Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En ik heb ook wel eens twee tegelijk met een open muts gehad, die hadden staan trappen in een hoek en hadden elkaars muts kapot getrapt (ik zag de hoefadrukken zitten). Dat is ook rustig genezen, maar wel een plek dat echt ECHT schoon gehouden moet worden paar keer per dag en goed in de gaten moet worden gehouden. Mensen die gillen dat dit verwaarlozing en onthouding van zorg is sta ik niet achter 
Arrabel schreef:Even over dat veearts verhaal....
Op de stal waar ik stond kwam bijna nooit de dierenarts, misschien 2 keer per jaar en dan was dat 1 keer om te enten.
Als de paarden wat hadden, een wondje, een warm been een kuchje keken we dat altijd even aan en 9 van de 10 keer ging dat vanzelf weer over.
Bij een andere pension stal in de buurt was dat heel anders, daar belde de dames al de veearts als hun paard een keer struikelde of een schrammetje had.
De eigenaar van de stal waar ik stond vroeg aan die veearts wat hij er nou van vond dat hij voor elk wisse wasje werd gebeld en hij zei:" het is lekker verdienen voor mij en ik schrijf die paarden wel wat voor hoor, dat willen ze toch graag?"
Net als vele andere al in dit topic genoemd hebben, je gaat ook niet zelf voor ieder klein dingetje naar de dokter.
Het lichaam van een paard heeft ook gewoon een zelf herstellend vermogen hoor.
Als je zorgt dat wondjes schoon blijven, uitspoelt en eventueel wat desinfecterend middel gebruikt (wij gebruikte blauwspray maar dat is voor een vulva niet goed) komt het vaak gewoon goed.
Nog een tipje voor de kling van je merrie, ik zou het lekker even dagelijks afspoelen en verder niet te veel op smeren want het is een plek die snel gaat broeien, als je er iets opsmeert dan duurt het langer voor dat er een korstje opkomt en dat is denk ik het beste.
Sterkte!!
Vulva leek niet kapot, merrie schranste haar eten fanatiek op en het stroomde er niet uit. Even aangezien (was zaterdagmiddag) maar om vijf uur toch de DA gebeld om te overleggen. Uitgelegd dat er geen verwondingen leken te zijn, maar dat het bloeden ook niet gestopt was. DA is gekomen en heeft haar opgevoeld. Geen schade, waarschijnlijk een geknapte spatader omdat ze ook hengstig was. Uiteindelijk was ik €85 verder... Inslapen van mijn hamster was duurder