Homeopatisch een fabel of een feit ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Homeopatisch een fabel of een feit ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:53

Mijn Da raadde trouwens merrie/veulenbrok aan als een paard echt goed aan moet komen. Misschien een ideetje.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:58

Doet het paard verder iets, behalve in de wei staan? Misschien dat HELE lichte arbeid wat honger kan creeeren, waardoor ze weer wat zin krijgt om te gaan eten?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 11:56

Riddershow schreef:
Mijn Da raadde trouwens merrie/veulenbrok aan als een paard echt goed aan moet komen. Misschien een ideetje.

Dat is idd wel een goed idee ! Dankjewel !

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 11:56

hoogendroog schreef:
Doet het paard verder iets, behalve in de wei staan? Misschien dat HELE lichte arbeid wat honger kan creeeren, waardoor ze weer wat zin krijgt om te gaan eten?

Ik ga bijna iedere ochtend een half uur met haar aan de hand wandelen !
Ze mag nu niet getraind worden dus lopen we lekker de bossen in !

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:04

Misschien rare vraag TS wat houdt je tegen (behalve kosten) om toch een alternatieve weg in te slaan?
Je weet het niet, Utrecht en Lingenhoeve weten het niet er is geen tot weinig verbetering bij je paard.
Ze heeft pijn.
Een paard met pijn in de buik/koliekerig ga je wel brok geven terwijl dat misschien slecht te verteren is door problemen met de darmen.

Ik snap afwegingen en gevoel maar zo kom je ook niet verder lijkt me.
Laat ik even duidelijk stellen je moet niks maar als niemand het tot zo ver weet zou ik toch verder gaan, en als je nu weer de VA laat komen omdat ze .... vul zelf maar in, heb je ook weer kosten.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 19:12

Eerst omdat ik er niet in geloofde maar wel benieuwd was of er iets was wat me overtuigde !

Maar vandaag met internist een belgesprek had en haar problemen zijn dramatisch groot dat ze niet meer te redden is ...

Ik wil er verder ook niet over uit want is een hele schrok voor me
....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:16

Heel veel sterkte voor je. Altijd triest als je dit nieuws krijgt.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:50

Sterkte

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:21

Heel veel sterkte met je besluit

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:35

Voor mij is het een feit dat homeopathische middelen werken. Heb het zelf persoonlijk ervaren, mensen in mijn nabije omgeving hebben er goed op gereageerd. Maar vooral zie ik dat meerdere van mijn dieren echt gebaat zijn bij homeopathie. Ik stop mijzelf of mijn dieren niet graag vol met chemische middelen, veel reguliere medicatie is alleen voor symptoom bestrijding, maar pakt de oorzaak niet aan. Ik zweer bij homeopathie!

Alleen helaas erg triest te lezen dat hulp te laat is. Veel sterkte...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:18

Heel veel sterkte met dit moeilijke besluit, maar even voor jou, liever een maand te vroeg dan een dag te laat!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:31

Niet verder gekeken dan 1e pagina:

Maar wat versta je zelf onder homeopathie?
Want dat maakt nogal verschil.

Met mijn paard ben ik nu 3kwart jaar al aan het sukkelen, is echt doodziek geweest, maar knapt maar niet op naar de 100%, zelfs zo erg geworden dat ze heel agressief werd naar andere paarden en opgegeven moment ook naar mensen. Via de reguliere weg kwam ik geen stap verder. Metingen gaven wel aan dat er iets niet klopte (bijv. een leverwaarde wat hoger) Maar geen oorzaak kunnen vinden. Toen werd het steeds maar een beetje gissen en proberen. Daar werd paard dus ook niet beter van.
Uiteindelijk soort van per ongeluk bij Magritta Holtman uitgekomen (is ook Osteopaat) met de vraag of behandeling wel kon omdat paard ziek was. Waarop reactie kwam dat ze haar dan wel even zou doormeten. Dit bleek dan te gaan om volgens mij bioresonantie-apperaatje aangesloten op laptop. Die gaf meteen verschillende organen, banen etc. weer die ook al redelijk om mijn eigen gedachtes aansloten. Via haar staat paard nu op volgens mij enkel kruidenmiddelen (bijv. Iberogast) Nou werkt dus als een tierelier. Dus als je alternatief bedoeld, ben ik dus wel een voorstander. Ben zelf ook al wat meer gericht op kruiden e.d. voor ondersteuning.
Toevallig is mijn pensionhoudster ook homeopaat voor dieren en mensen. Via haar heb ik dan ook "snuifjes". Hier ben ik wat sceptischer in, maar in dit geval pak ik nu alles aan wat mogelijk zou kunnen helpen. Want dit baat niet, schaadt niet.

Met mijn oude paard ook al eens in zo'n situatie geweest, en ook alternatief iemand bij gehad met een wichelroede. Blijf ook daar nog steeds van zeggen dat ik er geen donder van geloof, maar paard is wel daar van opgeknapt (anders was ze toen binnen een jaar dood gegaan)

edit, na bovenstaande bericht, maar even gekeken. Heel veel sterkte!

jato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:13

Een fabel of een feit.
Ik zag ergens al dat iemand naar het topic verwees waar ik een tijdje aan mee heb gedaan, ik heb daar een nieuwe reactie geplaatst.
Hoe een wetenschapper verbaasd was wat voor negatiefs hij allemaal hoorde over dit onderwerp op de televisie, van jonge broekjes die daar nog helemaal geen verstand van konden hebben.
En wat hij toen ging uitzoeken, en wat het resultaat was.
Ik verklap niks, lees maar, het is echt opzienbarend;
jato @ [VN] Petitie tegen veterinaire homeopathie in Groot-Brittannië