Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cas123 schreef:Ik ga hem op muesli zetten en hooi. Hoe veel muesli?

Cas123 schreef:Hij krijgt nu 1/4 brok en 1 handje muesli. Hij moet niet meer krijgen want dan wordt ie mij te sterk. Hij is helemaal niet mager.
JeDe schreef:Mijn paard is al sinds de veulentijd een kribbenbijter. Hij is nu 6. Ik heb al van alles geprobeerd om hem van het luchtzuigen af te krijgen, maar niets helpt. Hij doet het echt extreem, dag en nacht. Pas geleden is hij nog (preventief) behandeld voor een maagzweer, in de hoop dat dat iets zou uithalen, maar geen resultaat.
Nu krijg ik toch de indruk dat hij eronder begint te lijden. Hij is niet dik te krijgen, zijn bespiering ontwikkelt zich niet( behalve zijn nek door het kribbenbijten), en ook zijn leverfunctie is niet 100%. Daar krijgt hij ook wel iets voor, en dat doet hem zichtbaar goed. Maar hij blijft kribbenbijten. Ik ben nu zover dat ik overweeg om hem toch die dieronvriendelijke band om te doen omdat niets anders werkt.
Iemand nog diervriendelijke suggesties?
dankjewel allemaal. Cas123 schreef:Ik heb zijn voer aangepast in alleen muesli en hooi. Ik ga er elke dag heen voor meer hooi bij te gooien. Ook laat ik de dierenarts komen zodat hij hem kan controleren. Ik hoop dat het voer veranderen al wat gaat helpen zodat ie niet zo een buikpijn krijgt door brokken.dankjewel allemaal.