Mijn paard vermagert en verliest bespiering in de bovenlijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Mijn paard vermagert en verliest bespiering in de bovenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:33

Maar waarom zag de da het dan niet, dat het probleem bij ondervoeding lag?

En zo blijkt maar weer, vertrouwen is goed, controle is beter. Hopelijk knapt ie snel op!

Watikjezeg01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 14:37

RianneH schreef:
Maar waarom zag de da het dan niet, dat het probleem bij ondervoeding lag?

En zo blijkt maar weer, vertrouwen is goed, controle is beter. Hopelijk knapt ie snel op!

Ik heb 2 verschillende dierenartsen erbij gehaald, de eerste zei na klinisch onderzoek dat hij het niet wist, waarop ik een andere heb ingeschakeld die volledig bloedonderzoek heeft verricht. Deze dierenarts heeft me ook dringend verzocht dat als het voerbeleid niet aangepast kon worden ik mijn paard beter kon verhuizen. Ik ben er helaas ook later pas achtergekomen dat er ,naast de grote ruimte tussen de eerste en tweede voerbeurt, het hooi niet eens werd afgewogen dus ik was ook wel erg naïef en had eerder moeten vertrekken maar anderzijds geeft dat iemand niet het recht mijn paard uit te hongeren.. Ook door het seleniumtekort en schimmel aan de hoeven van 4 pensionpaarden waaronder de mijne kwam aan het licht dat er te weinig/ slecht hooi werd gevoerd, natuurlijk voerde de pensionhouder haar eigen paarden ander voer... Echt misselijk.. Ik zou ook nooit meer kiezen voor een stal waar je zelf niks te zeggen hebt over de hoeveelheid hooi die gegeven wordt en de tijden waarop gevoerd wordt...wat kan ik zeggen, ik ben een leek met mijn eerste eigen paard en ben nu wel door schade en schande wijs geworden helaas ten koste van mijn paard.
Maar ik hoop ook dat ze snel opknapt

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:05

Mijn reactie betreffende dit topic en zijnde berichtgeving:

Ik betreur de gang van zaken in ons geschil betreffende ons wederzijdse contract beëindiging 1 aug jongsleden.Uit je berichtgeving maak ik op dat je algehele gezondheidscheck bij een veearts duurder is uitgevallen als naar verwachting,ik hoop oprecht dat je nu op je nieuw ingetrokken stallingsplaats alles wel naar verwachting en behoeften zal vergaan!
Ik ben tevens oprecht als ik jou en je paard alle gezondheid toewens en hopelijk zullen alle problemen en ziekte die je bij ons ondervond opgelost worden. Helaas kan ik niet meer dan betreuren dat hierin deze berichtgeving naam en toenaam en adresgevens worden verstrekt.Ik ben helaas dan ook genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen omtrent deze berichtgeving/vermelding daar het wettelijk verboden is en in de categorie laster valt!
Ik zal dan ook het forum bokt vragen om dit topic te sluiten en te verwijderen,verdere juridische stappen zullen niet genomen worden hierin,daar ik naar alle volwassenheid dit geschil gewoon wilde oplossen.

Hierin hopelijk voldoende informatie te hebben verschaft omtrent deze berichtgeving,

Met vriendelijke groeten,Fenny van Wageningen
Eschpolder Quarterhorses.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:23

Huh? volg het topic al een tijdje heb geen namen voorbij zien komen....heb ik het gemist?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:42

Arisca2005 schreef:
Huh? volg het topic al een tijdje heb geen namen voorbij zien komen....heb ik het gemist?

