Super nieuws zeg!! Dat ze nu maar lekker op mag knappen!
pretty
Geplaatst: 13-11-14 11:23
echt respect voor jou! Je hebt snel en goed gehandeld. Jeetje mina,wat een steen is dat dan wel niet in zo een klein paardje. Arme Fleurtje
xMayo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-14 18:35
Ze maakt ´t echt super! Ze doet het zo goed! Daarnet geholpen bij het blaasspoelen, dat vindt ze totaal niets, maar zodra ze daarna weer grasjes krijgt is het weer goed haha. Op de kliniek vinden ze haar ook echt leuk, ze werd wat druk bij het blaasspoelen. ´hoo maar kindje, hoo maar poppetje etc '
De grote paarden op het terrein vindt ze wel erg interessant! Zaterdag komt ze naar huis!
En d'r stalletje !
Laatst bijgewerkt door xMayo op 13-11-14 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Mooi dat alles zo goed gaat, kun je nu ook nog iets doen om te voorkomen dat ze weer blaasstenen krijgt. Bvb een zoutblok zodat ze heel veel drinkt, of iets door het water wat het heel lekker maakt??
xMayo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-14 18:39
Zoutblok hebben ze al, ze hebben nog gekeken voor een evt. dieet, maar dit hoeft niet aangezien Fleur nooit speciaal is bijgevoerd, maar altijd op gras en hooi stond. De kans dat het terugkomt is echt heel klein en daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Het is gewoon een groot raadsel hoe ze eraan gekomen is. Er zit nog wel gruis in haar blaaswand, dit moet er uit komen met de kuur.
Ze hebben toenstraks nog een keer een echo gemaakt waar nog wel wat gruis op te zien was. Dit kán weer gaan groeien als de antibiotica niet alles 'vernietigd', maar dat zal een proces van jaren zijn dan. Het is dus aan mij om het goed in de gaten te houden.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, zoutblok is een aanrader. Mijn merrie had een speciaal dieet wat het probleem aanzienlijk verminderde, was erg goed aan te komen. Uni in Gent heeft wel kennis met dit probleem,mocht je toch een dieet willen volgen kan ik je hun voedingsdeskundige adviseren. Mijn merrie was niet genezen,maar het probleem (gruis/bloed) wel een heel pak verminderd.
Sterkte! Ze ziet er goed uit!
geerke
Geplaatst: 13-11-14 19:29
xMayo schreef:
Door zout gaan ze ook meer drinken en dus meer urineren
klopt!Zolang de urine niet te geconcentreerd is hebben de gruisjes geen kans om steen te worden. Uitkijken met calcium,een teveel daarvan is ook niet goed. Wat fijn dat het goed is gegaan! En wat een vreselijk schattige foto,een kleine uk naast een groot paard in die stal.
LS_fotos
Geplaatst: 14-11-14 11:48
Respect voor jou wat je voor haar over hebt! Sterkte met die kleine.
oww wat goed zeg!! lees het topic net pas,maar wat fijn dat ze geholpen is en wat een steen zat erin zeg!!!
geef haar maar een dikke beterschapsknuffel
Popstra
Geplaatst: 15-11-14 23:14
Wat goed zég!! En ook chapeau voor de artsen in de kliniek! Leuk paardje, heb zelf ook 2 van die kleintjes waarvan 1 pas koliek had. Opvoelen gaat ook al niet bij die kleintjes vind het dus echt knap dat het ze zo gelukt is! Beterschap verder met haar