Het deken verhaal kan ik me niet voorstellen. Maar dat kan je zelf vast beter beoordelen. Ik ga er van uit dat je dekens schoon zijn en je paard niet nat en bezweet onder de deken is gezet. Ik kan me ook een bericht herinneren dat het de bultjes niet onder de deken zaten.
Je paard kan last hebben van meerdere dingen. Mijn paard krijgt: - bultjes van een vieze huid - Staart schuren van gras eten (of wormen) - Manen Schuren/hals/buik schuren van waarschijnlijk knutjes. Hij krijgt in de zomer ook kale zwarte vlekjes op zijn snuit wat daar ook mee te maken heeft. Hier voor gebruik ik nu Derfen (wilde ik eerst niet omdat het enorm vlekt op lichte paarden). En heeft hij weer een vliegendeken om.
Ik heb je berichten terug gelezen, voor dat je paard de wei op ging heb je het niet over staartschuren gehad.
Je zou je paard van de wei kunnen halen en alleen op hooi zetten. Daarmee haal je veel allergie prikkels weg. Daarnaast zou je fijnmazige vliegendeken of een eczeemdeken kunnen proberen. Levercomposium is ook een optie maar zou niet helpen bij een allergie denk ik. Vitamines bij voeren voor een betere weerstand. En blijven wassen. Derfen smeren tegen de jeuk en het helpt de huid herstellen.
Het is enorm lastig te ontdekken waar ze last van hebben. Ik kan het ook niet goed uitstaan dat ik niet precies weet waar op hij reageert. Ik moet me er bij neerleggen.. Op het moment doet hij het aardig goed. Vorig jaar winter was echt een drama.. Afgelopen winter was het niet benoemenswaardig. Het scheren/wassen en schone spullen gebruiken hebben toch enigszins geholpen. Hij krijgt nog steeds wel bultjes maar een stuk minder!
Nee de bultjes zaten niet onder de deken. Nat onder de deken gebeurt ook niet, wordt altijd geschoren.
Van de wei halen is helaas geen optie. Staat niet thuis, dan zou ze alleen moeten staan.
Vitamine krijgt ze, voer altijd wat bij in de zomer.
Mijn dieren arts heeft hydrocortiderm voor geschreven om dan te gebruiken.
Kale zwarte plekjes rond de mond heeft die van mij ook,en bij de ogen. Soms ook ineens weer minder tot weg.
Denk ook dat ik maar een vliegendeken met hals ga kopen dan. Manen waren ook wat stuk maar dat kan ook komen omdat ze elkaar kriebelen. Helaas heeft ze ook wat op de wei gevonden om tegen aan te schuren, geen idee wat. Staan wel palen maar daar zit schikdraad aan.
Gisteren middeltje die de da voor geschreven heeft gehaald, vandaag beginnen, ben benieuwd.
Probeer uit te zoeken waar ze dan allergische voor moet wezen, maar denk dat dat een lange zoektocht wordt dan, vliegen zal wel niet, omdat het begon toen ze nog op stal stond.
Derfen is online te bestellen. Er zijn proefflesjes van een paar euro te krijgen. Ik heb het nu een paar keer gesmeerd en een deken op en vandaag heeft hij niet geschuurd..
Oh weet u zo waar die proefflesjes te bestellen zijn?
Ik heb vandaag een vliegendeken met hals gekocht. Doet u die ook op als het waait en een buitje valt?
Blijft toch onwaarschijnlijk dat het door muggen komt, omdat het toen ze nog op stal stond begon, maar wie weet was er toen al wat aanwezig. Ga het maar gewoon proberen.
En waar smeert u het allemaal op dan? Op de bultjes en de waar ze schuurt? Dus kan ik ook bij de staart gebruiken?
No_No
Geplaatst: 19-06-15 14:36
Ook als het waait de deken op En overal waar het jeukt kan je het smeren. Niet te dicht bij de ogen en niet op smeren als je paard in de volle zon staat. Het is op oliebasis geloof ik. Bij de staart en manen kan je steeds een plukje haar opzij doen, druppeltje derven op de huid en lekker in masseren. Handschoenen zijn aanbevolen wat de lucht krijg je moeilijk van je handen.
Da komt ook weer langs, zei dat dat spul wat hij had gegeven niet helpt, toen wou hij der toch even weer zien.
Ook maar even laten kijken naar dat rare kuchjes die ze heeft, zocht er eerst niet veel achter tot dat ik zag dat er ook een prop gras uit vloog, zal niet aan der gebit liggen, is laatst nog gedaan.
Gisteren ook bij beide voor benen een bult boven de kogel. Denk overbelasting door de les. Maar even rustig aan en koelen denk ik, loopt verder niet kreupel en is niet warm.
En zo blijven we dus weer bezig. Hoop dat het snel allemaal eens weer klaar is.
Moet dat spul blijven gebruiken wat hij voor geschreven heeft. Tegen de jeuk. Verder vond hij het niet nodig om er meer aan te doen. Onderzoeken waar ze op reageert, kon volgens hem niet echt, omdat het zo veel kan zijn.
Dat hoesten was wel meer dan ik verwacht had, omdat ze het bijna niet doet. Is een ontsteking, iets ingespoten en een supplement gekregen die ik een tijdje over het voer moet geven. En ze moet 5 dagen op rust.
De bulten op der benen zijn gewoon gallen.
No_No
Geplaatst: 24-06-15 17:09
Fentipulmin of zo iets?
Waarom moet je door smeren met het spul van de DA als de klachten niet verbeteren? Heeft je dierenarts ervaring met allergieën bij paarden? Je zou een andere DA kunnen vragen wat die nog voor mogelijkheden weet om de allergie te vinden?
Hydrocortiderm is het. En het helpt alleen tegen de jeuk.
Neem aan dat hij er wel ervaring mee heeft. Tis gewoon bij paarden moeilijk te vinden volgens hem. Hij kon nog een middel is spuiten maar daar vond hij het niet erg genoeg voor. volgens hem kon het om op deze manier verder te gaan geen kwaad.
Dat is de zalf. Maar het spul voor de hoest/ontsteking?
Dat het lastig te vinden is klopt en kan duur zijn. Dat wil niet zeggen dat het altijd onmogelijk is. Niet alle dierenartsen hebben ervaring met allergieën bij paarden. Voor dat soort specifieke dingen is vaak een paardenkliniek toch meer de plek om meer te weten te komen. Als jij als eigenaar wil weten waar de allergie vandaan komt dan zou ik ze zeker om advies willen vragen en willen horen wat hun voor mogelijkheden weten. Al is het alleen maar om het gevoel te hebben om alles er aan gedaan te hebben. Vragen staat vrij.. Maar als jij genoegen neemt met het antwoord van je DA dan is dat ook goed!
Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt. Ik denk dat het aan je blijft knagen Je kan altijd in het jeuktopic eens bekijken wat de ervaringen zijn met derven