mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:18

Lieselotte wat fijn dat hij een beetje gegeten heeft, ook al is t niet veel t is toch weer een klein stapje vooruit..

En kop op meis hou de goeie moed er in :(:)
Ik ben benieuwd of hij de nacht goed is door komen..

LS_fotosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 13:28

Ik heb nog nooit zoveel gehuild als afgelopen week man man man wat een drama queen ben ik als het om mijn Buckje gaat. Daar mag je niet mee sollen, dan kom je aan mij. Dus die kolere droes het word tijd dat je gaat, want wij kunnen je aan!! Mijn mannetje hinnikte vanmorgen naar me, heeft wat gedronken en was wat hooi aan het eten! Heeft ook een worteltje op. Voor het eerst sinds ongeveer 1,5 week beukte hij tegen de want aan zo van, hallo wil me stal uit!! Ik stond te gniffelen want de manier waarop hij het doet is echt heel stout en dan die oogjes eronder uit haha. :)

Hij is nog steeds heel ziek heb zijn medicatie weer gegeven, maar hij gaat echt vooruit! Het grommen was echt veeeeeel minder tot bijna niet!
Het lijkt of hij flink vordert. :) <3

petra8

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:34

Oh wat fijn, dat het beter met hem gaat!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:40

Wat fijn dat ie vooruit lijkt te gaan ! Houden zo !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:42

*\o/* Volhouden allebei *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:44

Ik schrik van de reacties om er maar antibiotica in te spuiten. Dan is die pony afgeschreven. Alles slaat naar binnen en abcessen ontwikkelen zich binnen in en als die openknappen binnen het lichaam is het gebeurd. Kan je voor dat geld beter een spuitje kopen om hem in te slapen dan zo'n lijdensweg. Ben blij dat je dit niet gedaan hebt en dat het beter gaat met de pony!
Mijn pony had ook droes, super lief beest. Had hem nog maar 3 maand. Het ging beter en toch antibiotica. Binnen een week dood. Dierenarts dacht dat het een griepje was

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:48

Wij hebben het jaren geleden gehad met een paard van 1.75 er zat een bobbel in haar keel maar werd niet rijp, ze kon niet eten en drinken, en na een week hebben we besloten om antibiotica en infuus te geven. Ik had ook alles geprobeerd, peentjes fijn malen met een spuit water in de mond, maar alles kwam eruit via haar neus, ze kon gewoon niet slikken. Eigenlijk hadden we toen ook geen keus, niets doen dan ging ze dood, met antibiotica kon het verkeerd uitpakken. Gelukkig keerde het tij, en kreeg de da de bobbel lek, en daarna knapte ze op, dit heeft wel maanden geduurd voor ze de oude was, het was in een paar weken tijd een levend skelet geworden. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en is er niets meer aan te merken.
Wij hebben haar wel geïsoleerd van de andere paarden, om te voorkomen dat onze andere paarden het kregen. Zij had het ook opgelopen bij een stal waar ze even tijdelijk stond. Dikke pech, paard er naast had het waarschijnlijk daarvoor gehad, die stond daar ook nog maar net.
Sterkte!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:49

Kabayo schreef:
Ik schrik van de reacties om er maar antibiotica in te spuiten. Dan is die pony afgeschreven. Alles slaat naar binnen en abcessen ontwikkelen zich binnen in en als die openknappen binnen het lichaam is het gebeurd. Kan je voor dat geld beter een spuitje kopen om hem in te slapen dan zo'n lijdensweg. Ben blij dat je dit niet gedaan hebt en dat het beter gaat met de pony!
Mijn pony had ook droes, super lief beest. Had hem nog maar 3 maand. Het ging beter en toch antibiotica. Binnen een week dood. Dierenarts dacht dat het een griepje was

Als je geen keuzes meer hebt, dan probeer je alles!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:50

kiss schreef:
Wij hebben het jaren geleden gehad met een paard van 1.75 er zat een bobbel in haar keel maar werd niet rijp, ze kon niet eten en drinken, en na een week hebben we besloten om antibiotica en infuus te geven. Ik had ook alles geprobeerd, peentjes fijn malen met een spuit water in de mond, maar alles kwam eruit via haar neus, ze kon gewoon niet slikken. Eigenlijk hadden we toen ook geen keus, niets doen dan ging ze dood, met antibiotica kon het verkeerd uitpakken. Gelukkig keerde het tij, en kreeg de da de bobbel lek, en daarna knapte ze op, dit heeft wel maanden geduurd voor ze de oude was, het was in een paar weken tijd een levend skelet geworden. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en is er niets meer aan te merken.
Wij hebben haar wel geïsoleerd van de andere paarden, om te voorkomen dat onze andere paarden het kregen. Zij had het ook opgelopen bij een stal waar ze even tijdelijk stond. Dikke pech, paard er naast had het waarschijnlijk daarvoor gehad, die stond daar ook nog maar net.
Sterkte!

Blij om ook een positief verhaal te horen. Enorm risico vol.
Alleen mensen grijpen veeeelste snel naar antibiotica...

