Wanneer is het genoeg? Eeuwige twijfels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 16:34

Het lijft een lastige beslissing, het is nooit een geschikt moment :(:). Zelf vind ik de omgevingsfactoren nu juist in het voordeel van inslapen werken. Alles is toch depri buiten. Geen groene grazige weides, alleen maar koud en nat.

Kendra

Re: Wanneer is het genoeg? Eeuwige twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:53

Heel veel sterkte morgen! Raap jezelf bij elkaar en doe je best om het allemaal zo 'normaal' mogelijk te laten verlopen voor je paard. Daarna mag je instorten...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:57

Dank je! Het gaat nu best ok eigenlijk. Ik ben er 'klaar' voor. Vanochtend nog een mooie wandeling gemaakt in de zon en die gefilmd. We zijn naar een weitje gelopen dat ik me altijd als de paardenhemel voorstelde en daar heb ik haar laten grazen. Nog met een stalgenoot gepraat, die zei dat ze er afgelopen 2 weken niet meer zo vrolijk uit zag. Misschien ook door het weer en door de modderwei. Vandaag had ze een goede dag :)

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:30

Het is ook koud etc maar ik heb mijn paarden 24/7 buiten staan... Lijkt me verschrikkelijk als ik haar laat inslapen in een blubber paddock. Waar alle paarden bij zijn... Ik kan niet naar binnen.. Dan ga ik denk ik ook naar de kliniek om haar te laten inslapen, maar dat ga ik eerst maar eens overleggen met de DA.

Ik heb een paard van 25 met artrose, ik wil alles geprobeerd hebben voordat ik het besluit neem.

Vind het echt heel sterk van je dat je je besluit hebt genomen, en ik wens je heel veel sterkte en rust morgen. :(:) ik weet zeker dat je het juiste besluit hebt genomen voor jou paard.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:04

Mijn eerste paard ook op de kliniek in laten slapen, tweede paard dat ik in moest laten slapen stond al op een kliniek.
Mocht ik nu een van mijn paarden in moeten laten slapen gaan ze ook naar de kliniek, wij hebben ze aan huis staan en wil niet steeds mijn paard onder een zijl zien liggen, of ze opgehaald zien worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:31

Ooh ja, inslapen IN de blub lijkt me ook niet zo gezellig. Dan liever in de kliniek. Kost wel wat meer (paardentaxi) maar ik ind het een rustig idee.

Het gaat nu weer even wat minder goed. Net nog even langs geweest. Ik word sowieso al depri van het donker, maar ik realiseerde me dat dit de laatste keer was dat ik 'tot morgen' en 'tot ziens' kon zeggen tegen mijn meisje...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:34

Het besef van de laatste keer dingen doen is erg pijnlijk.
Ik vind wel dat je een hele dappere beslissing hebt gemaakt.
Nogmaals heel veel sterkte morgen en de komende dagen. Bij mij helpt het om gewoon de hele dag bezig te zijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:38

:(:)

De native americans hebben een gezegde: "It is a good day to die". Hoewel het nu niet zo voelt, is het dat morgen wel voor je knolletje. Hou daar aan vast. Je doet het voor haar (en je doet het goed).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:40

Heel veel sterkte ... Ik vind je enorm dapper en sterk.
Je hebt een fantastisch paard wat je een prachtige liefdevolle extra tijd hebt gegeven. Je hebt gedaan wat je goed leek en ook deze beslissing heb je met vreselijk veel pijn in je hart gemaakt ten goede van je grote vriendin.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen voor morgen.. Alleen heel veel sterkte :(:) ze zal ook op stal gemist worden.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:41

:(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:48

No_No schreef:
Heel veel sterkte ... Ik vind je enorm dapper en sterk.
Je hebt een fantastisch paard wat je een prachtige liefdevolle extra tijd hebt gegeven. Je hebt gedaan wat je goed leek en ook deze beslissing heb je met vreselijk veel pijn in je hart gemaakt ten goede van je grote vriendin.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen voor morgen.. Alleen heel veel sterkte :(:) ze zal ook op stal gemist worden.

:+: :*

Bedankt allemaal. Het steunt echt :). Ik ga er niet teveel bij nadenken nu. Gewoon lekker een leuke serie kijken en aan leuke dingen denken. En morgen komt wel.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:02

Vind het een hele dappere eerlijke beslissing.
Heel veel sterkte morgen en de tijd erna.
Ik heb die beslissingen moeten nemen toen ooit voor mijn katten, een geheel onverwacht, de ander was al jaren ervoor besloten waar we bij hem de grens legden. Die grens was ineens bereikt en hoe moeilijk het ook was en hoe erg ik ze ook mis, het was het enige juiste.
Missen zal altijd blijven, soms meer soms minder aanwezig.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:21

Ga naar je buik en stel je in die stilde de vraag:"voelt het af?". Als je ja antwoordt, blijf dan bij dat gevoel. En dan heb dus geen twijfels maar angst voor de leegte.

