[VOLG] Operatie botcyste na zoektocht afwijkend gedrag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [VOLG] Operatie botcyste na zoektocht afwijkend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:21

Ik was je eerste topic kwijtgeraakt, wat goed dat ze eindelijk een diagnose hebben en er ook wat aan hebben kunnen doen! Hopelijk is hij verlost van alle pijn.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:04

Super update!
Hoe is het eigenlijk met het andere paard dat ook een botcyste had en dezelfde gedragingen? Gaan ze daar ook wat mee doen ?

Had heel zijn kaak open verwacht maar je ziet er al bijna niks van...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 11:11

Bedankt weer allemaal!
Nee, het is echt opmerkelijk wat ze via zo'n gaatje hebben kunnen doen. Al die slangetjes en buisjes en de camera zijn allemaal via dat gaatje gegaan en zodoende duurt het wat langer maar kunnen ze veel meer en ook dus helemaal onder het gewricht komen. Je moet het maar verzinnen dat dit kan dacht ik ook echt.

Ik heb geen idee of AukeLizzy nog volgt? Misschien heeft ze het topic ontstipt. Ik heb zelf in ieder geval niets meer gehoord via pb erover.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:44

Na een week standvastig hetzelfde gedrag kan ik eindelijk zeggen; ik heb mijn oude paardje terug! Het gaat ontzettend goed met m. Hij is weer helemaal zoals vroeger. Wat een verademing. Geen angstig gedoe, lekker relaxed weer, los poetsen, los dekens wisselen, halster weer om en geen reflexmatige reacties. De eerste week thuis vroeg ik me af hoe lang het zou duren en bleef ik hetzelfde gedrag waarnemen. Plots is van de week het knopje om gegaan en kan ik echt zeggen dat hij weer de oude is! Wat is dat een hemels gevoel! *\o/*

We doen het rustig aan. We hebben afgelopen zaterdag een kleine wandeling gemaakt in het zonnetje. Voor de rest lekker poetsen en lekker buiten staan. Hij komt er weer aan rennen als ik aankom. Uiteraard zorgde dit voor de nodige tranen. Deze week wou ik weer een wandeling maken en ga ik kort met m naar de bak voor wat VD. De bak is geheid een negatieve plaats op dit moment dus we nemen onze tijd en nemen babystapjes vooruit om het weer positief te maken.

Had ik al gezegd hoe blij ik ben? :D

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:53

Wat een prachtige update! Top dat je doorgezet hebt ( en dat dat financieel ook kon). Nu de nare bak weer tot speeltuin voor hem maken :+ , maar dat gaat vast wel lukken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:10

wat heerlijk!!! *\o/*

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:12

Jaaa, hij zal sowieso niets meer aan bakwerk gaan doen vanwege zijn in oktober gediagnosticeerde (maar wel passieve) spat, maar ik heb mn destijdse instructrice wel met m laten werken omdat we dachten aan een dominantie probleem in de eerste instantie. Nog voor we het hele traject in gingen en omdat de allereerste kliniek zei dat het eerder leek alsof hij vervelend was van het lange stilstaan door de HB van februari tot juni/juli. In augustus is hij toen aangepakt door haar en dat bleek achteraf dus echt ontzettend oneerlijk te zijn. Uiteraard snappen we nu waarom hij zo reageerde en overal tegen in ging zoals hij deed, maar toen in augustus nog niet. Voelde me kotsmisselijk want het was op sommige momenten door tegendruk van zijn kant toch wel wat hardhandig met het touwhalster. Logischerwijs kwam er dan natuurlijk enorm veel druk op de kaak wat al zeer deed en hebben we het ontsteken alleen maar harder in gang gezet.

Financieel is dit zeker een klap. Vooral gezien het hele jaar ervoor en het pechpaard dat hij sowieso over de jaren is geweest. Heb gelukkig een manier gevonden om het te redden, de nasleep zal ik daar nog wel even van merken. Familie en vrienden zijn ook echt heel belangrijk hierin geweest. Echter was het een 100% slagingskans en vind ik dat dit mijn verantwoordelijkheid was. Hoe veel pech we ook hadden. Het niet doen was gewoon geen optie.
Ik ben daarom ook enorm blij dat we m nu gewoon weer terug krijgen zoals hij was <3

Ik zal eens kijken of ik volgend weekend met het mooie weer wat leuke foto's kan plaatsen met een goede camera. Indien de updates dan niet te saai zijn geworden nu het opereren voorbij is :+ :D :o

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:22

wat super dat het zo goed gaat *\o/*

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:43

Super rianne! Blij dat je je oude pony weer terug heb! Op naar mooie wandelingen en mischien stapritjes! We moeten snel een keertje naar het bos!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:51

Ik hoorde net dat het van het weekend prachtig wordt? :+ :Y) :D Ik ben vrij.... :D Jij erop, ik ernaast? Trailer bij t bekende adresje? :D

