Pony is onwijs lui, lusteloos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Pony is onwijs lui, lusteloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:00

Wij kunnen net zo veel gissen, maar een DA kan echt beoordelen. Feit is dat ze wat heeft, waarbij ik bijna zeker weet dat ze Cushing heeft.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:01

Ik ga geen ziektes opnoemen. Ik ben daarvoor niet opgeleid, noch heeft het weinig nut allerlei ziektes jou kant op te gooien, waarmee jij jezelf alleen maar gek maakt. Ze heeft namelijk van verschillende ziektes symptomen, en het kan dus vanalles zijn.

Ik zou idd gewoon je proefzakje opvoeren en dan nogmaals je ouders vragen of er nu eindelijk een dierenarts mag komen. Na 5 dagen zal je toch nog geen grote veranderingen merken, en jij komt er eindelijk achter wat er met jou pony speelt.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 16:02

Okay, dan zullen we er in de loop van volgende week achterkomen wat er nou aan de hand is met haar. :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:26

xBontfire schreef:
@hwn
De weide is echt mega kaal hoor, maar ik zal erop letten. Alleen ze staat eigenlijk al de hele dag op het zand want er staat gewoon zo weinig gras dat ze toch niet meer grazen. Een graasmasker heb ik wel, dus ik wil het best proberen hoor.
Die bijrijdsters kan ik me niet veroorloven om af te zeggen, want dan is mijn stalgeld weg (ik betaal haar zelf met dus deels de opbrengst van de lease..) maar ik hou je woorden in mijn achterhoofd en als ik de DA eindelijk kan laten langskomen zal ik het ook zeker aanhalen. Maar ik ga niet nu mijn bijrijdsters al meteen schrappen.

Als de wei al kaal is, dan zou ik idd niet met graasmasker werken. Voor een paard op een kale wei staat ze dan idd wel erg dik. Hopelijk krijgt ze niet teveel zand binnen. Maar kort gras bevat vaak meer suikers, kan ook problemen geven.

Ik snap je mening ivm de bijrijdsters, ik ging ervan uit dat ze kostenloos kwamen rijden, vandaar.

Ik lees nu pas dat de DA je weggestuurd heeft. Wel vervelend, het is tenslotte je pony. Kan je je vader niet zover krijgen dat ie zegt wat de DA zei?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:18

uhmm, is er een back-up voor als die bijrijdster niet meer kan rijden en dan een ander paard zoekt?
ik bedoel de financiën? want dan is er een ander probleem bij.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:14

Op de filmpjes zie ik een paard dat stijf is, kort loopt, haar gewrichten zo min mogelijk buigt, niet helemaal regelmatig loopt en geen enkele schwung heeft in haar lichaam. Ze houdt zich helemaal stijf, alsof ze heel voorzichtig loopt om maar zomin mogelijk pijn te hebben. Ik zou zelf uitzoeken of ze pijn heeft in haar benen of voeten.

Niet om flauw te zijn hoor, maar door je lichaamshouding en bewegingen bij het longeren werk je remmend op haar bewegingen. Maar toch is goed te zien dat je paard eigenlijk alles wel wil behalve lopen.

Ik zou serieus eerst uitzoeken wat er aan de hand is voor je weer iets (wat dan ook) met haar gaat doen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:09

Hoe gaat het nu met dr?
Heb je al met je ouders kunnen overleggen?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 17:24

@hwn
Het was niet de DA die me wegstuurde maar de man van de verzekering die kwam keuren.

@kwita
Dan moet ik natuurlijk gewoon zelf de stalling gaan betalen.

Inmiddels heb ik de dierenarts gebeld, die komt vrijdag een kijkje nemen en dan ga ik de hele situatie uitleggen aan haar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:27

Toen mijn paard leverbot had was hij ook zo, niet vooruit te branden.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 17:37

marleen_usar schreef:

Wat is leverbot? O:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:55

xBontfire schreef:
marleen_usar schreef:

Wat is leverbot? O:)

weet jij hoe google werkt? :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:02

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 20:21

geerke schreef:

Kun jij ook nuttige reactie's geven of niet? Had al een vrij nutteloze reactie gehad van je, eerder in dit topic.
Ik zat toevallig op mijn telefoon en dan werkt zo'n browser nu eenmaal niet zo handig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:34

Mocht er nou niets uitkomen, zou ik dat beestje in ieder geval omzetten naar weidepaardje. Hier doe je haar geen plezier mee.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 13:14

De DA heeft bloed afgenomen, ze gaat dit eerst testen op Cushing mocht het dat niet zijn gaan we nog kijken naar vitamine's e.d dat leek haar het beste

Ook heeft ze een monster van de huid rondom haar anus weggenomen om te onderzoeken op wormpjes.

