bigone schreef:Er gaan jaarlijks zo veel gezonde paarden naar de slacht omdat er geen kopers voor zijn, zijn dit dan allemaal egoistische eigenaren? Ik vind dat deze eigenaren realistisch zijn, slacht klinkt hard maar is voor een dier de meest snelle en eerlijke weg. Als ts geen geld en geen zicht op verbetering bij haar paard heeft(na eventueel onderzoek) wie zijn wij dan om haar te veroordelen. En dan vooral opmerkingen over je geliefde dier, je maatje enz, juist als het dier zo geliefd is moet je de juiste keuze maken. En dat is niet de handel waar hij ongetwijfeld in terecht zal komen. Of op transport naar Italie of Frankrijk naar het slachthuis.
Mee eens!
Wij kunnen niet in de portemonnee van TS kijken en we kunnen ook zeker niet van haar verwachten dat zichzelf in de nesten werkt. Een paard is en blijft een luxe.
Er zijn al zo veel paarden waarvan het lichaam op is maar de eigenaar er alles aan doet om het dier bij zich te houden. Wie help je daarmee, het paard of alleen maar jezelf? Liefde is ook loslaten.
Ik denk ook dat je eerst meer zekerheid moet hebben of je paard er echt zo slecht aan toe is als dat je denkt maar dat is een beslissing die je voor jezelf moet maken.
Heb geen ervaring met ZE. Kan dat zomaar ineens opzetten?
Heb je iets aan het voer veranderd? Of van weiland gewisseld?
Oh ik zie dat Amanda er al iets over zegt.
In ieder geval sterkte TS!
In de winter kan je het namelijk ook net zo goed verzwijgen...