Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jet schreef:Biscaya, er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en de chambon is daarin één van de juiste hulpmiddelen. Die dwingt niets af als hij goed is ingesteld, die zorgt dat het neusje eruit kan blijven en de rug goed aan het werk kan. Als dat allemaal op beide handen goed gaat heb je het fenomeen van het rechtrichten op de manier van Marijke de Jong en Monique de Rijk en andere rechtrichtmensen niet nodig, het is een heel proces en ook Babootje zegt niet dat het in een maandje gepiept is hoor.
Ik ben het in dit geval helemaal met Babootje eens, sterker nog, ik heb zelf ervaren dat het zonder "rechtrichtmethode" helemaal goed kan komen. Voorwaarts-neerwaarts is prima om mee te beginnen, maar als je een paard hebt dat dat echt niet uit zichzelf doet, kan je hem daarbij een handje helpen door de chambon te gebruiken. Dit kan met longeren, maar ook met rijden als het zonder echt niet gaat. Na verloop van tijd merkt het paard dat die houding veel fijner is en dan kan je wel weer zonder, maar in eerste instantie is dit een positief hulpmiddel!

Joolien schreef:Biscaya, behalve dat ik jouw manier van communiceren hier nogal vervelend vind met je uitroepteken, zie ik nergens dat anderen hier aanvallend reageren.
En ieder zijn Eigen manier, maar laten Baboo en Jet nou net allemaal paarden met KS hebben die blijkbaar goed getraind worden door beide dames.
Artrose is een voortschrijdend proces en helaas heb ik in december onze pony moeten laten inslapen. Zijn KS was eigenlijk maar een onderdeel van zijn probleem Hij had ook artrose in de lendenen en SI gewricht. Dat laatste veroorzaakt in zijn jonge jaren mogelijk door trauma hetgeen uiteindelijk in de hele rug heeft doorgewerkt. DA was verbaast dat hij er uberhaupt nog zo goed mee liep. Dat alles bij de gratie dat hij goed in de spieren zat.
biscaya schreef:Snap inmiddels de TS wel.
Die houdt het voor gezien..Net als ik op dit topic..Heel vervelend dat je continu wordt aangevallen op alles wat je plaatst.. Heb allang gezien dat de meeste bokkers zeeën van tijd hebben aangezien ik sommige mensen werkelijk overal op zie reageren. Ik krijg inmiddels sterk de indruk dat sommige van ons dit forum nodig hebben zij lijken verslaafd op het continu willen reageren op andermans posten, want om nou vast te stellen dat ze echt iets zinnig te melden hebben..nou nee!
Reden waarom ik even niet reageerde, was omdat ik verder niks te melden had en ik het gevoel een beetje had dat er wat over mn berichten werd gelezen ivm deze discussie