Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
neile schreef:Crines, ik ben ook wel benieuwd!
Tulandro, bedankt voor jouw oordeel. Volgend weekend komt er een natural balance bekapper kijken en kappen, we zullen zien. Ik maak me er steeds minder zorgen om dat er iets problematisch aan de hand is. De reacties hier geven me een gerust gevoel, ik was waarschijnlijk met een vergrootglas naar haar voeten aan het kijken, onterecht.
janderegelaa schreef:Zet je een filmpje op Bokt als hij bekapt is? Een natural balance bekapper die een steile hoef komt doen, dat wordt een feest.
neile schreef:Ik begrijp je opmerking volledig, maar als leek vind ik het bijzonder moeilijk om het kaf van het koren te scheiden... Begrijp me niet verkeerd: op dit moment loopt mijn paard gewoon goed. Ik heb an sich geen klachten maar ik wil graag weten OF er op lange termijn iets aan gedaan kan worden. Ik hoor hier mensen die ook als kapper bezig zijn zeggen dat er wél wat aan gedaan kan worden. Op dit moment wordt dat niet gedaan, ze wordt elke keer weer rechtgezet maar het groeit terug. Ik wens voornamelijk gewoon een tweede mening van iemand die er op een andere manier naar kijkt. De vorige kapbeurt bij de traditionele hoefsmid is nog niet zo gek lang geleden en ik zie nu al geen echt duidelijk verschil meer met daarvoor.
Als iemand me enkel goede hoefsmeden kan aanraden... Graag. Die in mijn regio komen? (Noord-Limburg, BE), Graag! Deze nieuwe hoefsmid is mee ook aangeraden door iemand die heel erg tevreden is omdat haar paard effectief beter loopt dan bij de traditionele smid.
Als je er zelf weinig van weet, ben je afhankelijk van een kenner om het jou te komen uitleggen. Maar iedereen heeft ook weer zijn eigen visie en mening... Moeilijk! :-/
Babootje schreef:@Smiddurandt. Ben benieuwd naar jouw mening over natuurlijk bekappen vs het reguliere "hoefsmidvak". Ik zie dat je beide hebt gedaan. Wat is jouw mening over de steunsels weghalen en stralen laagzetten etc.?
Ik heb - moet ik eerlijk zeggen - meer ellende gezien van "natuurlijk bekappen" dan positieve dingen.

. Ik zal wat meer geduld moeten hebben. Babootje schreef:@Smiddurandt. Ben benieuwd naar jouw mening over natuurlijk bekappen vs het reguliere "hoefsmidvak". Ik zie dat je beide hebt gedaan. Wat is jouw mening over de steunsels weghalen en stralen laagzetten etc.?
Ik heb - moet ik eerlijk zeggen - meer ellende gezien van "natuurlijk bekappen" dan positieve dingen.
Marjo89 schreef:Ja hoor. Mag ook mailen naar Amels.hoefverzorging@gmail.com
florence123 schreef:Marjo89 schreef:Ja hoor. Mag ook mailen naar Amels.hoefverzorging@gmail.com
Zou ik je ook mogen mailen met de vooruitgang van mijn paard zijn hoeven? Heb in dit topic al eerder foto's gepost. De smid is hier 3 keer geweest sinds ik het paard heb