Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kermis schreef:Ik snap echt niet waarom je nog topics opend. Je krijgt toch alleen maar negatief commentaar en mensen nemen je niet serieus. Je opend een topic voor iedere scheet en als mensen niet zeggen wat jij wilt is het niet naar je zin. En je neemt niks aan.
Iedere gek kan weten dat je een 2 jarige nog niet op ijzers zet.
Waarom heb je überhaupt zo'n jong paard je komt over alsof je totaal geen kunde hebt. Je stelt vragen waar je het antwoord al van kan weten.
turtlelito schreef:Eh, ligt misschien aan mij, maar ik zie nu allemaal adviezen over vet enzovoorts langskomen.
Terwijl ik gewoon een mooie hoef met een heel klein flapje zie (door stoten ofzo, of misschien wand toch iets te lang). Vijl erlangs (gaat echt om het glad krijgen en niet verder scheuren, je doet voor de rest niets aan de vorm van de hoef, dus 'niet kunnen' is eigenlijk niet van toepassing: gewoon voorzichtig proberen!)
Als hij tijdens het drinken al in vochtige grond staat is het prima, volgens mij hoef je dan voor de rest eigenlijk helemaal niks te doen, zeker niet bij een twenter die natuurlijk toch niets doet. Niks doen is soms ook een kunst![]()
En voor wat betreft de hoefsmid: wat mij betreft moet die toch aan minstens 1 voorwaarde voldoen: komen als je hem nodig hebt (in alle redelijkheid natuurlijk). Als hij echt geen tijd voor je maakt zou ik dus inderdaad op zoek gaan naar een vervanger.

Kermis schreef:Ik heb het hele topic gelezen. Bijna alle die je opend want je valt op. En dat bedoel ik niet negatief. Je bent volgens mij gewoon heel onzeker. Ik zeg het ook voor jezelf. Je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken. Om advies vragen is natuurlijk altijd goed. Maar dit zijn van die dingen die je zelf ook kan weten.
Ik zie dat ik PB heb. Zal even lezen. Misschien kan ik het dan ook beter uitleggen in PB.
En een natuurlijk bekapper. Hmm ja zou je kunnen doen. Hebben hier ook een aantal op stal. Ik vind het geen fijne mensen. Maar dat is persoonlijk. Ze moeten iedere 4 weken komen. En ze doen geen drol. Hadden hier laatst een paard die onder de hoef kneuzingen zat. En dat werd niet eens opgemerkt. En bedankt he!