Cemlys schreef:Dyonne, spondylose ligt idd dieper, en zoals ik hierboven al reageerde, geen ontstekingsreactie = geen pijn of warmte, thermografie zal toch voor meer oppervlakkige dingen zijn, als je de spierlagen ziet die hier nog boven de wervels liggen, dan lijkt het me sterk dat ze iets van warmte uit de diepte opvangen. Kissing spines liggen wel meer oppervlakkig, in een vroeg stadium zullen zeker ontstekingsreacties zijn tussen die spinaaluitsteeksels en die zullen dat dus mooi weergeven op thermo.
spondylose hoeft ook niet altijd pijnlijk te zijn, het is vaak zelfs een toevalsbevinding, in d vergroeiingsperiode zelf kan dat gebied wel gevoelig zijn omdat er dan nog meer beweging is, en dus ontstekingsreacties kunnen ontstaan, maar mooi vergroeide wervels, daar heb je vnl verminderde beweging bij naar mijn idee, verder geen hele grote klachten.
Ook langer bestaande klachten geven meer warmte af. Er is in een gebied met een afwijking als KS continu extra activiteit,waardoor zeker meer warmte. Het kan dus prima zo zijn dat je langer bestaande KS ook op warme kunt detecteren. Maar wat al eerder genoemd werd; het laat alleen de plaats zien waar een eventueel probleem zit. Als je dan weet dat het probleem in de rug zit, moet je alsnog verder zoeken, want eigenlijk weet je nog niks...