[quote="LoveUggs"]
Hoi ts, ik heb al je berichten gelezen tot aan waar je over zijn nieren begon. Daarna zo nu en dan een berichtje.
Ik moest eigenlijk meteen al denken aan problemen met de nieren. Bloedwaardes die niet kloppen, suffer zijn etc.
Mijn oom heeft onlangs een niertransplantatie ondergaan en nu kan je paarden niet met mensen vergelijken, dit deed mij heel erg aan mijn oom denken. Mijn ook viel enorm af, zijn huid werd grauwig, eetlust minder, bloedwaardes die niet klopten en alleen maar omlaag gingen, urine niet goed, hij hield vocht vast.
Kan het zijn dat de plekken bij zijn buik/koker vocht zijn? En dat hij vocht vast houd door slechte nieren? Ik zou zodra de uitslagen binnen zijn, en de DA er niet zelf over begint echt nog eens de nieren aankaarten! Het doet mij er echt heel erg aan denken.
Hey, ik heb 6 jaar op dialyse gewerkt, vandaar dat ik me ook zo'n zorgen om hem maak. Tot hiertoe zijn de waarden in zijn bloed nog normaal. Ik weet best dat normale bloedwaarden niets zeggen, nieren hebben immers een grote reserve.
Voordeel van mijn job is, dat ik kan overleggen met artsen. Een oncoloog dacht aan een bepaalde soort kanker, maar dan zou hij nu veel slechter zijn of een auto-immuunziekte. Ook de anatoom-patholoog dacht dat er mogelijks iets met zijn immuunsysteem is. Helaas zijn er bij mensen al zoveel auto-immuun aandoeningen die nog niet ontdekt zijn, bij dieren zijn het er nog meer.
Ook mijn DA sluit iets auto-immuun niet uit, die vetbulten van hem zie je bij cushing en blijkbaar hebben cushingpaarden ook last van sinusitis. Alleen is hij op 2 testen negatief voor cushing. Al kunnen we nu natuurlijk een ontstoken tandwortel nog niet uitsluiten.
Het is gewoon balen, hij zag er eindelijk terug goed uit en nu dit weer. Soms is het gewoon moeilijk om positief te blijven.
In ieder geval, iedereen bedankt voor het medeleven en het meedenken.