Nee hoor, ik heb ook geen naam voorbij zien komen :n

Maar nu weet iedereen wel over welke stal het gaat en niet door TS... :=

Blijkt toch vaak een issue pensionstalhouder en hooi., hopelijk trekt je paard snel bij op de nieuwe stal!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:56

Wel hoor ts heeft gisteren de naam van de stal en eigenaresse genoemd niet echt netjes. Maar misschien is die post ondertussen verwijderd.
(Ik ken verder de gehele stal niet dus heb verder ook geen oordeel)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:16

wat je ook kan vragen is pantoprazol dat is een maagbeschermer waardoor haar maag wat rustiger blijft als ze een zenuwpeesje is. Verder hoop ik dat je haar meer mag voeren. desnoods aan de mensen vragen die op stal zijn haar tussendoor apart te geven

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:20

Wel heftig dat een da dit moet constateren en dat er duidelijk niet goed gehandeld is op stal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:20

eschpolder schreef:

Ik betreur de gang van zaken in ons geschil betreffende ons wederzijdse contract beëindiging 1 aug jongsleden.Uit je berichtgeving maak ik op dat je algehele gezondheidscheck bij een veearts duurder is uitgevallen als naar verwachting,ik hoop oprecht dat je nu op je nieuw ingetrokken stallingsplaats alles wel naar verwachting en behoeften zal vergaan!
Ik ben tevens oprecht als ik jou en je paard alle gezondheid toewens en hopelijk zullen alle problemen en ziekte die je bij ons ondervond opgelost worden. Helaas kan ik niet meer dan betreuren dat hierin deze berichtgeving naam en toenaam en adresgevens worden verstrekt.Ik ben helaas dan ook genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen omtrent deze berichtgeving/vermelding daar het wettelijk verboden is en in de categorie laster valt!
Ik zal dan ook het forum bokt vragen om dit topic te sluiten en te verwijderen,verdere juridische stappen zullen niet genomen worden hierin,daar ik naar alle volwassenheid dit geschil gewoon wilde oplossen.

Hierin hopelijk voldoende informatie te hebben verschaft omtrent deze berichtgeving,

Hoezo is dat wettelijk verboden en sinds wanneer valt je mening geven onder laster??

En welke juridische stappen zou je willen ondernemen dan?
Denk niet dat er veel te winnen valt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:31

Nou iemands naam noemen op internet is natuurlijk niet netjes, maar de paarden niet goed voeren wat zelfs door de da opgemerkt word is ook niet netjes.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:44

Brainless schreef:
eschpolder schreef:

Hoezo is dat wettelijk verboden en sinds wanneer valt je mening geven onder laster??

En welke juridische stappen zou je willen ondernemen dan?
Denk niet dat er veel te winnen valt.

Denk het ook niet. Maar met deze post maak je wel duidelijk dat we bij jou vooral geen paard moeten stallen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:45

Het valt wel onder laster iemand zwart maken zo op internet maar dan nog heeft de ts gelijk de paarden moeten goed gevoerd worden als paarden vermageren door te weinig voer is de stal wel verantwoordelijk want die eigenaar heeft de taak wordt er ook voor betaald om die dieren naar behoren en plicht te verzorgen.

En paarden die op stal staan moeten minstens 3 a 4 keer per dag gevoerd worden het liefst natuurlijk onbeperkt hooi maar ja waar vind je zulke stallen.

En paarden kunnen daar wel een maagzweer van krijgen het speeksel dat ze aanmaken houdt de zuurgraad van de maag op peil goede voeding is gewoon belangrijk ik zou daar zeker geen paard stallen als me dier honger moet lijden gelukkig zelf een eigen stal waar ik alles zelf kan beheren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 00:02

blackflicka schreef:
Het valt wel onder laster iemand zwart maken zo op internet maar dan nog heeft de ts gelijk de paarden moeten goed gevoerd worden als paarden vermageren door te weinig voer is de stal wel verantwoordelijk want die eigenaar heeft de taak wordt er ook voor betaald om die dieren naar behoren en plicht te verzorgen.

En paarden die op stal staan moeten minstens 3 a 4 keer per dag gevoerd worden het liefst natuurlijk onbeperkt hooi maar ja waar vind je zulke stallen.

