[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:13

Hoi ts, ik heb al je berichten gelezen tot aan waar je over zijn nieren begon. Daarna zo nu en dan een berichtje.

Ik moest eigenlijk meteen al denken aan problemen met de nieren. Bloedwaardes die niet kloppen, suffer zijn etc.

Mijn oom heeft onlangs een niertransplantatie ondergaan en nu kan je paarden niet met mensen vergelijken, dit deed mij heel erg aan mijn oom denken. Mijn ook viel enorm af, zijn huid werd grauwig, eetlust minder, bloedwaardes die niet klopten en alleen maar omlaag gingen, urine niet goed, hij hield vocht vast.

Kan het zijn dat de plekken bij zijn buik/koker vocht zijn? En dat hij vocht vast houd door slechte nieren? Ik zou zodra de uitslagen binnen zijn, en de DA er niet zelf over begint echt nog eens de nieren aankaarten! Het doet mij er echt heel erg aan denken.

Ik hoop dat hij er snel boven op komt! Sterkte ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:58

[quote="LoveUggs"]
Hoi ts, ik heb al je berichten gelezen tot aan waar je over zijn nieren begon. Daarna zo nu en dan een berichtje.

Ik moest eigenlijk meteen al denken aan problemen met de nieren. Bloedwaardes die niet kloppen, suffer zijn etc.

Mijn oom heeft onlangs een niertransplantatie ondergaan en nu kan je paarden niet met mensen vergelijken, dit deed mij heel erg aan mijn oom denken. Mijn ook viel enorm af, zijn huid werd grauwig, eetlust minder, bloedwaardes die niet klopten en alleen maar omlaag gingen, urine niet goed, hij hield vocht vast.

Kan het zijn dat de plekken bij zijn buik/koker vocht zijn? En dat hij vocht vast houd door slechte nieren? Ik zou zodra de uitslagen binnen zijn, en de DA er niet zelf over begint echt nog eens de nieren aankaarten! Het doet mij er echt heel erg aan denken.

Hey, ik heb 6 jaar op dialyse gewerkt, vandaar dat ik me ook zo'n zorgen om hem maak. Tot hiertoe zijn de waarden in zijn bloed nog normaal. Ik weet best dat normale bloedwaarden niets zeggen, nieren hebben immers een grote reserve.
Voordeel van mijn job is, dat ik kan overleggen met artsen. Een oncoloog dacht aan een bepaalde soort kanker, maar dan zou hij nu veel slechter zijn of een auto-immuunziekte. Ook de anatoom-patholoog dacht dat er mogelijks iets met zijn immuunsysteem is. Helaas zijn er bij mensen al zoveel auto-immuun aandoeningen die nog niet ontdekt zijn, bij dieren zijn het er nog meer.
Ook mijn DA sluit iets auto-immuun niet uit, die vetbulten van hem zie je bij cushing en blijkbaar hebben cushingpaarden ook last van sinusitis. Alleen is hij op 2 testen negatief voor cushing. Al kunnen we nu natuurlijk een ontstoken tandwortel nog niet uitsluiten.
Het is gewoon balen, hij zag er eindelijk terug goed uit en nu dit weer. Soms is het gewoon moeilijk om positief te blijven.

In ieder geval, iedereen bedankt voor het medeleven en het meedenken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:35

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:12

Veel sterkte met je knapperd

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:32

Wat een vreselijke tegenvaller. Heel veel beterschap :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:56

jeetje wat een verhaal zeg, het stakkertje. wens je sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:27

Bacardi gaat dinsdag avond naar de kliniek en zal woensdag onderzocht worden door de DA die hem aanvankelijk behandelde. Zelf kan ik helaas bij de onderzoeken niet aanwezig zijn deze keer, maar er wordt geen behandeling gestart zonder overleg met mij. Zowel mijn eigen DA als de baas van de kliniek, kunnen zich vinden in het feit dat ik niet te ver meer wil gaan. De sinusitis zal zeker aangepakt worden, ligt een infectie aan de basis van zijn ziek zijn, dan ga ik akkoord om toch een behandeling met coritisonen te starten. Maar als een weefselwoekering in de sinus de oorzaak is, zal alleen de sinusitis behandeld worden, het weefsel operatief laten weghalen, gaan we gezien de grote kans dat het gewoon terug komt, niet meer doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:16

Arme Bacardi...
Wat een gedoe weer. Net nu het een beetje beter leek te gaan en hij eindelijk weer wat dikker leek te worden. Ik duim dat het gaat meevallen voor jullie.
En veel succes de komende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:17

Dank je Luckystory, ik hoop ook dat het maar een gewone bacteriële besmetting is.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:07

Ik zou toch de aanvullende cushing test overwegen. Past goed bij het plaatje..

