wat is de beste oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Re: wat is de beste oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:12

Heb je wel eens gedacht aan de stalling van H&D Balance? Zij zitten in Elst achter het industrieterrein waar de intratuin zit. Hele goede stal, paarden komen het hele jaar lekker buiten en volgens mij is alles wel bespreeknaar met eigenaresse Marissa. Er is een hele nette buitenbak aanwezig en een binnenbak maar daar moet nog een nieuwe bodem in. Ze organiseren ook leuke dingen. Laatst ben ik er geweest voor een bitpassessie.

Heb je trouwens meerdere paarden. Dat lees in in je profiel? Want dan wil je ze waarschijnlijk ook wel bij elkaar houden? Bij H&D hebben ze nog wel meerdere stallen vrij en volgens mij ook nog 1 buitenstal. Het is ook nog steeds eens stukje fietsen maar ze verzorgen de paarden zo goed daar dat je met een gerust hart ook een dagje niet hoeft te gaan. Volgens mij wel een belletje waard :)

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 13:35

Ik ken marissa maar helaas komen ze in de winter maar max 2 uur buiten
en dat heeft ze nu ook
ik vind dat wel kort

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:58

Pff lastig hoor. En ik moet zeggen, wij hadden een tijd geleden ook een schraper op stal. Ik sta bij een particulier en er komen regelmatig jonge paarden op stal die rechtstreeks uit de opfok komen. De paarden staan van licht tot donker buiten en dus alleen 's nachts op stal. Dit paardje dus ook. Maar nog steeds schraapte ze op stal. Vooral als ze tussendoor heel even op stal moest staan. Dan hoefte ze misschien maar 10 minuutjes op stal en stond ze de hele tijd te schrapen. Ze kreeg nooit aandacht als ze het deed maar toch deed ze het. Dus ook als ze de hele dag buiten staan kunnen ze op stal nog staan schrapen. Daarbij moest ze beleerd worden dus deden we regelmatig wat grondwerk met haar. Ze stond met andere paarden bijna de hele dag buiten, kreeg onbeperkt ruwvoer, ze werd aan het werk gezet, ze had een hele grote buitenstal (de merriestal) en toch vond ze het nodig om te schrapen.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 14:20

ja lastig zeg

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:32

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:52

andere plek zoeken en tot die tijd een hooinet in de stal hangen (www.equiculinair.nl) geen ander hooi op de grond, dan gaat ze er echt wel uit eten, moet even wennen.

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:45

Boompje1985 schreef:
Je zou denk ik toch echt in het buitengebied van Arnhem zelf langs de bedrijven moeten gaan want er zijn er best wel wat maar nog lang niet alles zit op internet! Huissensedijk heeft ook wat Particulieren bedrijven die nog niet op internet staan. Heeft de Drielse Vrijheid ook geen plek meer? Die zitten er nog niet zo heel lang dus misschien dat je daar terecht kan?

Ik hoop dat de drielse vrijheid het niet is geworden, verschrikkelijke stal. Ze bestaan pas net en komen nu al hun beloftes niet na, mesten wordt slordig gedaan, paarden zijn weinig buiten, ze zouden eigenlijk dagelijks de stapmolen ingaan maar je mag blij zijn als ze je paard er wekelijks in doen. De wei is zo klein dat er hooguit vijf shetlanders op kunnen. Er zijn zoveel paarden gestald dat je nooit rust hebt, laat staan de ruimte. En vrijheid is heel ver te zoeken door een bijbel aan regels en camera's overal. Je hoeft maar een klein ding mis te doen en je wordt al op het matje geroepen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de eigenaren Marc en Joset met de klanten omgaan. Als je niet met een valse krul en een arrogante kop rijdt, word je weggestuurd, ze willen "elitepaarden". En als je je paard los gooit in de longeerbak dan word je per direct weggestuurd. "Als je niet op tijd weg bent dan binden we jullie paarden aan een paal vast", aldus de eigenaar van stal.

Gelukkig staan we nu op een andere stal, ter bosch. heerlijk om weer een gezellige sfeer, privacy en vrijheid te hebben.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:38

Oh meen je dit
ik ben daar alleen geweest met de opening en het leek mij een leuke stal
hoe kwam je erachter dat ze zo omgingen met jr paard?

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:43

140509 schreef:
Oh meen je dit
ik ben daar alleen geweest met de opening en het leek mij een leuke stal
hoe kwam je erachter dat ze zo omgingen met jr paard?

Een van de staljongens was wel eerlijk, hij zorgde ervoor dat onze paarden naar buiten gingen. Als hij er niet was, dan stonden de paarden de hele dag op stal. Voor de rest hebben die eigenaren dingen gezegd die gewoon niet kunnen, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Ik vond het ook een hele nette stal, de eigenaren leken me geweldig. Helaas kan ik nu alleen nog maar slechte dingen over deze stal en eigenaren zeggen.

Ik heb niet echt contact meer met mensen die daar staan, maar volgens mij wordt het er niet beter op. De stal wordt steeds drukker, er zijn ook al meerdere mensen weggegaan. Voor de rest wordt de weidegang omgebouwd tot kleine paddocks. Arme paarden.