Koliek stappen of rust?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:09

SandraVerl@ Sterkte!

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:28

Niet meer op het land en elke dag 2x ('s ochtends + 's avonds) een half uur stappen!! En niet laten rollen/liggen, en DA bellen!!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:33

Daisy_Izzy schreef:
Niet meer op het land en elke dag 2x ('s ochtends + 's avonds) een half uur stappen!! En niet laten rollen/liggen, en DA bellen!!

Eerst even lezen! Staat al in de kliniek.

Goed gedaan ts!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:44

Paard is nu in goede handen! Afwachten maar wat eruitkomt van het waarom ie niet goed voelt.

Goed gedaan TS, niet afwachten maar gewoon lekker gelijk werk van maken, dat stelt jou veel meer gerust en je paard wordt in de gaten gehouden.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 19:23

SandraVerl, Sterkte!

Dankjewel Ragdollcat & Gea99

Ben vandaag niet opbezoek geweest, heben ze liever ook niet, wanneer er iets is word ik gebeld en mag ik komen. Snap het ook wel, de paarden staan daar voor hun rust en niet om elke keer bezocht te worden. Maar dat is ook wel even moeilijk, het loslaten!

Morgen zal ik wel weer een update krijgen als die zich goed heeft gehouden vanavond en vannacht!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:13

SuzanH, lastig dat je niet op bezoek mag. Dat is per kliniek weer anders en ook per paard weer verschillend wat het beste is, maar goed, als het niet mag, mag het niet, duidelijk.
Ik heb je geen adviezen voor medicatie of iets gegeven hoor, dat doe je naar mijn idee niet als je toch naar een kliniek gaat. Wel ben ik heel erg "blij" dat jouw paard sinds gisteravond in de kliniek staat en daar in de gaten gehouden wordt. Liever een paar dagen meer daar dan dat hij er te laat naar toe gaat. Ik hoop dat je morgen weer wat van ze hoort en dat ze dinsdag uitvinden wat er mis is met hem.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:07

SandraVerl schreef:
Het enige wat ik denk als ik je topic lees, is weer een DA die een te afwachtende houding aan neemt en een eigenaar die daardoor hyper bezorgd is. En nee, jij hebt in mijn ogen niets fout gedaan, een DA weet het immers beter en we luisteren gewoon naar hen. Alleen heb ik de laatste maanden geleerd om mijn wil door te drijven en op zoek te gaan naar een andere DA als degene die aan mijn paard komt veel te laks is naar mijn goesting.

Dat heb ik dus ook gedaan. Mijn andere paard ben ik door koliek verloren, ook doordat onze vorige dierenarts niet precies genoeg was. En ik weet zo goed hoe het voelt om te zien dat je paard echt ziek is en je geen idee hebt wat je moet doen.
Ik had ook geen enkele ervaring met koliek, dus ze konden me wel van alles wijs maken. Uiteindelijk zijn wij na 6 dagen thuis aanrommelen pas doorgestuurd naar Utrecht en toen was het al te laat.
Nu heb ik mijn pony bij een betere dierenarts, die ook weet dat als ik bel dat ik hem nodig heb, dat dat ook echt zo is en dan zijn ze er zo.

TS ook ik bedoelde niet dat jij het fout aanpakte, maar ik vind ook dat je dierenarts van thuis, je maar een beetje in het duister laat gissen.
Ik hoop dat je na morgen meer duidelijkheid hebt en er ook een gerichte behandeling gestart kan worden.
Sterkte

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:52

Ik heb net zelf maar even gebeld om verhaal te halen :D

Hij was rustig en is weer opgevoeld, de mild lag iets anders en het leek of de dikke darm daar tussen wou. Maar niet super alarmmerend. Morgenmiddag komen de twee internisten en dan word die helemaal onderzocht. Inclusief echo, bloed afnemen en een endoscopie mocht de echo niet iets aanduiden.

Gea99

Re: Koliek stappen of rust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:56

Hij staat op de kliniek en meer kan je er zelf niet aan doen op het moment. Je hebt gedaan wat je kon. De rest is dus afwachten. Klinkt iig alsof het op dit moment redelijk gaat.
Best nog wel spannend wat er dan uit de echo etc zal gaan komen.

xdaniqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:26

youngster schreef:
Idd dierenarts bellen en geen voer meer erin stoppen totdat hij heeft gezegd dat dit weer kan!

Kleine stukjes stappen is overigens wel aan te raden. Maar per keer niet meer dan 10min. Als hij dan weer gaat liggen is dat geen ramp zolang ze maar niet gaan rollen.

Rollen is helemaal niet erg, het is een fabel dat de darmen nog erger worden (les over gehad van mensen met ervaring met koliek en kliniek enzo )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:31

Nou heel veel sterkte hoop dat je morgen meer duidelijkheid hebt.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:35

Dankjullewel! Hoop dat ik vannacht een oog dicht kan doen en dan morgen op naar de kliniek met de trailer achter de auto en hopen dat morgenavond zn stalletje weer gevuld is met een positief bericht en dat die weer snel zichzelf is..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:40

Succes morgen Susan! komt goed hoor.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:43

Succes morgen! En goed gehandeld. Blij toe dat ie toch naar de kliniek kom. Ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk blijkt te zijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:30

Sterkte hoor! Ik duim voor je dat je morgen goed nieuws hebt en dat hij mee naar huis mag. Ben erg benieuwd naar de uitslag van morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:15

Succes morgen!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:00

Succes morgen :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 08:21

Dankjulliewel! Jullie horen van me! :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:00

Mijn maatje is net overleden. Hoogswaarschijnlijk een tumor. We werden 10 over 10 gebeld. Hij was flauwgevallen, toen hebben ze echo gemaakt en vocht was er bij zijn longen en drukte op zijn hart. Toen we aankwamen lag die al in zn stal moeilijk te ademenen en overal bloed. Snel de conclusie van spuitje erin.

Enorm sneu maar hier had niemand wat aan kunnen doen. De tumor was een tikkende tijd bom en die is helaas open gegaan.

Poeh dit valt mij heel zwaar. Was dus geen koliek. Door zo'n onwijs sterk karakter heeft die 2 weken geleden nog een wedstrijd met mij gereden. Normaal paard had het al eerder moeten aangeven, maar hij niet. Het is een echte kanjer...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:01

Ach wat een naar bericht... Sterkte met het verlies :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:02

Ojee...wat vreselijk |( ....Dit had niemand kunnen bedenken.
Ik heb het met je te doen,het is bijna onverdragelijk een paard te verliezen...ik weet er alles van.
Heel veel sterkte. :(:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:10

Ach nee toch! :(:)
Heb stil je topic gevolgd, maar wil je nu natuurlijk heel veel sterkte wensen! Y;(

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:11

Dankjulliewel, ik heb nog geen 3 jaar geleden afscheid moeten nemen van mn eerste paard. Nu weer... Poeh wat een akelige sport is het ook...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:12

Och wat een naar verloop van de situatie, heel verdrietig en onverwacht. Heel erg veel sterkte meis met het verlies

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:15

Krijg gewoon kippevel zeg van je bericht Susan.
Heel veel sterkte!