Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
thoranLOVE schreef:Even een update:
Het is geen maanblindheid. Oppervlakkige beschadiging van het hoornvlies dus dat doet zoveel pijn bij m. Er zijn nu 3 dingen die het kunnen zijn, schimmel, bacterie of door afweer. Maar ze kunnen nu geen cellen van zn hoornvlies afhalen omdat je het daarmee beschadigt en door de druppels die hij kreeg kan het niet herstellen. Dus nu andere druppels en afwachten hoe hij erop reageert. Hij is wel gevoelig voor licht maar ze zei dat ik gewoon rustig aan kon doen met hem qua rijden en dat hij niet in een donkere stal moet omdat het bij deze ziekte niet nodig is.
Over 2 weken gaan we terug voor controle (althans als het tot die tijd niet erger wordt dan moeten we de eerst volgende dag terug) en dan worden er wel cellen afgenomen en weten we hopelijk de oorzaak.
Babootje schreef:O wat een geluk TS dat het dat niet is! Wees maar blij dat het "maar" een beschadiging van het hoornvlies is. Ik zou wel ff rustig aan doen met rijden; dier heeft gewoon pijn in zn oog (net of je er een lading zand in hebt gegooid) en dan is werken ook niet fijn.
Wacht even tot ie wat is hersteld. Ik zou wel lekker een vliegenmasker ophouden als je hem buiten zet.
DaraBariton schreef:Bij mijn paard is de dierenarts gister ook weer geweest, 3e keer voor het oog. Heb na 2 verschillende zalfjes en nog onvoldoende verbetering druppels gehad en ze heeft cellen afgenomen voor onderzoek. Hier ook een aantal weken zoet mee! Deze druppels moeten dus 6x per dag maar hoe doe je dat nou als je werkt? De zalfjes moesten 4x
Is wel vermoeiend in combinatie met havo 4 maar mn paard gaat nu even voor geerke schreef:thoranLOVE schreef:Even een update:
Het is geen maanblindheid. Oppervlakkige beschadiging van het hoornvlies dus dat doet zoveel pijn bij m. Er zijn nu 3 dingen die het kunnen zijn, schimmel, bacterie of door afweer. Maar ze kunnen nu geen cellen van zn hoornvlies afhalen omdat je het daarmee beschadigt en door de druppels die hij kreeg kan het niet herstellen. Dus nu andere druppels en afwachten hoe hij erop reageert. Hij is wel gevoelig voor licht maar ze zei dat ik gewoon rustig aan kon doen met hem qua rijden en dat hij niet in een donkere stal moet omdat het bij deze ziekte niet nodig is.
Over 2 weken gaan we terug voor controle (althans als het tot die tijd niet erger wordt dan moeten we de eerst volgende dag terug) en dan worden er wel cellen afgenomen en weten we hopelijk de oorzaak.
hebben ze het niet gehad over het oog dicht te naaien?Dat werkt vaak heel goed.
DaraBariton schreef:Hoe is het nu met het oog van je paard? Ik vraag mij af of mijn paard hetzelfde heeft. Sommige dingen komen namelijk wel overeen alleen lijkt ze niet suuuper veel last te hebben. Oogje is alleen wat kleiner een als je de oogleden wijd trekt is het rood.welke druppels heb je trouwens?
ze is ook al wel wat ouder inmiddels

Sidera schreef:Hier ook oogproblemen...zijn ook echt de enige problemen die ik ooit met ponylief heb.
Ze heeft het altijd al vaak gehad maar ging meestal met een zalfje wel snel weer over. Nu heeft ze het echter bijna elke maand. Alleen een kap op doen werkt ook al niet echt want die probeert ze af te schuren, dan jeukt het en krijgt ze weer viezigheid in dr oog en ontsteekt het ook.
Al meerdere keren nagekeken maar krijg steeds een zalfje mee, ook heeft ze wat staar. Maak het ook schoon met lauwe kamille thee maar weet verder ook niet wat ik ermee aan moetze is ook al wel wat ouder inmiddels
Als ze aangeven dat je zelf moet druppelen of zalven, vraag dan of ze je leren hoe dat moet.