En kop op meis hou de goeie moed er in

Ik ben benieuwd of hij de nacht goed is door komen..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Ik schrik van de reacties om er maar antibiotica in te spuiten. Dan is die pony afgeschreven. Alles slaat naar binnen en abcessen ontwikkelen zich binnen in en als die openknappen binnen het lichaam is het gebeurd. Kan je voor dat geld beter een spuitje kopen om hem in te slapen dan zo'n lijdensweg. Ben blij dat je dit niet gedaan hebt en dat het beter gaat met de pony!
Mijn pony had ook droes, super lief beest. Had hem nog maar 3 maand. Het ging beter en toch antibiotica. Binnen een week dood. Dierenarts dacht dat het een griepje was
kiss schreef:Wij hebben het jaren geleden gehad met een paard van 1.75 er zat een bobbel in haar keel maar werd niet rijp, ze kon niet eten en drinken, en na een week hebben we besloten om antibiotica en infuus te geven. Ik had ook alles geprobeerd, peentjes fijn malen met een spuit water in de mond, maar alles kwam eruit via haar neus, ze kon gewoon niet slikken. Eigenlijk hadden we toen ook geen keus, niets doen dan ging ze dood, met antibiotica kon het verkeerd uitpakken. Gelukkig keerde het tij, en kreeg de da de bobbel lek, en daarna knapte ze op, dit heeft wel maanden geduurd voor ze de oude was, het was in een paar weken tijd een levend skelet geworden. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en is er niets meer aan te merken.
Wij hebben haar wel geïsoleerd van de andere paarden, om te voorkomen dat onze andere paarden het kregen. Zij had het ook opgelopen bij een stal waar ze even tijdelijk stond. Dikke pech, paard er naast had het waarschijnlijk daarvoor gehad, die stond daar ook nog maar net.
Sterkte!
Kabayo schreef:Ik schrik van de reacties om er maar antibiotica in te spuiten. Dan is die pony afgeschreven. Alles slaat naar binnen en abcessen ontwikkelen zich binnen in en als die openknappen binnen het lichaam is het gebeurd. Kan je voor dat geld beter een spuitje kopen om hem in te slapen dan zo'n lijdensweg. Ben blij dat je dit niet gedaan hebt en dat het beter gaat met de pony!
Mijn pony had ook droes, super lief beest. Had hem nog maar 3 maand. Het ging beter en toch antibiotica. Binnen een week dood. Dierenarts dacht dat het een griepje was
geerke schreef:Kabayo schreef:Ik schrik van de reacties om er maar antibiotica in te spuiten. Dan is die pony afgeschreven. Alles slaat naar binnen en abcessen ontwikkelen zich binnen in en als die openknappen binnen het lichaam is het gebeurd. Kan je voor dat geld beter een spuitje kopen om hem in te slapen dan zo'n lijdensweg. Ben blij dat je dit niet gedaan hebt en dat het beter gaat met de pony!
Hoe kom je daar nu bij?Hier in frankrijk is het gebruikelijk ab spuiten bij droes..ik heb toen 6paarden behandeld waaronder een veulen van drie weken met verslagen droes.Uiteraard aanbevolen door de dierenarts.Alle paarden zijn gewoon snel opgeknapt en nieteen is er doodgegaan of verzwakt...of is mager geworden of omgevallen wegens zwakte