Ondanks 2 x ontwormen,tóch wormen.Welk middel moet ik hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:15

Inderdaad! En ook bewijs dat zij een hardnekkig besmetting heeft die in verschillende fasen zit!

Informeer bij je DA of het nodig is de laatste middel nog eens over een week of 4 te geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:17

Peterina schreef:
Inderdaad! En ook bewijs dat zij een hardnekkig besmetting heeft die in verschillende fasen zit!

Informeer bij je DA of het nodig is de laatste middel nog eens over een week of 4 te geven.

Dat zal ik zeker vragen! thnx. voor je begrip. ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:25

Heb het zelf ook al een keer meegemaakt en behandeling heeft 12 weken !!! geduurd voordat merrie worm-infectie vrij was.

gohya

Re: Ondanks 2 x ontwormen,tóch wormen.Welk middel moet ik hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 17:08

Ja dan kan jij het idd. weten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:12

Kimmiee19 schreef:
Da's mogen niet zomaar meer ontworming uitgeven zonder recept ect.. Veel willen dus langs komen om de besmetting te zien.

Als je nu via het woud doet krijg je via hun de ontworimg als je paard inderdaad positief is getest op wormen. Hun hoeven dus niet langs te komen.

je kunt niet door een paard heenkijken....ik heb paarden meegemaakt die rond en glanzend toch vol met wormen zaten.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:45

je hebt nu idd goed ontwormd! en er zal nog een vervolg nodig zijn, wat ik bedoelde is dat al je met je huidige beleid (ik gellof 1 x per jaar de rest ontwormen en elke dag weide uitmesten) elk jaar spoelwormen hebt er iets niet helemaal goed gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 09:00

Het is elk jaar 1 spoelworm die ik tref in de mest,het zijn er nooit meerdere.
Ik zal voortaan een zwaardere kuur geven 1 x per jaar,die tegen álle wormen is.Miss. is die Ivermectine wel te licht voor ze. Ik betaal 25,- voor zo'n wormenkuur bij de D.A. dacht dat dat wel goede kuren waren.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:05

€25 per spuit met ivermectine?
Ze zijn er veel goedkoper!

Het is mss handig dat je je gaat verdiepen in het hele ontwormingsgebeuren. En mss dat je de spuiten ook in Ierland of Engeland kunt gaan bestellen. (Is hier ook een topic over)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 09:23

Ze hadden maar 1 soort kuur bij de D.A. toen en die koste 25,- per stuk.
Vond het ook erg duur.
Zal eens googlen over de kuren bestellen uit het buitenland.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:51

1 soort kuur? Dat is heel vaag aangezien er zoveel verschillende soorten zijn. Tegen ook weer verschillende wormen. Had ik echt niet mee akkoord gegaan en verder gezocht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 10:12

Het waren restanten wat er bij die D.A. nog lag,nu hebben ze helemaal geen kuren voor paarden meer.
Toen heb ik ze via Internet gekocht,wel eerst gegooled op naam,of het wel goede waren.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:26

Heb je een PM gestuurd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:28

gohya schreef:
Het waren restanten wat er bij die D.A. nog lag,nu hebben ze helemaal geen kuren voor paarden meer.
Toen heb ik ze via Internet gekocht,wel eerst gegooled op naam,of het wel goede waren.

En dat is wel een arts voor paarden? Want sinds de nieuwe regelgeving moet je officieel je wormenkuren bij de dierenarts halen, eigenlijk na een mest-test, maar niet alle dierenartsen vinden dat noodzakelijk of staan daar achter. Dus dan is het eigenlijk wel vreemd als de dierenarts helemaal geen kuren meer verkoopt. Wel slim dat je eerst gegoogled had of het de goede was, want als je gewoon een kuur mee krijgt, omdat de dierenarts die nog heeft liggen.... tja... {:)-:(

Ik hoop dat je de wormen snel onder controle hebt. Rotdingen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 11:44

Het wás een D.A. voor paarden.Hij is gestopt met paarden toen hij 65 jaar werd,doet alleen nog kleine huisdieren helaas.Ik heb nu een Veearts,prima arts voor mij.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:46

doe gewoon verstandig en ontworm zeker 1x per jaar voor de winter, na eerste nachtvorst met pramox, wil je het daarna niet meer doen, doe dan iig geregeld mestonderzoek bij je paard, minimaal een x in het voorjaar maart/april en in de zomer!! zo kan je zien of je tussendoor nog wat moet geven mbt de wormeitelling. met spoelwormen moeten ze niet hoeven leven die moet je kwijt! bloedworminfectie kan je vaak redelijk "onder controle"houden met een lage eitelling, maar nogmaals : speolworm moet je echt van af!!! 100% dus testen tot de mest schoon is van spolewormeieren, met genoeg tussentijd want jonge spoelwormen leggen natuurlijk geen eitjes ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:49

hoofvision schreef:
je hebt nu idd goed ontwormd! en er zal nog een vervolg nodig zijn, wat ik bedoelde is dat al je met je huidige beleid (ik gellof 1 x per jaar de rest ontwormen en elke dag weide uitmesten) elk jaar spoelwormen hebt er iets niet helemaal goed gaat.

maar dit zijn geen spoelwormen,maar de gewone strongylus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:35

gohya schreef:
Het is elk jaar 1 spoelworm die ik tref in de mest,het zijn er nooit meerdere.
Ik zal voortaan een zwaardere kuur geven 1 x per jaar,die tegen álle wormen is.Miss. is die Ivermectine wel te licht voor ze. Ik betaal 25,- voor zo'n wormenkuur bij de D.A. dacht dat dat wel goede kuren waren.

Ik heb het vermoeden dat het niet meteen de werkzame stof is, maar de dosering. Bij moxi moet je inderdaad voorzichtiger zijn, maar de rest mag alles wat volgens een meetlint 300-550 kg weegt een hele standaard 700 of 800 kg spuit hebben. Zo sluit je onderdoseren uit, zeker omdat er altijd wat in spuit, etc. blijft zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:38

Gister en vandaag niet 1 worm gevonden in de mest.De wormenkuur die ik als laatste had gegeven is:
Equest orale gel voor paarden tot 700 kilo. Dit is dus Moxidectine met als hulpstoffen Benzyl alcohol en Dinatrium edetaat.