Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmFe schreef:Bedankt! Ik heb inmiddels mevrouw Broeze gesproken en die zei inderdaad hetzelfde. Zeker omdat we al twee keer AB geprobeerd hebben zal het niet meer gaan helpen. En trekken ze m liever nu. Nu de kies nog relatief gaaf is. Zodat hij er makkelijker uit gaat. Als hij gaat brokkelen en dergelijke dan wordt het veel complexer. tegenovergestelde van wat ze op de kliniek in eerste instantie zeiden.
Ze gaan de foto's die er al zijn voor ons bekijken en dan gaan we hopelijk maandag of de week er naar er naar toe voor nieuwe foto's en trekken etc. Zij trekken alles staand. Eventueel met een buisje via de wang als dat nodig is. Ben heel benieuwd en hoop inderdaad dat hij er daarna wel vanaf is! Succes nog pol1!
pol1 schreef:AmFe schreef:Bedankt! Ik heb inmiddels mevrouw Broeze gesproken en die zei inderdaad hetzelfde. Zeker omdat we al twee keer AB geprobeerd hebben zal het niet meer gaan helpen. En trekken ze m liever nu. Nu de kies nog relatief gaaf is. Zodat hij er makkelijker uit gaat. Als hij gaat brokkelen en dergelijke dan wordt het veel complexer. tegenovergestelde van wat ze op de kliniek in eerste instantie zeiden.
Ze gaan de foto's die er al zijn voor ons bekijken en dan gaan we hopelijk maandag of de week er naar er naar toe voor nieuwe foto's en trekken etc. Zij trekken alles staand. Eventueel met een buisje via de wang als dat nodig is. Ben heel benieuwd en hoop inderdaad dat hij er daarna wel vanaf is! Succes nog pol1!
We zitten wel in een lekker pakket zo samen!! Alleen weet jij al wat er is..
Ik denk ook dat ze te lang aanmodderen met dit soort dingen..vandaar mijn besluit toch naar Utrecht te gaan en dan maar met veulen.. 1 van mijn DA'S zei te wachten met Utrecht totdat t veulen is afgespeend maar ik wil gewoon duidelijkheid en hopelijk een oplossing!
Jij ook sterkte!!
Sunriseee schreef:AmFe: Misschien een domme vraag, maar waarom is op de trailer dan geen optie? Ik kan goed begrijpen dat het beter is als dat voorkomen kan worden, maar in hoeverre is het een optie om hem nog zo lang met een ontsteking in zijn hoofd rond te laten lopen? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de peesblessure is en hoe ver je paard al is in het revalidatieproces.
Mijn paard had anderhalf week voordat we naar Utrecht zijn gegaan een behoorlijke beenwond opgelopen met pezen en alles zichtbaar. Beestje had voordat ze bij ons kwam nog nooit op de trailer gestaan, in de tussentijd wel geoefend en ze was net gewend om er een kwartier op te staan. Vervolgens moest ze dus drie uur in de trailer naar Utrecht met haar been helemaal ingepakt. Is natuurlijk wel een minder ernstige situatie, omdat bij haar waarschijnlijk niks beschadigd is geweest.
Bovenstaande is niet bedoeld als kritiek hoor, maar ik ben gewoon benieuwd.
Hoop voor je dat ze a.d.h.v. de foto's gewoon kunnen zien om welke kies het gaat en de reis naar Utrecht je sowieso bespaard blijft!
AmFe schreef:We hebben mijn paard net alvast gebracht. Morgenvroeg maken ze dan foto's en als die duidelijk genoeg zijn (hoop t zo....) dan gaan ze de kies er na trekken.
Mijn paard vond het echt niet leuk dat ik hem daaf achter liet en ben behoorlijk zenuwachtig. Maar goed, hopelijk gaat alles goed en kan ik hem morgen eind van de dag weer ophalen en zijn we er dan vanaf!
Pol1: heel veel succes morgen! Krijg je direct de uitslag?
AmFe schreef:gohya schreef:@AmFe oke dank je wel! ook geen vieze geur uit zijn mond?
En Beterschap ook met jou paard.
Nee dat ook niet. Vermoed je een kieswortelontsteking bij jouw paard? Succes ermee
AmFe schreef:Mijn paard moet ook een CT scan. Ze kunnen niet goed zien of het de derde of vierde kies is of ook wat in de sinus. Het rommelt bij beide kiezen..
Pff ik baal zo! Het houdt niet op voor hem en dit gaat weer duizenden euro's kosten...
gohya schreef:Das toch al fijn om te horen! in ieder geval dus geen tumor?
Hoe ging de reis met het veulen erbij?
Nu heb ik toch wel wat vragen,ik hoop dat je [kan] beantwoorden.
Heeft jou paard ook pijn dat je weet? Eet ze goed en knoeit ze wel met eten?
Is ze ook benauwd,dat je het kan zien aan de neusvleugels? of kan horen.
Sorry voor de vragen,maar voor mij best belangrijk.