Als het niet af is, vraag je dan af wat dat zo maakt en kijk of dat tot reeële optie is om uit te voeren.

Waarom ik het zo schrijf is dat wanneer het voor jou af is, jij het paardje ook rustig kan laten gaan en dat moment dan zelfs mooi kan zijn.

Ik spreek uit ervaring, maar t blijft voor iedereen anders. Sterkte!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:28

Heel veel sterkte, meid. Het is een zware last, respect...

Ik denk dat er wel meer Bokkers met mij zijn die morgen aan jullie zullen denken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:37

Heel herkenbaar je verhaal en je gevoelens!
Zelf al een meegemaakt met mijn vorige oude merrie, en nu in een situatie met weer mijn lieve oudje van 22. De twijfel, de afwisseling van goede en slechte momenten.
Maar gezien de ernst van de aandoeningen kun je ervan uitgaan dat jouw paard pijn heeft. En dus maak je nu een goede keuze.
Ik vind ook zeker 'je bent nooit te vroeg, maar misschien wel te laat' in dit soort gevallen.
Hoe moeilijk ook, je maakt een goede keuze morgen.
Heel veel sterkte gewenst. :(:)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:11

Heel veel sterkte vandaag, ik heb het hele weekend aan jullie moeten denken. Het is allemaal zo herkenbaar (met mijn grote liefde van 22 op stal). Het maakt heel wat traantjes in me los, ik ben zo verschrikkelijk bang voor als dit moment ooit komt. Knap dat je de beslissing hebt kunnen nemen en erbij durft te blijven. Hopelijk verloopt het rustig en is het goed, hou je taai...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:38

Heel erg veel sterkte Sheran. Ik denk aan je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:40

Heel veel sterkte vandaag.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:46

Heel veel sterkte vandaag

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:04

Heel veel sterkte vandaag! Wat een dappere keuze :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:10

Sterkte vandaag..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:18

Heel veel sterkte vandaag. Ik zou nog ff lekker met haar tuttelen.

Wat ik destijds deed met vorig paard was m helemaal optutten. Lekker borstelen en knuffelen. Staartje en maantjes kammen, stukje afknippen om te bewaren. Zn mooie halster om en daarna gingen we.

Ben erbij gebleven, heb zn hoofd omhoog gehouden op de kliniek tijdens het inslapen. Hij stond met zn neus in mn haar te snuffelen. Heb me groot gehouden en toen die eenmaal weg was heb ik heel heel heeeel hard gehuild, halster afgedaan. Hem nog even geaaid en daarna weggegaan.

Maar heb er geen spijt van gehad dat ik m sochtends nog lekker extra aandacht had gegeven.

Mijn kerel had minder "kwalen" als die van jou. Maar hij had veel pijn aan zijn benen (strompelde van de artrose en liep op 3 benen na zijn uitsloofminuutjes). In zijn hoofd was hij jonger dan zijn lichaam was dus ik begrijp hoe zwaar het je valt.

Ondanks ik ieder jaar op dezelfde dag heel emotioneel ben heb ik geen dag spijt gehad dat ik deze keus voor hem heb kunnen maken.

Veel sterkte *digitale knuf*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:30

Lieve TS ik wil je heel veel sterkte wensen vandaag.
Ik vind je een mooi persoon om hoe je zo eerlijk over je twijfels hier hebt geschreven.
Een onmogelijke beslissing als je het moment van overlijden moet bepalen.
Ook ik stond voor die keus en wat vond ik het moeilijk om te beslissen over leven of dood.
Ook als gelovig mens heb ik enorm over het afscheid van mijn vriendin geworsteld.
Toch vond ik berusting bij het besef dat God mensen de verantwoordelijkheid heeft gegeven goed voor hun dier te zijn.
Een dier mag niet door een gebrek lijden.
Toen het moment daar was voelde het goed al ben ik wel enorm verdrietig geweest.
Voor mij is het 5 jaar geleden.
Nog steeds moet ik een traan laten gaan als ik aan haar afscheid terug denk maar ik kan inmiddels ook met een glimlach terug denken aan onze mooie momenten.
Er komt dat moment dat ook jij dit zal ervaren. Voor nu een dikke knuffel voor je.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:38

Heel veel sterkte vandaag!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:43

Veel sterkte, niet alleen vandaag maar ook de komende tijd. :(:)