Mijn grote vriend is weer thuis. Had vervoer op maat geregeld via zijn eigenaren. Lang verhaal kort; Piet is van mij, maar niet van mij. Heeft grote emotionele waarde voor zijn eigenaren, maar ze hebben er te weinig tijd voor. Hij staat dus bij mij en ik zorg voor hem. Anyway... Hij mocht dus super-de-luxe in een mooi vrachtwagentje mee naar huis. Wat is dat ideaal zeg.
Na een uurtje stond hij lekker thuis in zijn stalletje. Daar viel hij meteen aan op het mooie kuil dat hij zo gemist had.
Daarna hebben we nog lekker een rondje buiten gewandeld. Zo braaf ook weer.. Na al die dagen kliniek en niks doen gewoon een stukje wandelen over straat aan het halstertje... En hij doet geen pas verkeerd.
En dan een foto van de wond. Net ingesmeerd met de zalf dus daar is het druppeltje dat je ziet van.
Mijn grote vriend is blij dat hij weer huis is. Hij is vrolijk, gezellig en zijn vrienden op stal hadden hem ook gemist. Hij kreeg dikke knuffels van zijn maatje en er lag een lekker welkom thuis cadeau op hem te wachten.
Hij is de afgelopen drie dagen heerlijk op een weitje geweest. De eerste dag vond ik dat wel eng... Aan de hand was hij meteen al rustig dus heb hem al snel maar los geklikt. Hij ging daarna meteen rollen. Ik hield mijn hart vast, maar dat ging prima. In de wei heeft hij een paar galopsprongen gemaakt, een paar bokken gegeven en daarna was het klaar... En bleef het ook klaar de dagen erna. Heel rustig loopt hij daar rond en staat vooral lekker te eten.
De wond houdt zich goed. Onder de beweging wisselt het wel een beetje van dag tot dag. Vandaag was hij iets natter. Deze foto heb ik gemaakt na het schoonmaken en zalven van de wond.
Ik hoop het... merk dat de wond wel weer wat meer open is. Hij ligt en rolt graag en dan komt er toch veel druk op te staan. Het prut dus wel weer wat meer. Maar goed, het zal toch ook in beweging moeten genezen?
San
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-16 09:14
17 augustus. Dag 33.
Piet doet het goed. Is relaxed op de wei en loopt daar heerlijk rond een deel van de dag. Daarnaast stap ik hem een beetje aan de hand. Wond houdt zich ook goed. Foto met en zonder flits. Het was een beetje donker.
Gaat super vooruit! En top dat je hem lekker paard laat wezen en hem lekker buiten zet op het gras.
San
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 09:26
23 augustus. Dag 39.
Het gaat goehoed... Hij loopt heerlijk op de wei. Inmiddels heeft hij ook geen ijzers meer en went hij aan het leven op blote voeten. Wond geneest echt vlotjes, diepe punt is er al helemaal uit, verdikking in de wondrand wordt steeds minder.
Caresse07
Geplaatst: 23-08-16 09:33
Ah wat super zeg! Ziet er echt al netjes uit allemaal