Selenium mogelijk oorzaak PPID/EORTH/IR/bevangenheid/EMS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 07:12

Einder schreef:
geerke schreef:
mijn hele vitamine en mineralen voorraad wat ikzelf neem is allemaal van natuurlijke oorsprong...niks chemisch.

Wat ik wilde zeggen is dat alles in de natuur ook bestaat uit chemische verbindingen..
Zelfs de lucht in een leeg potje.

Precies.

SheeNegro

Re: Selenium mogelijk oorzaak PPID/EORTH/IR/bevangenheid/EMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:00

Bedankt voor het delen van het artikel zet toch wat hersencellen in beweging :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:14

Wel interessant allemaal!Soms is het zo lastig om te weten wat wel of niet goed is..
Ben wel benieuwd hoe het dan zit met die onderzoeken waar uit komt dat op zand en veengronden selenium veel te laag is..Zelf zit ik op veengrond en daar zou selenium te laag zijn..Ik geef geen extra selenium bij maar mijn vitamine/mineralen supplement bevat wel aardig hoog selenium..Volgens de leverancier mag een paard van 500 kg totaal 20 Mg pd binnen krijgen en is een supplement zit misschien 1 a 2 Mg..Als je paard door gras en hooi teveel binnen zou krijgen heb je denk ik best een probleem,want hoe zorg je er dan voor dat het minder wordt in de grond?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:32

Het heeft ook allemaal nog met de opname te maken hè? Dat is per paard verschillend, net zoals per mens.
Het weinige wat er misschien in de grond of het hooi zit, neemt de mijne dus niet op, ook niet de geweldig samengestelde laboratoriumpoeders
Wat hij wel goed opneemt is wat er nu in zijn voer zit.
Zo veel paarden, zo veel mogelijkheden....