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:37

Bacardi staat sinds gisteren in de kliniek. Vandaag hebben ze met een endoscoop in zijn neus gekeken en röntgenfoto's van zijn hoofd genomen. Het is dus wel degelijk een ernstige sinusitis, wat de oorzaak is weten ze niet. Morgen krijgt hij een scan en afhankelijk daar van, wordt de behandeling besproken. Zitten er nog resten van de getrokken tand, moeten die eruit. Er moet in ieder geval een drain in de sinus. In het slechtste geval vinden ze een ruimte innemend proces, ik weet echt niet wat ik dan ga doen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:08

Hopelijk morgen goed nieuws. Veel sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:12

Jemig joh wat een toestand weer.

Zal aan je denken morgen. Wat je moet doen kan zijn niemand je zeggen. Volg je gevoel.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:47

Net je topic doorgelezen TS en heb veel respect voor je doorzettingsvermogen. Het zit jullie echt niet mee en na zoveel onderzoeken toch nog onduidelijkheid hebben is niet fijn. Heb geen tips, vind dat je het Super aanpakt en wens jullie veel sterkte toe.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:41

Jemig, wat een doorzetter ben jij en wat een pech heeft Bacardi steeds weer. Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:40

Ik heb vanmorgen, voor de CT, contact opgenomen met de DA van de kliniek (moet helaas werken vandaag) en de volgende afspraak met haar gemaakt:
- is de sinusitis puur bacterieel, kies ik ervoor om een staande trepanatie te laten uitvoeren, ze maken dan de schedel open, zodat ze de sinus kunnen spoelen en er wordt een drain gestoken.
- zit er nog een stuk tandwortel van de vorige ingreep, of iets anders dat ze compleet kunnen verwijderen, dan wordt hij terug geopereerd
- zit er iets wat ze niet kunnen verwijderen, of iets wat zeker terug aangroeit, dan wordt hij ingeslapen.
Vanmiddag, na mijn werk, heb ik een gesprek met de chirurg die hem vanaf nu zal opvolgen en weet ik meer.
De DA vindt alvast dat ik een verstandige beslissing genomen heb.

In ieder geval, dank voor de steun en de lieve woorden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:11

Sterkte! Je bent een topbaasje voor je paard

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:48

Sterkten

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:00

Heel veel sterkte vandaag. Ik zal voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:04

Bacardi staat terug thuis in afwachting van zijn operatie. De hoofdchirurg is op vakantie en degene die met hem samenwerkt vindt de ingreep te gecompliceerd om hem te doen. Er is een tandwortel door ontsteking aan het afbrokkelen, waardoor al de sinusholtes links ontstoken zijn. De tand moet er uit en de sinusholte boven zijn oog moet ook open gemaakt worden. Het wordt dus een zware ingreep, maar hopelijk is dan nadien alle ellende eindelijk achter de rug.
Blijkbaar zouden vele mensen die moeite niet doen voor hun paard, maar ik wil mijn maatje echt niet kwijt, hij is mijn alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:35

Volgende week donderdag wordt Bacardi geopereerd, deze keer zal ik er helaas niet bij kunnen zijn.

Ondertussen begin ik best wel wat negatieve reacties te krijgen. Er wordt me verweten dat ik mijn paard niet kan laten gaan en dat ik zijn lijden verleng. Nochtans zijn de dierenartsen heel duidelijk: Bacardi is nog veel te goed om hem nu al te laten gaan.

fairriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:43

Veel sterkte en beterschap voor je paard!! Ik zou hem ook nog niet opgeven :j ...ik hoop dat de operatie goed verloopt, succes!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:58

Jeetje TS. Daar zit je nu echt niet op te wachten die negatieve reacties.

Ga voor je duimen dat de operatie slaagt en er eindelijk vooruitgang komt.
*stuurt positieve energie*

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:56

Laat je niet gek maken hoor.
Jouw paard, jouw beslissing. ;)
De DA's die je erbij hebt, zijn absoluut niet de minste. En zolang zij er ook nog toekomst in zien, zou ik hem toch ook niet zomaar opgeven.
Toi toi toi voor donderdag hé. We duimen voor een goede afloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:46

Verdorie hé zeg, het wil hier maar niet mee zitten. Ik kom vanmorgen tot de ontdekking dat Macho kreupel staat, om gek te worden. DA komt morgen langs, maar ik krijg mijn hoefsmid niet te pakken om zijn voeten onder handen te nemen voor hij met Bacardi mee naar de kliniek gaat. De voeten van mijn mannen zijn nog best ok, maar nu mijne kleine zo kreupel staat, had ik toch wel graag ook nog wat advies van de smid gehad.

In ieder geval bedankt voor de positieve energie die hier gestuurd wordt, heb het nu meer dan ooit nodig.