Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:gaat ze beter lopen of komt er geen verbetering in?
Tja...over de Boktkennis kun je zeggen en denken wat je wilt,ik maak regelmatig mee dat de da het niet goed heeft en een paar posters het wel bij het goede eind hebben
Isapaardje schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar wel filmpje op eerste pagina gezien.
Dat wijdbeense is precies zoals mijn merrie eens liep toen ze 2 hoefzweren in de voorhoeven had.
Iets wat eigenlijk niet kon volgens hoefsmid en dierenarts.
Tot er na een hele periode van emmeren en ongemak bij de kroonranden 2 flinke zweren uitkwamen.
Ik zeg niet dat dit het is, maar sluit het ook niet uit.
Mieva schreef:Ze is nooit bevangen geweest en dit speelt net pas.
Mieva schreef:En Babootje; een grasbuik in deze tijd? Ja. Het is een haf die lekker op het land staat en geen beweging krijgt.
Vorig jaar heb ik haar goed op gewicht kunnen houden doordat ze getraind werd. En ze kregen trouwens geen hooi op dit land hoor!

Wildgirl schreef:Ai...ik had hard gehoopt op een hoefzweer.
Merk je wel verbetering in haar lopen of helemaal niet?
Hoefkatrolontsteking geeft ook aan beide voorbenen tegelijk klachten vaak maar, alle paarden met HKO die ik heb zien lopen(stuk of 4) liepen allen totaal anders.
Wellicht is het handig even met de DA te overleggen wat nu het beste is; je kunt wel opnieuw bloed laten trekken en breed laten onderzoeken maar ik vraag me af of je daar iets gaat vinden.
Edit: op de laatste foto staat ze ook op rust, gewicht op haar voorbenen zetten is dus geen probleem.
Ben je al eens door het land gelopen om te kijken of je sporen van een glijpartij kunt vinden?
biscaya schreef:Zomaar een vitamine supplement gaan voeren heeft totaal geen zin! Eerst moet t bloed uitwijzen waar ze eventueel een tekort aan heeft..
Suc6!
Wildgirl schreef:Nou dat ziet er al een pak beter uit!!
Wij kunnen natuurlijk vanaf hier niet beoordelen hoe haar gedrag is; dat slome is inderdaad wel bijzonder.
Geen verhoging? Goede eetlust? Hartslag en slijmvliezen goed?
ellepel schreef:Sloom en niet fit kan selenium tekort zijn,dan lopen ze ook erg stijf.
En volgens mij zit er in een vitaminespuit geen selenium.
Maar wacht even bloedondersoek af en ga aan de hand daarvan aanvullen![]()
Ziet er al een stuk beter uit hoor, mooie poown ook![]()
PLK schreef:Heb niet alles gelezen maar ergens stond water uit de sloot dus misschien ijzerstapeling??
succes met het uitzoeken wat ze mankeert, ze ziet er goed uit; zeker niet te zwaar op de laatste foto! (of is ze nu snel aan het afvallen, want ze leek op de eerste filmpjes echt wel te zwaar. dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk)
Olympia96 schreef:Ik heb alleen jouw berichten gelezen TS. In eerste instantie dacht ik ook aan ataxie, maar zou ze misschien een spier gescheurd kunnen hebben door een rare slipbeweging? Heeft mijn paard ook eens gehad en ik was er een driekwart jaar zoet mee.
geerke schreef:beetje vreemde vraag in dit geval,wanneer is ze voor het laatst ontwormd?Ik bedoel geen mestonderzoek maar een echte wormkuur.
Haar staart lijkt vies ,heeft ze diarree?
Fijn iedergeval dat ze al iets beter loopt!
geerke schreef:equimax is prima!Dat vocht komt door een verstoorde darmflora.Verkeerde bacterieen in verkeerde darmen