En paarden kunnen daar wel een maagzweer van krijgen het speeksel dat ze aanmaken houdt de zuurgraad van de maag op peil goede voeding is gewoon belangrijk ik zou daar zeker geen paard stallen als me dier honger moet lijden gelukkig zelf een eigen stal waar ik alles zelf kan beheren.

Nee dat is niet laster.
Laster is iemand onterecht en bewust beschuldigen van iets (wat niet waar is).

Citaat:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:31

Niet netjes van ts om naam van stal te noemen. Maar ik zou niet eens durven reageren als stal eigenaar, als er door twee dierenartsen wordt geconstateerd dat er te weinig wordt gevoerd. En dan ook nog beginnen over laster!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:44

Ik vind de reactie van die eschpolder wel hilarisch eerlijk gezegd. Wel geld opstrijken, niet je afspraken nakomen en dan nog blaten over laster....Je kunt maar lef hebben...... :D :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:02

eschpolder schreef:

Grappig, hierin geeft de stalhoudster zelf aan dat er niet aan de behoeften van het paard voldaan werd.......
Maw ze geeft zelf toe dat ze steken heef laten vallen.....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:05

Billy schreef:
Ik vind de reactie van die eschpolder wel hilarisch eerlijk gezegd. Wel geld opstrijken, niet je afspraken nakomen en dan nog blaten over laster....Je kunt maar lef hebben...... :D :D

Hihi met nadruk op blaten!
Kom op zeg, het is al teveel moeite een degelijke, persoonlijke en aardige reactie te geven van desbetreffende stalhouder.
Idioot onnodige poeha taal, vast gehoopt op extra kracht in het bericht. Slaat echter de plank volledig mis.

Fijn dat je paard verhuist is!
Ik hoop dat je paard snel bij trekt.
Behandeling tegen maagzweren kan nu geen kwaad.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:20

Als ik mn gelijk had, had ik niet gereageerd op zulke "laster",

Goede reclame gaat via de mond, en als ik 1000 man heb met goede ervaring en 1 iemand niet...

Dan zette ik dat op standje negeren...als ik overtuigd mpben van mij doen en laten met paarden.

Dat de persoon hier nu wel reageert, vind ik iig persoonlijk niet handig en overtuigend overkomen met haar bericht. Voor mij persoonlijk twijfel ik aan haar intentie, en denk nu juist dat ze te weinig heeft gevoerd!

Watikjezeg01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 22:34

Ik heb inderdaad de verklaring en uitslagen van de testen van de dierenarts om te onderbouwen dat mijn paard ondervoed is dus ik heb niemand ergens onterecht van beschuldigd.
Dus ik geef daarin graag mijn verklaring, en, als ik daar dan toch ben, ook meteen aan de dierenpolitie mijn verklaring over de gang van zaken daar.
En misschien niet netjes om het beestje bij de naam te noemen maar ik vind wel dat mensen gewaarschuwd moeten zijn voor dit soort praktijken...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:43

Nou nou nou..

Ervaringen uit de eerste hand mogen hier dus zie daar het probleem niet in.
Daarnaast zie ik hier geen smaad of laster in omdat er feitelijk woed weergegeven wat er van tijd tot tijd is voorgevallen.

ts je wist echter wat het voer beleid was toen je er ging staan en ik mag toch aannemen dat je zelf ziet hoeveel hooi er gevoerd word of dat minstens na gaat?
Ik wil het niet opnemen voor de stal en ben blij voor je dat je weg bent echter ik denk dat als je de vinger zo duidelijk wijst dat je toch ook even naar jezelf mag kijken..

Snap overigens je emoties erbij en wens je paard veel beterschap

Watikjezeg01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 23:20

zodiacje schreef:
Nou nou nou..

