prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJK_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:36

Altijd een goede dierenarts vragen als je het niet vertrouwd!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 18:45

AmFe schreef:
Bedankt! Ik heb inmiddels mevrouw Broeze gesproken en die zei inderdaad hetzelfde. Zeker omdat we al twee keer AB geprobeerd hebben zal het niet meer gaan helpen. En trekken ze m liever nu. Nu de kies nog relatief gaaf is. Zodat hij er makkelijker uit gaat. Als hij gaat brokkelen en dergelijke dan wordt het veel complexer. tegenovergestelde van wat ze op de kliniek in eerste instantie zeiden.
Ze gaan de foto's die er al zijn voor ons bekijken en dan gaan we hopelijk maandag of de week er naar er naar toe voor nieuwe foto's en trekken etc. Zij trekken alles staand. Eventueel met een buisje via de wang als dat nodig is. Ben heel benieuwd en hoop inderdaad dat hij er daarna wel vanaf is! Succes nog pol1!

We zitten wel in een lekker pakket zo samen!! Alleen weet jij al wat er is..
Ik denk ook dat ze te lang aanmodderen met dit soort dingen..vandaar mijn besluit toch naar Utrecht te gaan en dan maar met veulen.. 1 van mijn DA'S zei te wachten met Utrecht totdat t veulen is afgespeend maar ik wil gewoon duidelijkheid en hopelijk een oplossing!
Jij ook sterkte!!

Babootje

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:50

Dat denk ik ook! Goed dat je gaat Pol1

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:10

pol1 schreef:
AmFe schreef:
Bedankt! Ik heb inmiddels mevrouw Broeze gesproken en die zei inderdaad hetzelfde. Zeker omdat we al twee keer AB geprobeerd hebben zal het niet meer gaan helpen. En trekken ze m liever nu. Nu de kies nog relatief gaaf is. Zodat hij er makkelijker uit gaat. Als hij gaat brokkelen en dergelijke dan wordt het veel complexer. tegenovergestelde van wat ze op de kliniek in eerste instantie zeiden.
Ze gaan de foto's die er al zijn voor ons bekijken en dan gaan we hopelijk maandag of de week er naar er naar toe voor nieuwe foto's en trekken etc. Zij trekken alles staand. Eventueel met een buisje via de wang als dat nodig is. Ben heel benieuwd en hoop inderdaad dat hij er daarna wel vanaf is! Succes nog pol1!

We zitten wel in een lekker pakket zo samen!! Alleen weet jij al wat er is..
Ik denk ook dat ze te lang aanmodderen met dit soort dingen..vandaar mijn besluit toch naar Utrecht te gaan en dan maar met veulen.. 1 van mijn DA'S zei te wachten met Utrecht totdat t veulen is afgespeend maar ik wil gewoon duidelijkheid en hopelijk een oplossing!
Jij ook sterkte!!

Gedoe he pff! Broeze kan op de foto's die er zijn niet helemaal zeker zeggen welke kies. We gaan er maandag naartoe voor nieuwe foto's en hopelijk aansluitend trekken. Maar dan moeten ze wel zekerheid hebben. Anders wordt het ook Utrecht en dat is nu niet echt een optie in verband met zijn pees blessure en dan veel te lang op de trailer moeten staan. We gaan dus maar hopen dat ze het wat beter kunnen zien nu. Hij is nu wel een maand van de medicatie af en het wordt erger dus je zou wel verwachten dat je het dan beter kunt zien.. Pff gedoe is het allemaal. Kan er soms wakker van liggen.
Ik ga voor je duimen maandag!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:23

AmFe: duim ik voor jou! Pfff balen dat ze opnieuw foto's moeten maken..Maar op "mijn" foto is tot nu toe helemaal niks te zien..zucht!! Geen zin ook in Utrecht maar gelukkig is t voor mij 20 minuutjes rijden..

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:03

AmFe: Misschien een domme vraag, maar waarom is op de trailer dan geen optie? Ik kan goed begrijpen dat het beter is als dat voorkomen kan worden, maar in hoeverre is het een optie om hem nog zo lang met een ontsteking in zijn hoofd rond te laten lopen? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de peesblessure is en hoe ver je paard al is in het revalidatieproces.

