Jaarling in been gesneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerbomb

Re: Jaarling in been gesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:47

Hihi ja erg hè ;) Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:57

en en en zit je topic te lezen ben nu wel heeeeel benieuwd

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:01

Dat klinkt of er al wel een deal is Ladygiroc, ooh spannend, spannend!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:06

Ik ga het ook volgen ben erg benieuwd.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:50

TS ligt nu denk ik voor pampus op de bank of in bed.

Pony is opgehaald bij de heerlijk stugge handelaar. Heb echt moeten banketstaaf als brugman om er iets af te krijgen -O- maar gezien TS aan heeft gegeven de pony te willen hebben we hem natuurlijk wél meegenomen.
Hij werd zelfs even pissig op mij omdat ik bleef volhouden om hem voor veel minder mee te krijgen, toen hadden we een tussenbedragje, dus beide een stukje schipperen.. ik zeg jammer ik heb 50 euro te weinig bij.. ik geef écht niet zomaar op. <<) Toen zei die 'laad 'm maar'.
Afin, pony liep heel braaf de trailer op en was onderweg braaf.
Onderweg de DA gebeld die ons op zou wachten om de wond te bekijken, DA was wat later en ik moest naar huis om mijn kind op te halen en de trailer terug te brengen.
Afgesproken dat ik wel benieuwd was naar wat de DA zou zeggen, het leek mij ook mee te vallen, AB erin en het pus eruit dacht ik..
Helaas werd ik nadat ik de trailer terug gebracht had en in de winkel liep opgebeld of ik nog tijd had om terug te komen.. beestje moest tóch naar de kliniek..
Goed, oppas geregeld want het was inmiddels half 8.. honden ff gauw uitgelaten, trailer gehaald en daarna pony weer opgehaald.

Onderweg heb ik de handelaar nog even gebeld met de mededeling dat pony naar de kliniek moest. Ik moest hem maar terug brengen dan zou hij hem wel op het land gooien en wel zien. En als het niks zou worden zou die naar de slager gaan, ik zeg 'Joh, ook bij de slager krijg je er niet voor dan wat ik ervoor gegeven heb en dat weet je zelf ook'. Kort samengevat, ik kon de pony terug brengen en het geld terug krijgen maar hij zou ons met geen stuiver tegemoed komen.

Pony staat nu in de kliniek, worden morgen echo en foto's gemaakt om te kijken of het bot en met name het gewricht is geïnfecteerd omdat hij al 5 dagen zonder behandeling stond. DA gaf wel aan dat hij niet vermoed dat het geïnfecteerd is omdat pony het been wel belast maar puur om uit te sluiten.
Voorlopig staat ie deze week dus in een heerlijke grote stal.

Ik noem bewust geen namen, post dit alleen zodat jullie een beetje op de hoogte zijn.

En natuurlijk om mee te duimen dat de pony er geen blijvende schade aan zal overhouden!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:53

Wat super fijn dat je een update geeft!
Hopelijk valt het allemaal mee.

En ts gefeliciteerd met je pony!!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:55

Top zeg, goed gehandeld en hopen dat de boel niet ontstoken is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:57

Fijn zo'n handelaar.. Maar echt super dat je ts zo geholpen hebt!!

Heel fijn dat de pony nu van haar is. Dat hij maar snel thuis mag komen :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:59

Chapeau voor jou Ladygiroc dat je TS zo lief hebt geholpen! Heb ik echt respect voor.
En nu maar hopen dat de pony voorspoedig herstelt!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:03

Mijn respect gaat naar TS, zij wil deze pony een kans geven!

En eerlijk is eerlijk, die houdini is echt een droppie!

Hij had het namelijk binnen 10 minuten al voor elkaar om zijn transportbeschermers uit te krijgen en 1 touw van de trailer los te krijgen _O- _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:10

*meelezer kruipt onder een steen vandaan*

Wat gaaf dat jij zo goed geholpen hebt Ladygiroc!

Heel veel succes met hem TS, hopelijk valt het allemaal mee en knapt hij goed op

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:17

Wat leuk dat het gelukt is! Nu hopen dat de wond niet al te ernstig is en het beestje snel geneest.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:42

Owh wat leuk dat je heb toch gekocht heb en wat lief dat Ladygiroc je geholpen heeft. Ik duim dat het meevalt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 04:58

Wow top dat je zo geholpen hebt!! En TS, succes, ik zal duimen dat het allemaal meevalt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 05:35

Ladygiroc ... wat ontzettend lief van je en ook van de update. Hij had de TS het vel over de neus getrokken... schoft zo te horen. Eigenlijk zou hij aangeklaagt moeten worden voor verwaarlozing om een dier met een verwonding 5 dagen zonder medische zorg te laten staan.

TS ... ik hoop dat je kleintje snel en goed hersteld en dat jullie samen veel plezier gaan beleven.

