat altijd al alleen, ze is al 37 jaar en vroeger was dat kuddegedrag minder belangrijk :) en ze is zo altijd alleen blijven staan...

amoj schreef:
En er is geen bak oid zodat je haar kunt longeren zodat ze haar energie kwijt kan? Of gewoon los in de bak?

Wij hebben geen bak :/ En op de wei loslaten gaat ook niet...

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:10

SanneJas schreef:
Ik denk als je deze op de wei gooit, ze even zal uitrazen en dan gewoon gaat staan grazen. Waarom in een stal gooien?

Ik heb haar binnen laten lopen omdat ze opgezadeld was en echt gek werd, in de hoop om er dan dichter bij te kunnen... Intussen zijn we 2 weken verder, maar ik heb haar dus in eerste instantie binnen gezet, niet wetende dat het zolang zou duren

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:11

Wat erg dat een dier in deze omstandigheden word gehouden, zowel het gebrek aan sociaal contact en hulp.

Lijkt mij ook frustrerend dat je een dier dat je graag ziet niet kan helpen. Hopelijk gaat deze dierenarts verschil maken..

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:17

Ja, ik voel me enorm gefrustreerd omdat ik niks kan doen. Kom daar al 7 jaar en wil die mensen nu écht geen mes in de rug steken door achter hun rug te bellen en een DA te laten komen.

Ik begrijp ook alle reacties hier, dat iedereen gefrustreerd is dat DA nog niet geweest is, dat ze alleen wordt gehouden, ... maar zò slecht heeft ze het nooit gehad, 't is gewoon nu dat er problemen zijn dat hun niet weten hoe te reageren (ook omdat ze eerst op vakantie waren). Sommige reacties kwetsen wel een beetje, ondanks ik die frustratie enorm goed begrijp.

Ik hoop dat alles goedkomt maar mijn hoop wordt elke dag kleiner.. Gisteren en eergisteren ging het de goede weg op, we dachten dat ze beterde maar dan vandaag had ze weer een terugval :/

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:26

Het lijkt mij dat dit beestje vreselijke pijn heeft. Dit gedrag is echt niet normaal en dat ze binnen staat al 2 weken is ook niet normaal.

Je zit echt in een vervelende situatie joh.
Maar als ik jou was zou ik naar de eigenaren gaan en ze duidelijk maken dat je het allemaal goed bedoeld en dat er nu een dierenarts moet komen en dat ze naar buiten moet. Dat dit niet diervriendelijk is en dat het moet stoppen. Ik zou dit niet kunnen. Het is heel frustrerend dat weet ik maar ik zou toch echt even de waarheid vertellen aan de eigenaren en dan is het aan hun wat ze ermee doen. Doen ze er niks mee is de keus simpel lijkt mij.

Sterkte

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:28

Vandaag gingen ze uiteindelijk wel bellen hoor :) Maar heb niemand gezien, die mensen zijn uiteraard ook niet constant thuis... Hopelijk weet ik morgen wat meer

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:31

xtinne schreef:
Vandaag gingen ze uiteindelijk wel bellen hoor :) Maar heb niemand gezien, die mensen zijn uiteraard ook niet constant thuis... Hopelijk weet ik morgen wat meer

Gewoon even bellen naar de eigenaren dan ? Kleine moeite en dan weet je wat. Hebben ze nog steeds niet gebeld kun je ze gelijk melden dat jij nu een dierenarts gaat bellen die wel ala minuut komt.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:42

ja ben benieuwd! bellen lijkt me wel slim!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:54

Geen aanval op jou TS, want je doet je best

Maar wat een poedersuiker eigenaren. Je paard zo laten lijden 2 weken lang....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:41

Is er al nieuws ?

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 15:51

Hij had deze voormiddag gebeld, maar doordat ze alle 3 bezig waren gingen ze deze namiddag terugbellen! (Ben er vanmiddag geweest)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:33

is ze niet acuut blind geworden door bv een hersenbloeding? Of alleen aan 1 oog? Ook daar kunnen ze flink angstig van worden? Of roep ik nu iets heeeeeeel raars?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:40

Het riekt onderhand echt naar mishandeling, dit dier zolang de noodzakelijke zorg onthouden in zulke omstandigheden. Geen verwijt naar jou hoor TS jij kunt er weinig aan doen, maar het is een schande zo nalatig als er mee wordt omgegaan door de eigenaren en vakantievervangers.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 17:46

De vakantievervanger was ik, tot het moment dat ze gek is geworden. Dan kwam schoondochter alles overnemen en mij de les spellen. (Terwijl ik pony al 7 jaar ken, zij er nooit mee bezig is)

Dat kan ook uiteraard. We weten niet wat er gebeurd is. Maar ze ziet ons bewegen en doet dan raar terwijl we helemaal geen geluid maken (als ik bv van ene been op andere ga leunen)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:52

Alsjeblieft zeg, gooi dat dier de wei op..
Beest word knettergek in de stal... die breekt de boel af.. staat strak van de spanning...

Dit is onwijs triest!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:54

Ehhh TS. Lees die eigenaren de les en vertel ze de waarheid. Ik snap niet dat je dit laat gebeuren ook al loop je er al 7 jaar.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:56

Ik lees dit topic helaas ook al vanaf begin af aan mee.
1 van mijn paarden is ook blind aan het worden aan 1 oog. Die reageerde hetzelfde in het begin. Juist doorzetten!!
Ze vertrouwd je als het goed is, dus blijf ook vooral praten tegen dr. Ga zelf niet anders doen tegen dr. Poets je d'r nu nog of krijgt ze helemaal zero aandacht?
En helaas vind ik toch dat je zelf nalatig bent geweest.
Als jij de zorg op je hebt gekregen, heb jij die zorg en al helemaal als die ander geen verstand heeft van paarden.
Kosten of niet. Had je de eigenaren niet kunnen bellen?

Helaas is er nu niet veel aan te veranderen anders dan het beestje uit die stal halen!
Pak van mij part een longeerlijn als je bang bent dat ze zich los trekt. Trek je stoute schoenen aan en doe het gewoon!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:03

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat er gewoon nog niks is gebeurd. Laat het dier dan inslapen ipv te laten creperen op stal. -O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:12

Ik vind het nu ook al lang genoeg geduurd, kan er nergens een melding gemaakt worden ofzo. Of laat de dierenarts zelf komen, maar zeg het wel dat je dat gaat doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:21

Nou, wie van de bokkers gaat er bellen....
De dierenbescherming..

Komop hee... TS kan hier weinig aan doen, die is immers geen eigenaar.
Wel vind ik dit te triest voor woorden.....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:23

Db bellen heeft geen zin als je geen adres hebt.
T's laat eigenaar anders dit topic lezen.....