Ervaringen uit de eerste hand mogen hier dus zie daar het probleem niet in.
Daarnaast zie ik hier geen smaad of laster in omdat er feitelijk woed weergegeven wat er van tijd tot tijd is voorgevallen.

ts je wist echter wat het voer beleid was toen je er ging staan en ik mag toch aannemen dat je zelf ziet hoeveel hooi er gevoerd word of dat minstens na gaat?
Ik wil het niet opnemen voor de stal en ben blij voor je dat je weg bent echter ik denk dat als je de vinger zo duidelijk wijst dat je toch ook even naar jezelf mag kijken..

Snap overigens je emoties erbij en wens je paard veel beterschap

Ja ik snap ook niet dat ik het niet eerder zag ik geloofde die praatjes die gingen erin als zoete koek
3 voerbeurten kan mijn paard onder normale omstandigheden tegen als er genoeg gevoerd wordt
En de enige manier om na te gaan hoeveel hooi er daadwerkelijk wordt gevoerd is een camera want je bent er nooit alledrie de voerbeurten elke dag.

Watikjezeg01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 00:02

Hannanas schreef:
Billy schreef:

Hihi met nadruk op blaten!
Kom op zeg, het is al teveel moeite een degelijke, persoonlijke en aardige reactie te geven van desbetreffende stalhouder.
Idioot onnodige poeha taal, vast gehoopt op extra kracht in het bericht. Slaat echter de plank volledig mis.

Fijn dat je paard verhuist is!
Ik hoop dat je paard snel bij trekt.
Behandeling tegen maagzweren kan nu geen kwaad.

Dank je
Ze is nu al een beetje bijgetrokken in deze korte tijd
De rest heeft tijd nodig

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:14

Gelukkig dat ze al een beetje bijkomt en ik geef je groot gelijk.

Watikjezeg01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:18

eschpolder schreef:

Aangezien je duidelijk niet op de hoogte bent van de regelgeving omtrent het houden van paarden wil ik jou best even wijzen op bestaande wetsartikelen die aantonen dat we het hier hebben over jouw verantwoording als "professionele" stalhouder en niet over "laster"....

De Dierenbescherming begon in maart 2009 met een paardencampagne, omdat uit onderzoek bleek dat het slecht gesteld zou zijn met het paardenwelzijn in Nederland. Eind 2010 heeft de Dierenbescherming een wetsvoorstel geschreven over het paardenwelzijn. Dit Paardenbesluit is overhandigd aan Staatssecretaris Bleker.

In het Paardenbesluit zijn diverse artikelen opgenomen die samenhangen met de voeding van paarden.

Artikel 4.2: Paarden beschikken permanent over voldoende vers water
Artikel 4.3: Paarden beschikken minimaal drie maal daags over voldoende ruwvoer,behalve indien er sprake is van weidegang. Toelichting: Het spijsverteringskanaal van paarden moet voor een groot deel gevuld zijn. Dat wordt over het algemeen niet bereikt als een paard af en toe een beetje ruwvoer krijgt. Daarom is het van belang dat een paard minimaal drie keer per dag voldoende ruwvoer kan
opnemen.

Alsof dat nog niet genoeg is, de Sectorraad Paarden (SRP) heeft op het gebied van voeding de volgende richtlijn opgenomen:

- 1. Adequate voeding afgestemd op het individuele dier. Dit wil zeggen, voldoende voeding van een goede kwaliteit

Misschien wordt het eens tijd dat een rechter uitspraak doet zodat die jurisprudentie leidend is bij dit soort zaken..en kan er ook geleden schade veroorzaakt door nalatigheid / onachtzaamheid van stalhouders verhaald worden..
Dus kom maar op, ik ben er klaar voor

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:29

Euhm.... iedereen kan wel alles roeen hier maar niemand heeft in het topic foto's gezien !!!
Wie is iedereen om iemand gelijk te geven zonder het paard gezien te hebben.....
Er worden weer heel snel conclusies getrokken....