Maandag krijgt ik de uitslag van de Cushing test, als ze wormpjes heeft hoor ik dat vandaag zo niet dan hoor ik niks.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:02

xBontfire schreef:
geerke schreef:

Kun jij ook nuttige reactie's geven of niet? Had al een vrij nutteloze reactie gehad van je, eerder in dit topic.
Ik zat toevallig op mijn telefoon en dan werkt zo'n browser nu eenmaal niet zo handig.

Dat ze niet vrolijk kijkt bedoel je?Je kunt heel veel zien aan de uitdrukking van je paard,ook of ze pijn heeft of zich niet lekker voelt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:49

[/quote]

Dat ze niet vrolijk kijkt bedoel je?Je kunt heel veel zien aan de uitdrukking van je paard,ook of ze pijn heeft of zich niet lekker voelt.[/quote]

Reactie was op "wat is leverbot"...

Fijn ts dat de dierenarts toch is geweest!! Hopelijk komt er nu of de volgende keer iets uit waar je wat mee kan! Denk ook eens Lyme mocht er niets anders gevonden worden. Succes!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 20:41

Ja ik had Lyme en dergelijke ook al voorgesteld. Maar de DA wilde eerst de Cushing test doen, omdat het volgens haar het meest daar op leek en die test was nu dus nog gratis zoals andere bokkers al zeiden.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 17:25

Gister niks meer van de DA gehoord, dus wormpjes heeft ze niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:27

Is er getest op Leverbot?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 19:16

marleen_usar schreef:

Dat had dan opgemerkt moeten worden met het monster van de huid dacht ik? Aangezien het ook eens soort wormpjes zijn.
Tenminste dat dacht ik, maar als de uitslag morgen negatief op Cushing is ga ik sowieso nog dingen aandragen waar ik - we - aangedacht hadden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:21

Nee, monster van de huid is het niet op te zien. Is wel in de mest te vinden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:37

xBontfire schreef:
marleen_usar schreef:

Dat had dan opgemerkt moeten worden met het monster van de huid dacht ik? Aangezien het ook eens soort wormpjes zijn.
Tenminste dat dacht ik, maar als de uitslag morgen negatief op Cushing is ga ik sowieso nog dingen aandragen waar ik - we - aangedacht hadden.

een monster van de huid om op wormen te controleren?
TS...hoe is jou kennis wat betreft paarden?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:00

Goed ts dat je haar nu laat nakijken. Ik vind de pony erg stijf op de filmpjes en zou er niet meer op (laten) rijden. Ze loopt heel erg kort en lijkt duidelijk gevoelig op de voorbenen. Als deze pony al een tijd over haar grenzen gedwongen is, is het niet gek dat ze zich volledig afgesloten heeft. Zon pony wordt niet meer blij van mensen, die ziet ze inmiddels als kwelgeesten. Ik geloof niet dat je dat nog snel keert. Ik zou als ik jou was rekening houden dat deze pony niet meer aan het werk kan. Blijf goed luisteren naar je gevoel. Leven moet geen lijden worden. Een paard dat in een groep op de wei ook niet echthappy is, tja ik weet niet. Heel veel sterkte met haar en met het nemen van beslissingen. Ik hoop dat het meevalt.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 20:05

@aikon
Oh nou de DA had mij uitgelegd dat het was om te kijken of ze misschien aarsmaden had, die zitten namelijk ook rondom de anus. Daarom dacht ik dat het misschien bij andere soorten wormen ook het geval was, vandaar. :)

@geerke
Ik ga echt serieus niet meer op je in, de uitleg staat hierboven. Maar ik wil je wel even meegeven dat je je wat meer naar je leeftijd mag gaan gedragen (50 lees ik in je profiel?) Ik vraag hier gewoon iets, en leg uit waarom ik dacht dat het daarin ook te zien was. Verder ben ik er klaar mee, zie jou wel vaker reageren op topics met van die flauwe reactie's. Daar heb ik iets aan zeg, vriendelijk persoon ben jij. Ik ben 16, mag ik ook nog wat leren of wil je me alleen maar afbranden?

@piezze
Ze heeft momenteel ook vrij. Ik wacht de uitslag maandag af en vanuit daar denk ik verder. Ik hou ook zeker in het achterhoofd dat haar welzijn voorop staat, daarom wil ik er ook iets aan doen ik zie zelf ook in dat dit niet goed is.