aerdenhout1 schreef:Waarschijnlijk verklaar je mij voor gek, maar stap eens over op biks.
Zie mijn laatste bericht.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gr_roos schreef:Corn is altijd leverbaar bij Frits Jansen in Akersloot. Daarnaast ben ik juist minder gaan voeren sinds ik Marstall voer. Met ander voer heeft ze minimaal de dubbele hoeveelheid nodig en dan is goedkoper voer juist duurder. (o.a. ook horsefood)
).
.aerdenhout1 schreef:Waarschijnlijk verklaar je mij voor gek, maar stap eens over op biks.
Jennyj01 schreef:aerdenhout1 schreef:Waarschijnlijk verklaar je mij voor gek, maar stap eens over op biks.
Ik verklaar je niet voor gek hoor. Heb ook lang lopen zoeken. Tot ik op een echte sportstal kwam te staan. De eigenaar zei maak je over dat voer maar niet druk deze winter. Gewoon 1e klas hooi en sportbrok. Mijn paard zag er net zo super uit als de rest die er stonden. Zelfs nu hij met pensioen is krijgt hij nog een kilo sportbrok per dag in de winter. Hij is nooit meer zo schraal geweest.
. Maar zo ben ik ook geen voorstander van veel krachtvoer en dikke dekens. Maar met deze merrie moet ik daar helaas op terug komen
. Mijn andere merrie en vorige paard doen/deden het goed op een halve muesli per dag of luzerne met vitaminebrok. Stuk goedkoper kan ik je zeggen haha.
.
Dat wordt wel heel prijzig allemaal.JenniferU schreef:Ik snap dat er minder in zit , maar als je dan het hooi wat ze nu krijgen daar laat eten....
Word er op een speciale manier hooi gevoerd ivm zand binnen krijgen? Of sta je niet op zand?
. Xpinoxx schreef:Mijn paard heeft het ook snel koud, ik stop hem ook heel dik in de dekens, scheer hem ook zodat daar geen energie in zit. Hij staat nu onder 450 grams bijvoorbeeld.
hij wordt 6 dagen in de week gereden (dressuuur) dus heeft wel wat nodig aan krachtvoer.
) Cardy schreef:Ik heb juist mijn merrie zeer vroeg onder de dekens gezet, zodat ze helemaal geen wintervacht hoeft aan te maken. Ik ben inderdaad bang dat als ik haar wel zou moeten scheren, ze nog meer energie kwijt raakt (en dus magerder wordt) om zich warm te houden.
. Xpinoxx schreef:Cardy schreef:Ik heb juist mijn merrie zeer vroeg onder de dekens gezet, zodat ze helemaal geen wintervacht hoeft aan te maken. Ik ben inderdaad bang dat als ik haar wel zou moeten scheren, ze nog meer energie kwijt raakt (en dus magerder wordt) om zich warm te houden.
als je het zo kan doen is het alleen maar beter! elk paard is verschillend dat is wel mooi om te zien in jou topic.
te hebben en begint zo ongeveer na de langste dag (21 juni) al heel voorzichtig te verharen, hetzelfde geldt voor de kortste dag (21 dec?), daarna begint ze ook te verharen.
. Dat ben ik gewoon niet gewend.