Mijn paard had anderhalf week voordat we naar Utrecht zijn gegaan een behoorlijke beenwond opgelopen met pezen en alles zichtbaar. Beestje had voordat ze bij ons kwam nog nooit op de trailer gestaan, in de tussentijd wel geoefend en ze was net gewend om er een kwartier op te staan. Vervolgens moest ze dus drie uur in de trailer naar Utrecht met haar been helemaal ingepakt. Is natuurlijk wel een minder ernstige situatie, omdat bij haar waarschijnlijk niks beschadigd is geweest.

Bovenstaande is niet bedoeld als kritiek hoor, maar ik ben gewoon benieuwd.
Hoop voor je dat ze a.d.h.v. de foto's gewoon kunnen zien om welke kies het gaat en de reis naar Utrecht je sowieso bespaard blijft!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:23

Sunriseee schreef:
AmFe: Misschien een domme vraag, maar waarom is op de trailer dan geen optie? Ik kan goed begrijpen dat het beter is als dat voorkomen kan worden, maar in hoeverre is het een optie om hem nog zo lang met een ontsteking in zijn hoofd rond te laten lopen? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de peesblessure is en hoe ver je paard al is in het revalidatieproces.

Mijn paard had anderhalf week voordat we naar Utrecht zijn gegaan een behoorlijke beenwond opgelopen met pezen en alles zichtbaar. Beestje had voordat ze bij ons kwam nog nooit op de trailer gestaan, in de tussentijd wel geoefend en ze was net gewend om er een kwartier op te staan. Vervolgens moest ze dus drie uur in de trailer naar Utrecht met haar been helemaal ingepakt. Is natuurlijk wel een minder ernstige situatie, omdat bij haar waarschijnlijk niks beschadigd is geweest.

Bovenstaande is niet bedoeld als kritiek hoor, maar ik ben gewoon benieuwd.
Hoop voor je dat ze a.d.h.v. de foto's gewoon kunnen zien om welke kies het gaat en de reis naar Utrecht je sowieso bespaard blijft!

Dat wordt dan flink afwegen inderdaad. Volgens de tandarts is het geen risico om hem er langer mee te laten lopen. Maar neem aan dat het wel pijn doet. Het is een flinke belasting zoveel uren op de trailer. We wonen niet naast de deur. Elke trailer rit is een risico. Ook op stal staan trouwens. Daarom staat ie nu dag en nacht buiten voor een paar maanden. Ook risico natuurlijk maar dat gaat super goed gelukkig. Maar ik wil voor hem ook dat het nu gewoon klaar is en hij verder kan herstellen.
Ze heeft al wel een vermoeden welke kies dus hopelijk kunnen nieuwe foto's dat bevestigen.
Ik houd jullie op de hoogte

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:21

We hebben mijn paard net alvast gebracht. Morgenvroeg maken ze dan foto's en als die duidelijk genoeg zijn (hoop t zo....) dan gaan ze de kies er na trekken.
Mijn paard vond het echt niet leuk dat ik hem daaf achter liet en ben behoorlijk zenuwachtig. Maar goed, hopelijk gaat alles goed en kan ik hem morgen eind van de dag weer ophalen en zijn we er dan vanaf!

Pol1: heel veel succes morgen! Krijg je direct de uitslag?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:57

AmFe schreef:
We hebben mijn paard net alvast gebracht. Morgenvroeg maken ze dan foto's en als die duidelijk genoeg zijn (hoop t zo....) dan gaan ze de kies er na trekken.
Mijn paard vond het echt niet leuk dat ik hem daaf achter liet en ben behoorlijk zenuwachtig. Maar goed, hopelijk gaat alles goed en kan ik hem morgen eind van de dag weer ophalen en zijn we er dan vanaf!

Pol1: heel veel succes morgen! Krijg je direct de uitslag?

Ehh geen idee..Neem aan van wel..
Ook spannend voor jou! Ik heb trailer zo goed mogelijk veulenproef gemaakt..3 dikke balen hooi tussen de zadelkamer/ open stuk achter de borststang gelegd..nou hopen dat we ze er morgen gauw op hebben..probeer bijtijds weg te gaan!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:54

Heel veel succes morgen, ook met laden en vervoer van mams en Livia.
Duim dat je duidelijkheid krijgt en het simpel is op te lossen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 22:38

jobamara schreef:
Heel veel succes morgen, ook met laden en vervoer van mams en Livia.
Duim dat je duidelijkheid krijgt en het simpel is op te lossen.

