Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
turtlelito schreef:Vraagje aan de mensen die Keratex Hoof and Sole hardener aanbevelen: waar kopen jullie dit? Heb het in het verleden een keer bij petssupermarkt gekocht, maar het duurde maanden voor ik het binnen had (en ze reageerden niet op mailtjes etc). Dit hielp nl heel goed om mijn ruin minder gevoelig te laten lopen op stenige paden.
acanthus schreef:turtlelito schreef:Vraagje aan de mensen die Keratex Hoof and Sole hardener aanbevelen: waar kopen jullie dit? Heb het in het verleden een keer bij petssupermarkt gekocht, maar het duurde maanden voor ik het binnen had (en ze reageerden niet op mailtjes etc). Dit hielp nl heel goed om mijn ruin minder gevoelig te laten lopen op stenige paden.
Helaas idd, het genoemde adres hoef je maar te googlen om er verre van te willen blijven...
Aan Keratex is lastig te komen, maar wat een fijne lijn producten! In NL heb ik nooit een adres gevonden en denk dat je er beter naar zoekt buiten de landsgrenzen.
Voor zover ik weet is Keratex in België nauwelijks vertegenwoordigd en kun je het al vinden, kom je in euries zo goed als op hetzelfde uit als wanneer je het uit de States laat komen.
Duitsland kan mss een optie zijn?
Wie toch iets weet, mag het adres meteen roepen!
SilviaKok schreef:Hoi,
Ik heb helemaal niks terug gelezen alleen je eerste bericht.
Ik had hetzelfde probleem zo ernstig dat het richting wild vlees ging en hoefkanker.
Om de dag met hoefteer insmeren. Wel eerst goed schoon schrobben met water en hoefen krabber of harde borstel.
Eerste week mogelijk elke dag, daarna om de dag. Dit lijkt bij mijn paarden wonderen te doen.
Dit is wel een mooi voorbeeld dat Rotstraal niet persee als oorzaak verwaarlosing heeft. Vaak wordt dit wel gedacht.
Zijn er verder meer paarden met rotstraal zoals die van jou?
Oorzaak is namelijk een bacterie, die zich in de hoef nestelt wanneer deze wat zachter is. Een baal binnen is moeilijk buiten. Maar deze kan dus ondanks al jou werk blijven terug komen omdat mogelijk meerdere paarden hier last van hebben. Vergelijkbaar met luizen bijvoorbeeld.

FleurStyn schreef:Hier al vanalles geprobeerd, vanalles gekocht en honderden euro's uitgegeven en toen kwam mijn nieuwe hoefsmid met de tip van bleekwater te gebruiken (uiteraard verdund met water).
Wel? Op een week tijd was de rotstraal weg.
1x per dag?thijs_1996 schreef:http://silicahorse.nl/product/silicahor ... rticulier/
Silicahorse heeft bij mijn paard geholpen. Er zit selenium in en die stof is erg goed voor de hoeven
het viel me dus dit keer op dat de gouden tip van mijn hoefsmid hier nog niet bij staat.
Jaime_ schreef:Waarom zou je bikkelharde stralen willen? Daar is niet alleen je hoefsmid niet blij mee maar ook je paard niet, de straal is het kussen van de hoef.