Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Harpoon schreef:Nee ik heb ze nog niet ontwormd, maar dat heb ik vanochtend nog gezegd. Ik heb geen verstand van ontwormen, en vind het te riskant om zomaar wat in ze te spuiten. Ik zou ook niet weten waar ik dat vandaan moet halen.
We ruimen iedere dag de mest gewoon op.

Sielka schreef:Soms kan je ze ook via het internet bestellen
mie123gie schreef:Ik kan niet elke twee maanden de dieren arts laten komen want dat kost gewoon een fortuin. En ja dat halster heb je nu toch om? Ik snap het probleem niet helemaal.

Harpoon schreef:[ [url=m/2QAf23.jpg]Afbeelding[/url] ]
Goedemorgen! Ze kwamen direct naar mij toe.
lissie_zigor schreef:Harpoon schreef:[ [url=m/2QAf23.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk! En ik snap niet dat hier nog steeds word 'gezeurd' over dat halster omdoen het is toch gelukt? Wat maakt het dan uit hoe?
En wat betreft het ontwormen dat gaat ts toch ook doen? Ze gaan echt niet dood van die paar dagen langer en iemand schreef dat het niet schadelijk is maar met zulke schrale shetjes kun je snel over doseren en ik weet dat bij bijvoorbeeld promox dat echt ernstige gevolgen kan hebben...
Naar mijn idee doet ts niks verkeerd om het via de DA te doen, beter dan zelf rommelen zonder er verstand van te hebben (wat ts ook aangaf).
Leuk ts dat ze in zo'n korte tijd jou al herkennen als je het land in komt! En moet zeggen dat ze er nu al een stuk verzorgder uit ziet!
lissie_zigor schreef:Wat leuk! En ik snap niet dat hier nog steeds word 'gezeurd' over dat halster omdoen het is toch gelukt? Wat maakt het dan uit hoe?
En wat betreft het ontwormen dat gaat ts toch ook doen? Ze gaan echt niet dood van die paar dagen langer en iemand schreef dat het niet schadelijk is maar met zulke schrale shetjes kun je snel over doseren en ik weet dat bij bijvoorbeeld promox dat echt ernstige gevolgen kan hebben...
Naar mijn idee doet ts niks verkeerd om het via de DA te doen, beter dan zelf rommelen zonder er verstand van te hebben (wat ts ook aangaf).
Leuk ts dat ze in zo'n korte tijd jou al herkennen als je het land in komt! En moet zeggen dat ze er nu al een stuk verzorgder uit ziet!
Ewona schreef:Het gaat er ook niet om dat het schadelijk zou zijn voor de pony's om enkele dagen te wachten met ontwormen.
Probleem is gewoon dat als ze wormen zullen hebben (en dat zal zeker zo zijn), ze inmiddels de worminfectie al dagen vrolijk door de hele weide verspreiden.
Kan je nog mest uithalen, in zulke weide zoals op laatste foto ben je een hele tijd bezig om de bolletjes eruit te vissen.
Er zullen altijd bolletjes blijven liggen en de besmetting zit dan inmiddels op je grassprieten.
Sientje schreef:Harpoon schreef:[ [url=m/2QAf23.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja snapbaar, ik zie wel groen spul maar geen gras, dus misschien hongerig? Vroeg in je andere topic ook al hoe het nu was met de uitslagen van de dierenarts