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:09

Best een goed plan! App je even

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:45

Heerlijk dat je nu weer leuke dingen kan plannen zo. Ik blijf wel benieuwd hoor naar het vervolg en ook hoe je hem in de bak weer vrolijk kan krijgen. Ik snap trouwens best wel dat je door frustratie ( omdat je denkt dat het een dominantieprobleem was) harder hebt ingegrepen dan je achteraf had moeten en willen doen. Maar ja, dat is nu eenmaal gebeurd en nu weet je gelukkig dat dat bij hem niet het probleem was. Volgens mij ga je dat probleem best oplossen hoor, niet erin blijven hangen, anders heb je straks een echt dominantieprobleem ;) . Nu gewoon aardig en consequent zijn en hem niet overdadig gaan belonen of verwennen hoor.

Fijn dat je in elk geval familie en vrienden hebt waar je op terug kan vallen, ook al zit je nog even aan de financiële gevolgen vast, dit resultaat is toch echt geweldig!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:50

Heerlijke update!!! Dat je er ontzettend blij mee bent kan ik zelfs hier voelen, ha ha. De bak komt vast ook wel goed hoor, geniet maar komend weekend van het heerlijke weer en elkaar dat hebben jullie beide dik verdient.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 14:21

Om toch even te updaten;

We hebben inmiddels met maxie een heerlijke wandeling gemaakt in Lauwersoog en het volgende ritje Schoonloo staat op de planning. Mijn pony is weer helemaal zichzelf. Hij is weer lief, rustig vooral en dat zenuwachtige is helemaal weg. Moest er zelf ook even aan wennen weer, haha. Samen hebben we al een aantal leuke wandelingen gemaakt. De bak zijn we ook weer geweest. Meneer had nergens last van. Zit ik me daar op te vreten over hoe het de laatste keer voor hem was, loopt ie op zijn dooie gemakje door de bak. We hebben wat VD gedaan en....

De osteo is van de week weer geweest en ze zag geen reden voor mij om niet op zijn rug te gaan zitten :D *\o/* *\o/* *\o/*

Dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik even geluk dat fotografe Elvi Smits (Elvi_Elisa op bokt) er spontaan bij was om dit moment (dat ook erg spontaan was, vandaar de missende cap, excuses :') ) er was om dit vast te leggen.

Hopelijk wordt dit een happily ever after <3 Heb er iig weer helemaal zin in zo :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:15

Wat een heerlijke update ! Geniet ervan !

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:44

Prachtig!!! Genieten jullie maar heerlijk echt dik verdient!!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:57

Was echt super! Gauw richting schoonloo als het weer wat beter is.

Deze foto vind ik echt te schattig van onze wandeling/rit op Lauwersoog

Afbeelding

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 21:52

UPDATE
We zijn sinds deze week exact 4 maanden verder. Mochten er nog mensen zich afvragen hoe het verder is gegaan:

Ik denk dat een omschrijving onnodig is :D

Mei
Afbeelding

Afbeelding

Juni

Afbeelding

Juli

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jaaaarig

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:55

*\o/* *\o/* *\o/* heerlijk om jullie te zien genieten

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 22:04

Nog steeds krijg ik wel negatief commentaar dat ik de operaties heb laten doen, maar elke keer opnieuw weer ben ik Equitom ontzettend dankbaar voor de mogelijkheden en was het alle ellende waard. Hoe cliché ook, door deze ervaring geniet je van alle kleine momenten. Maar ook grote momenten doe ik nu bewust, omdat het leven ook zo voorbij kan zijn. We hebben een bucketlist en die werken we af. We gaan gemiddeld eens per maand met bokker maxie er samen op uit met de trailer en dan doen we leuke dingen in stap. Bosritten, clinics etc. Wel als het haalbaar is met zijn oude blessures uiteraard. De attitude die elke keer weer aanwezig is als hij van die trailer stapt... ook hij was er nog niet klaar mee.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:15

Waarom krijg je negatieve reacties? Het is toch fantastisch hoe hij hersteld is? Ik kan er alleen maar respect voor hebben.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:19

Ik vraag me ook af waarom je negatieve reacties krijgt.

Wat geweldig om hem zo te zien zeg!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 05:29

Ik mis de 'like' knop! Mooie foto's en we moeten gauw weer een ritje plannen!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:29

Kei goed joh :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:40

Trek je niets aan van negatieve reacties hoor :(:) . Iedereen geeft zijn geld uit hoe hij/zij het wil sommige willen perse een dure vakantie andere ieder jaar een nieuwe auto en mensen met paarden tja als ze sterven valt er niets te erven maar zolang jullie nu genieten van elkaar hebben jullie beide de hemel op aarde ;) :D .
En zo te zien zijn jullie allebei heel blij met elkaar, dussss laten mouwen en zelf genieten hoor!!!!