Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
12Magic schreef:Ons paard kon zijn achterhand ook niet goed gebruiken, ondanks al het grondwerk wat we deden. Ataxie werd wel genoemd. De chiropractor kwam regelmatig om zijn rug en SI gewricht los te maken. Na drie jaar kwamen we zelf tot de conclusie dat het misschien wel aan zijn voeten lag, zijn tenen bleken veel te lang, de hielen waren ondergeschoven, de steunsels veel te lang en zijn straal was onderontwikkeld. Van de hoefsmid hebben we afscheid genomen en zijn samen met een bekapper aan de gang gegaan. Het resultaat was verbluffend, hij kon ineens ondertreden! Inmiddels heeft ie dikke gespierde billen en de chiropractor heeft niets meer te doen. Hij heeft dus al die tijd hele pijnlijke voeten gehad zonder dat iemand ons daar op heeft gewezen, zelfs de hoefsmid niet!
Misschien zijn de voeten van jou paard wel goed maar ik zou er toch eens goed naar gaan kijken.
Heel veel sterkte met je paardje!
sjanien schreef:Ik vraag me af hoe ze loopt/gedraagd los in de bak of wei. Houdt ze zich dan ook in? Opzich vindt ik je trainigschema niet te zwaar. Mocht er voor de rest niks ernstigs aan de hand zijn. Dan zou ik juist wat meer trainen om spier opbouw te krijgen. Niet langer maar juist vaker. Ga je wel eens op buitenrit en zo ja hoevaak? Ik zou langs de da gaan en haar laten uit verdoven om zo te ondervinden vanwaar de pijn komt dan kun je pas verder kijken
JudArthos schreef:Jesus christ jullie gaan wel ver om dingen te zoeken![]()
Video is al van meer dan een jaar geleden en komt eigenlijk al niet meer overheen met hoe ze het afgelopen jaar getraind is. Het ging toen puur nog om de dominantie.
Het enige wat wel goed te zien is is hoe ze die stofwolkjes krijgt naar haar achterhoeven, dit is nogsteeds het geval.
Amaranth7 schreef:JudArthos schreef:Jesus christ jullie gaan wel ver om dingen te zoeken![]()
Video is al van meer dan een jaar geleden en komt eigenlijk al niet meer overheen met hoe ze het afgelopen jaar getraind is. Het ging toen puur nog om de dominantie.
Het enige wat wel goed te zien is is hoe ze die stofwolkjes krijgt naar haar achterhoeven, dit is nogsteeds het geval.
Mensen willen je alleen maar helpen. Beetje rare reactie.
Janine1990 schreef:Hoi TS,
Ik heb het niet helemaal gelezen, althans, niet alles exact. Globaal wel het een en ander.
Maar moest meteen denken aan een merrie die ik twee jaar terug heb gereden. Naar aanleiding daarvan heb ik twee vragen.
Hoe is de merrie in de hand? Wordt ze makkelijk zwaar?
En hoe ziet haar stal er uit? Maakt ze deze snel vies of is er ze erg zindelijk?
Toch nog een derde vraag, hoe draait je paard om? (als jij een heel krap bochtje maakt?)

kitobeer schreef:Ik denk dan weer aan zwakke knieen.
Paarden lopen dan erg op de rem . Omdat ze gewoonweg niet harder kunnen of volhouden om groter te bewegen.
Ook buigen in de achterhand doet ze pijn omdat ze dan precies moeten buigen in de knieen.
Struikeld jou paard achter veel ?
Amaranth7 schreef:JudArthos schreef:Jesus christ jullie gaan wel ver om dingen te zoeken![]()
Mensen willen je alleen maar helpen. Beetje rare reactie.
JudArthos schreef:Ik vind het gewoon niet echt normaal dat er zomaar op dat soort dingen gezocht en wordt en in het topic wordt gegooit..
Snap dat het goed bedoeld is maar vind het raar.
Babootje schreef:Waarom is dat raar. Ik kan het filmpje overigens niet zien want je hebt het verwijderd. Waarom eigenlijk?
Ik vind haar trouwens de foto die in je profiel staat (de grote foto) er een stuk beter uit zien.
dresjoepie schreef:Heb je al vaker paarden zadelmak gemaakt /ingereden?
Voor mij klinkt het alsof het paard al die tijd is terug gereden in een nette arbeidsdraf/galop Een jong paard moet je echt veel meer naar voren rijden!!!! Daar komt het plakken aan je been en het staken ook van paard kan dat nog niet aan is te zwaar! Wat zich gaat uiten in chagerijnig stakend gedrag! Aan de longe doet die hetzelfde omdat dit tempo nu eenmaal is aangeleerd
Ik zou me even niet druk maken over het hoofd en het netjes aan de teugel rijden het enige wat je nu moet willen van je paard is gas En snellere reactie op je hulpen
Mag ik vragen wat jij doet als het paard staakt naar aanleiding van een voorwaartse hulp?
JudArthos schreef:Leuk dat ik me zo moet gaan verdedigen tegen random verzonnen aanvallende aannames, wat een niveau..