Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sammie18 schreef:Bij het veterinair paardencentrum Kootwijkerbroekzijn ze sinds kort gestart met laser therapie bij peesblessures bij paarden zag ik voorbij komen op FB (in samenwerking met een Duitse kliniek) , wellicht is dat een mogelijk alternatief.
Hinke schreef:sammie18 schreef:Bij het veterinair paardencentrum Kootwijkerbroekzijn ze sinds kort gestart met laser therapie bij peesblessures bij paarden zag ik voorbij komen op FB (in samenwerking met een Duitse kliniek) , wellicht is dat een mogelijk alternatief.
Ik ga het even nazoeken![]()
Van het weekend weer goed naar haar been gekeken en het is wel dunner dan voor de lasertherapie. Zo zag het er zaterdag uit
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=872832856087636&l=da4869bc17
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=872833329420922&l=b346b8451b
edit: het is het linkerbeen.
Helaas heeft ze gisteren wel enorm lopen ouwehoeren en had het idee dat het vandaag weer dikker wasMaar nog steeds dunner dan een paar weken geleden.
Hoe gaat het hier met de blessure paarden?
Hinke schreef:Ah nee maar de hondsrug wel Had gehoopt dat ik daar nog terecht kan over een tijdje. Maar goed, anders pakken we het gewoon over een paar maanden weer op als mijn paard weer in A'dam staat.
AnjaKos schreef:Bij mijn paard van 21 is afgelopen Zaterdag in beide voorbenen stamcellen gespoten door Tilen Klevisar (held)
Miro zijn pees is nu al dunner dan voor de behandeling en het is nog maar 2 dagen geleden![]()
Ik heb er zeer veel vertrouwen in dat het gaat helpen en ben de man zeer dankbaar en vind het top hoe hij met paarden omgaat, verdoven doet hij doormiddel van acupunctuur ( 4 naaldjes, 1 boven en 1 onder ieder oog ) en gebruikt een Amerikaanse praam ( ketting in mond over het tandvlees, veel vriendelijker dan lip afknellen ).
voor deze man!
AnjaKos schreef:Bij mijn paard van 21 is afgelopen Zaterdag in beide voorbenen stamcellen gespoten door Tilen Klevisar (held)
Miro zijn pees is nu al dunner dan voor de behandeling en het is nog maar 2 dagen geleden![]()
Ik heb er zeer veel vertrouwen in dat het gaat helpen en ben de man zeer dankbaar en vind het top hoe hij met paarden omgaat, verdoven doet hij doormiddel van acupunctuur ( 4 naaldjes, 1 boven en 1 onder ieder oog ) en gebruikt een Amerikaanse praam ( ketting in mond over het tandvlees, veel vriendelijker dan lip afknellen ).
voor deze man!
Hinke schreef:Dat vind ik wel erg snel. Is het niet het placebo effect waardoor het dunner lijkt? Ik wil niet zeggen dat stamcel niet werkt, maar het staat bekent om dat het herstel niet perse sneller (maar wel beter als in minder snel terugval) is. Wat voor peesblessure had je paard precies?
Verder nog nooit van een amerikaanse praam gehoord, maar goed om te weten dat hij verboden is.
Overigens, als een praam nodig is als je stamcel wil doen gaat het bij mijn paard niet werkenZe heeft nog een litteken ervan op haar neus omdat stalhulpen dachten buiten mijn weten om mijn paard te moeten ontwormen (met hulp van de praam)
Is een verdoving geen optie?
Wbt peesbehandelingen- ik ga toch ook nog eens contact opnemen met raaphorst in wassenaar, gewoon om te informeren. Lasertherapie ligt nu toch even stil. Ze staan bekend om hun kennis wbt peesblessures dus het kan vast geen kwaad te vragen wat zij denken
AnjaKos schreef:Hinke schreef:Dat vind ik wel erg snel. Is het niet het placebo effect waardoor het dunner lijkt? Ik wil niet zeggen dat stamcel niet werkt, maar het staat bekent om dat het herstel niet perse sneller (maar wel beter als in minder snel terugval) is. Wat voor peesblessure had je paard precies?
Verder nog nooit van een amerikaanse praam gehoord, maar goed om te weten dat hij verboden is.
Overigens, als een praam nodig is als je stamcel wil doen gaat het bij mijn paard niet werkenZe heeft nog een litteken ervan op haar neus omdat stalhulpen dachten buiten mijn weten om mijn paard te moeten ontwormen (met hulp van de praam)
Is een verdoving geen optie?
Wbt peesbehandelingen- ik ga toch ook nog eens contact opnemen met raaphorst in wassenaar, gewoon om te informeren. Lasertherapie ligt nu toch even stil. Ze staan bekend om hun kennis wbt peesblessures dus het kan vast geen kwaad te vragen wat zij denken
Miro heeft 12 jaar geleden een gat in zijn tussenpees gehad, deze was na 2 jaar genezen maar blijft zo af en toe de kop opsteken.
De stamcelbehandeling was dus een preventieve behandeling maar als hij er 30 mee kan worden dan heb ik er dat voorover.
Amerikaanse praam blijf ik persoonlijk gebruiken ipv een touw of ketting om zijn lip ( het is al een gevecht deze erom te krijgen ). Ketting blijft losjes tegen zijn tandvlees liggen tenzij hij trekt.
Verdoving bij stamcel zal nodig zijn, naald die in het borstbeen gaat is minimaal 15 cm lang en dik, bij Miro gebruikte Tilen dus acupunctuur ipv paard platspuiten