Ik hoop t ook zo erg!! Dank je wel!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:53

Heel veel succes vandaag!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:57

Succes vandaag!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 13:53

Scan gehad..definitieve uitslag morgen maar t gaat iig of om een kies of toch om de sinus..Goed te behandelen volgens de DA hier op de faculteit.. pfff zo opgelucht dat er geen rare dingen gevonden zijn!! Morgen hoor ik meer qua behandelen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:55

Das toch al fijn om te horen! in ieder geval dus geen tumor?
Hoe ging de reis met het veulen erbij?

Nu heb ik toch wel wat vragen,ik hoop dat je [kan] beantwoorden.
Heeft jou paard ook pijn dat je weet? Eet ze goed en knoeit ze wel met eten?
Is ze ook benauwd,dat je het kan zien aan de neusvleugels? of kan horen.
Sorry voor de vragen,maar voor mij best belangrijk.

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:15

Fijn dat je nu zo goed als zeker duidelijkheid hebt en ze een behandelingsplan gaan maken!
Welke arts heeft je paardje?
En hoe was de reis gegaan?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:26

Spannend! Ben benieuwd wat ze gaan doen!
Ik heb nog geen bericht gehad over mijn paard...

@gohya: mijn paard heeft kieswortelontsteking maar geen een van de symptomen die jij noemt! Hij eet gewoon goed en je merkt eigenlijk niets aan hem. Kan heel verschillend zijn per paard volgens mij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:32

@AmFe oke dank je wel! ook geen vieze geur uit zijn mond?
En Beterschap ook met jou paard.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:39

gohya schreef:

Nee dat ook niet. Vermoed je een kieswortelontsteking bij jouw paard? Succes ermee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:55

AmFe schreef:
gohya schreef:

Nee dat ook niet. Vermoed je een kieswortelontsteking bij jouw paard? Succes ermee

Thnx. voor je antwoorden! ja ik vermoed idd. iets met een ontstoken kies of wortel.
Mijn tandarts zei n.l. dat als dát het zou zijn,er een vieze geur uit de mond moest komen.Maar dat hoeft blijkbaar niet persé dan.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:58

Mijn paard moet ook een CT scan. Ze kunnen niet goed zien of het de derde of vierde kies is of ook wat in de sinus. Het rommelt bij beide kiezen..
Pff ik baal zo! Het houdt niet op voor hem en dit gaat weer duizenden euro's kosten...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:18

Snap heel goed dat je hiervan baalt! laten we dan maar hopen dat het hierna weer helemaal goed gaat en er niks meer gebeurd w.b.t. aandoeningen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:40

AmFe schreef:
Mijn paard moet ook een CT scan. Ze kunnen niet goed zien of het de derde of vierde kies is of ook wat in de sinus. Het rommelt bij beide kiezen..
Pff ik baal zo! Het houdt niet op voor hem en dit gaat weer duizenden euro's kosten...

Hè getverederie! Wat een pech!! De ct scan kost 459-, en was zo gepiept! Misschien dat dat dan nog een geruststelling is..
Kosten rijzen de pan uit idd!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:47

Fijn dat het goed te behandelen is en er geen rare dingen zijn. Livia braaf geweest? Ben stille meelezer dbt en mis haar foto's ze is zooo chique!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:51

gohya schreef:
Das toch al fijn om te horen! in ieder geval dus geen tumor?
Hoe ging de reis met het veulen erbij?

Nu heb ik toch wel wat vragen,ik hoop dat je [kan] beantwoorden.
Heeft jou paard ook pijn dat je weet? Eet ze goed en knoeit ze wel met eten?
Is ze ook benauwd,dat je het kan zien aan de neusvleugels? of kan horen.
Sorry voor de vragen,maar voor mij best belangrijk.

De reis met veulen ging prima alleen t erin letterlijk zetten was nog wel even een dingetje..Zo blij dat we weer thuis zijn!!!

Wat betreft je vragen: ik denk niet dat mijn paard pijn heeft,ze eet uit de kunst, is niet benauwd.. alleen dat verdomde snot/prut is t enige symptoom..