Silliej91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:48

Afbeelding

Ladygiroc het is idd een houdini, hij heeft wel 2 x zijn transport beschermers afgekregen en het verbandje hing op zijn enkel en dan gewoon heel lief en onschuldig naar ons kijken _O- :))

Hier ook nog een paar fotos van gisteren.
Afbeelding
[/img]
Afbeelding

Afbeelding

Voor de gene die mij nog niet kennen ik ben een vriendin van ts, haar shetje staat bij mijm friese merrie op het land, en ik ben gisteren samen met ladygiroc erop uit geweest om het paardje weg te kunnen halen bij de handelaar.
Ladygiroc was dan ook maar net weggereden met de trailer en de arts kwam op het land en die heeft na het peuteren in de wond vastgesteld dat hij gelijk naar de kliniek moest. Maar goed, ik ladygiroc opgebeld of ze de trailer al had terug gebracht, die zei gewoon heel droog uhm ja ik loop al in de supermarkt, hoezo dan?
Uhm zou je misschien met spoed terug kunnen komen we moeten naar de kliniek???!! Waarop ladygiroc best schrok en de boter niet meee kon vinden in dw winkel maar al met al met gierende banden aankwam racen en echt letterlijk binnen 45 min al terug was met trailer! _/-\o_ en eenmaal in de kliniek klonkt de arts daar toch wel positiever, maar dat moeten we vandaag gaan horen of het ook echt positief is met de uitslag van de echo en foto.
Nja ik zou zeggen fingers crossed want dit is echr een leuk ondeugend ding en gewoon hopen dat ze naam een beetje mee helpt he ladygiroc :D
Maar al met al is het gisteren naast de hektiek toch heel gezellig geweest in de auto +:)+
Laatst bijgewerkt door Silliej91 op 03-08-16 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:52

Lees al een tijdje mee maar kan het nu toch echt niet laten te reageren.

Ladygirco wat een topmens ben jij! Echt super dat je TS zo geholpen hebt!! +:)+
Silliej91, fijn dat TS ook op jouw hulp kan rekenen.

Nu maar hopen dat de DA goed nieuws heeft. Ik duim mee.

Silliej91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:03

Selka schreef:
Lees al een tijdje mee maar kan het nu toch echt niet laten te reageren.

Ladygirco wat een topmens ben jij! Echt super dat je TS zo geholpen hebt!! +:)+
Silliej91, fijn dat TS ook op jouw hulp kan rekenen.

Nu maar hopen dat de DA goed nieuws heeft. Ik duim mee.

Haha ja als het om het helpen van een beessie gaat ben ik nooit tw lui om te helpen en ts heeft vaak zat mijn paard te eten gegeven wanneer ik even niet kon.
En was het ook wel handig om mee te gaan omdat ik met ts afgelopen vrijdag al bij de handelaar ben geweest om te kijken en dus wist welk paardje het was. De handelaar herkende mij gelukkig dan ook niet, maar hij wist wel ineens een heel ander verhaal te vertellen dan wat er echt gebeurt was met het paard, niet te weten dat wij natuurlijk door ts op pad zijn gestuurd en alles al lang wisten. _O-

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:04

Ik zou advies vragen aan de dierenbescherming en vragen of zij hulp kunnen bieden (beetje druk uitoefenen)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:14

Wat een mooie actie dames! +:)+
Nu maar duimen dat alles goed gaat komen! En TS weer gauw kan genieten van haar paardje!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:20

HannahFrouk schreef:
Ik zou advies vragen aan de dierenbescherming en vragen of zij hulp kunnen bieden (beetje druk uitoefenen)

Als je hier iets mee wilt moet je je melden bij de dierenpolitie en een uitgebreid medisch verslag vragen van de dierenarts.
Eerlijk gezegd denk ik dat je best een kans maakt :o Eigenaar (handelaar dus) is in gebreke gebleven en heeft de pony onthouden van medische zorg.
Maar de keus om hier iets mee te doen ligt nu bij TS. Alhoewel de DA zelf ook nog een melding zou kunnen doen.

Maar buiten dit: Ik hoop dat alles meevalt en super dat je zo goed geholpen bent TS.
Mogen we hopen dat de pony gezond oud mag worden, het is wel een erg leuk diertje.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:21

Wat een geweldige wending zo, ik duim mee dat alles mee valt +:)+

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 09:06

Hoi meiden! Ik ben weer redelijk uitgerust, wat een stormbaan van emoties was het gisteren.

Inmiddels ben ik gebeld door de dierenarts in Bodegraven. Wat zijn ze snel! IK kreeg al om 9 uur een belletje dat er een echo en rontgenfoto is gemaakt.

Bij de rontgenfoto was niks te zien. Bij echo echter wel.. De voorste pees is in zijn geheel beschadigd waardoorde wond open blijft, hij blijft bloeden met wondvocht en alles waardoor het tijdrovend word om te helen. maar GOED NIEUWS: De wond zit niet in het gewricht!

Nu blijft hij minimaal nog een week op de paardenkliniek voor intensieve wondzorg en veel antibiotica en boxrust. Op het moment is het echt van belang dat die zorg erg nauwkeurig is, willen we zijn been redden.

Het is mogelijk dat hij zonder enige blijvende schade er vanaf kan komen. Kans dat hij met pijn door het leven zal moeten schat hij erg klein dus we gaan er voor vechten! Wedstrijden zal hij niet echt kunnen lopen, maar dat is echt het minst boeiende voor mij! Gelukkig ziet het er naar uit dat het een mooi recreatiepaardje mag worden! :)

Morgen ga ik naar de kliniek toe om hem op te zoeken, en dan bespreken we gelijk wat de vorderingen zijn tot nu toe en wat het verdere behandelplan word. :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:09

wow fijn dat het goed gaat en beter word!!!
ik lees nu al even mee en echt topwerkt!!!
welke handelaar was het eigenlijk?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:18

Wat een goed werk hebben jullie verricht!! Super dat het goed komt