LS_fotosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 14:00

Indd antibiotica is bij droes echt het allerlaatste redmiddel en dan is het erop of eronder. Wij mij was het uitgesteld, zo lang mogelijk zonder. Nu dus nog steeds zonder. Maar indd als een abces lekgeprikt kan worden dan is de druk eraf en knappen ze vaak snel op. Wat ik weleens zie in vrachtwagens in mensen de neuzen van paarden schoonmaken en daarna een parcours springen bijvoorbeeld, dan vraag ik me af heb je wat te verbergen ?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:03

Wij doen dat meestal om er even babyolie op te doen. Dan glimmen de neusjes zo mooi :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:25

Fijn dat je pony aan het opknappen is. Hopelijk blijft het de goede kant opgaan.

En sorry dat ik het zeg, maar je stalgenoten zouden wel wat vriendelijker mogen reageren. Nu is je pony ook nog de dupe omdat hij niet meer naar buiten mag. Maar maak je hier niet te druk om. Zonde van je energie. Je moet er nu voor Buck zijn.
Sterkte met alles en beterschap voor Buck.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:26

Gelukkig knapt buck langzaam aan op. Ik hou mijn hart vast.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:58

Denk dat deze wel past!
110 onderlengte, lekker gevoerd en een halsje *\o/* Afbeelding

Als je aangeeft waar hij heen kan, stuur ik hem morgen gelijk op.
Vandaag is alles helaas dicht hier -O-

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:09

Wat fijn dat Buck vooruit gaat, super om te horen!

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:46

Wat goed nieuws dat Buck aan de betere hand is .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:19

Naar buiten zou ik nu sowieso niet doen, dus daar kan ik nog wel bij inkomen.
Fijn dat het beter gaat!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:27

Jeetje je topic gelezen , arme Buck :(:)

Fijn dat hij toch weer iets voor uit gegaan is , hopelijk knapt hij nu elke dag wat meer op en is hij snel weer de oude.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:02

Via app al gezegd, maar wat fijn om te horen dat hij toch langzaam aan steeds ietsje beter gaat. Hopelijk houd hij die trend vol!

En tsja........ daar hoef je geen drama-queen voor te zijn hoor; je geeft gewoon om je beestje.
Ik moet er ook niet aan denken hoe ik zou reageren als er 1 van mij zo enorm ziek zou zijn. Ik weet wel dat ik zelf ook in shock raakte en compleet door 't lint ging toen ik Ot jaren geleden in ernstige anafalactysche shock aantrof, en zij écht gewoon aan het doodgaan was op dat moment. ademhaling onregelmatig, hartslag soms weg soms onregelmatig, ogen wegdraaien..... Gelukkig.... is ze langzaam opgeknapt; meer dood dan levend naar de kliniek vervoerd. Durfde zelf niet in de trailer te kijken, bang dat ze alleen in de trailer onderweg al gestorven was. Heb nog de hele auto verbouwd en alles bij elkaar gekrijst dat ik kostte wat kost in de trailer bij m'n beestje wilde blijven opweg naar de kliniek; tsja dat mocht helaas écht niet van mijn ouders toen -:(-
ja dat vergeet je nooit meer weer, beeld is helaas voor altijd op mijn netvlies gebrand.

Zo mooi, fijn en bijzonder, een band met zo'n dier, maar och wat pijnlijk af en toe als ze flink ziek zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:20

Kabayo schreef:

Hoe kom je daar nu bij?Hier in frankrijk is het gebruikelijk ab spuiten bij droes..ik heb toen 6paarden behandeld waaronder een veulen van drie weken met verslagen droes.Uiteraard aanbevolen door de dierenarts.Alle paarden zijn gewoon snel opgeknapt en nieteen is er doodgegaan of verzwakt...of is mager geworden of omgevallen wegens zwakte

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:32

geerke schreef:
Kabayo schreef:

Hoe kom je daar nu bij?Hier in frankrijk is het gebruikelijk ab spuiten bij droes..ik heb toen 6paarden behandeld waaronder een veulen van drie weken met verslagen droes.Uiteraard aanbevolen door de dierenarts.Alle paarden zijn gewoon snel opgeknapt en nieteen is er doodgegaan of verzwakt...of is mager geworden of omgevallen wegens zwakte

Hier is dat absoluut niet gebruikelijk als er bulten zitten. Hooguit helemaal in het begin en als het al verslagen droes is, maar verder niet...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:33

Nou mijne is er hardstikke dood aangegaan. Komt door de antibiotica.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:40

Fijn dat hij aan de beterende hand is! Je bent een goed baasje voor je pony! *\%/*

AmyvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:42

Wat fijn dat het beter gaat!
Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:44

Vreemd..zit net een amerikaanse site te lezen,bij hoge koorts geven ze daar ook ab.En bij verslagen droes zelfs twee maanden.Waarom doen ze het in n.l dan anders?Wel fijn dat hij opknapt!Als hij maar weer gaat eten,dat scheelt een stuk!