Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nuvel schreef:Dat is een makkelijke vraag. Ik begin aan een paard die nog een kans verdient op een goed leven. Ik neem daarvoor mijn verantwoordelijkheid. Als ze geen paard waardig bestaan kan hebben dan neem ik mijn verlies.
Ik weet waar ik aan begin en zou niet kunnen slapen als ik haar had laten staan en niet zou weten welk lot er voor haar weggelegd zou zijn. Ik doe wat ik moet doen als ik haar niet kocht dan zeker iemand anders die er misschien niet zo serieus mee zou zijn. Ieder mens is verschillend en ieder paard ook. Had ik omdat andere mensen het niet zouden doen haar daar maar moeten laten zonder medische hulp?
Edit: Bedankt voor het meedenken alvast.
Maureen95 schreef:Ik ben bang dat ze iets aan de spieren heeft. Wij hebben hezelfde gehad met een quarter. Zoveel voer in gepropt en kwam maar niet aan. Rare spiertrekkingen dus die hebben we in laten slapen.
Ik wil je nu absoluut geen angst inpraten maar laat het goed onderzoeken.
nuvel schreef:Bedankt voor je reactie geerke en al de rest natuurlijk. Ik heb haar nu staan op onbeperkt hooi, heel kort gras en zand, marstal force en daarbij krijgt ze vitamine E en biotine(dit nog allemaal minimaal sinds vandaag omdat we niet wisten hoe het zat met de suikers in het bloed).
Ik ben nu nog bezig met een voedingsdeskundige te zoeken voor uitbreiding maar ben tot nu toe ben ik niet verder gekomen met haar voeding. Alleen heb ik het idee dat er twee kampen zijn in de HB wereld. De reguliere en de natuurlijke, kan dat? Dat maakt me allemaal nogal moeilijk vind ik.
Nog mensen tips qua voeding wat ik kan aandragen?
Joolien schreef:Als je geld (genoeg) hebt:
- naar de kliniek brengen
- bloedonderzoek doen
- rug/nek op de foto zetten
Geen geld:
- Spuitje...
WhiteLogness schreef:Joolien schreef:Als je geld (genoeg) hebt:
- naar de kliniek brengen
- bloedonderzoek doen
- rug/nek op de foto zetten
Geen geld:
- Spuitje...
Ik vind dit nogal kort door de bocht maar snap wat je bedoelt..
Voor de rest laten we ons nu richten op een ''oplossing'' want TS heeft het paard immers al gekocht.
TS klinkt heel naar allemaal en vindt het erg dapper dat je deze beslissing genomen hebt, hopelijk komt het allemaal goed en heb je er nog een leuk paard aan.
R12312 schreef:Dit is echt een zeer ernstige verkanteling, persoonlijk vind ik het tegen dierenmishandeling aan grenzen om dit dier in leven te laten.
Doe alsjeblieft dat paard een plezier.......
nuvel schreef:Dat is een makkelijke vraag. Ik begin aan een paard die nog een kans verdient op een goed leven. Ik neem daarvoor mijn verantwoordelijkheid. Als ze geen paard waardig bestaan kan hebben dan neem ik mijn verlies.
Ik weet waar ik aan begin en zou niet kunnen slapen als ik haar had laten staan en niet zou weten welk lot er voor haar weggelegd zou zijn. Ik doe wat ik moet doen als ik haar niet kocht dan zeker iemand anders die er misschien niet zo serieus mee zou zijn. Ieder mens is verschillend en ieder paard ook. Had ik omdat andere mensen het niet zouden doen haar daar maar moeten laten zonder medische hulp?
Edit: Bedankt voor het meedenken alvast.