Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:43

LesleyxLinn schreef:
Als je geen ervaring hebt met paarden en je bent alleen in aanraking geweest met deze stal waarbij ze je allerlei leugens vertellen weet je toch niet beter.. Er zijn genoeg verhalen waarbij een paard wel degelijk veranderd van karakter. Een afgestompte manegepony die 4 uur op een dag gaat rijden heeft waarschijnlijk heel wat meer pit als de pony een uurtje per dag wordt gereden door dezelfde persoon.
In dit geval krijgt het paard alleen maar meer beweging doordat hij buiten komt te staan. En met de juiste begeleiding wordt het paard er alleen maar fijner op!

Lijkt me ook niet netjes als bokt gaat zoeken welke manege het is, daar krijgt TS alleen maar problemen mee..

ze zit toch op bokt? Op bokt lees je allerlei verhalen over hoe het wel of niet zou moeten en de nieuwe wetgeving met minimaal 4 uur vrije beweging is ook voorbij gekomen op bokt. Ik kan me niet voorstellen dat je zelf akkoord gaat met 2 dagen stilstaan en niet bij je paard mogen komen, en 2 dagen verplicht lessen kopen om te kunnen rijden. Als je de hele situatie ziet, ook al weet je niet beter, dan riekt dat toch naar geldklopperij? Ik zou daar nooit mee akkoord gegaan zijn. Ook niet in het begin van mijn paardrij carriere, "toen ik nog van niks wist".

Dat de pony meer pit heeft als een pony die een uurtje gereden wordt door dezelfde persoon is waar, maar ze heeft die pony al een tijdje, dus dat er maar 1 ruiter op zit en dath ij niet meer 4 uur achter elkaar loopt is ze al gewend. En het karakter zal alleen maar ten goede veranderen wanneer de pony lekker buiten kan lopen en zn ei kwijt kan in vrije beweging met maatjes erbij, al is het maar minstens 4 uur op een dag. Alles is meer dan nu.

Dat het niet netjes is lijkt me zeker, maar dat het gebeurd als ze stalnaam of regio noemt, twijfel ik niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:50

itsmi schreef:
LesleyxLinn schreef:
Als je geen ervaring hebt met paarden en je bent alleen in aanraking geweest met deze stal waarbij ze je allerlei leugens vertellen weet je toch niet beter.. Er zijn genoeg verhalen waarbij een paard wel degelijk veranderd van karakter. Een afgestompte manegepony die 4 uur op een dag gaat rijden heeft waarschijnlijk heel wat meer pit als de pony een uurtje per dag wordt gereden door dezelfde persoon.
In dit geval krijgt het paard alleen maar meer beweging doordat hij buiten komt te staan. En met de juiste begeleiding wordt het paard er alleen maar fijner op!

Lijkt me ook niet netjes als bokt gaat zoeken welke manege het is, daar krijgt TS alleen maar problemen mee..

ze zit toch op bokt? Op bokt lees je allerlei verhalen over hoe het wel of niet zou moeten en de nieuwe wetgeving met minimaal 4 uur vrije beweging is ook voorbij gekomen op bokt. Ik kan me niet voorstellen dat je zelf akkoord gaat met 2 dagen stilstaan en niet bij je paard mogen komen, en 2 dagen verplicht lessen kopen om te kunnen rijden. Als je de hele situatie ziet, ook al weet je niet beter, dan riekt dat toch naar geldklopperij? Ik zou daar nooit mee akkoord gegaan zijn. Ook niet in het begin van mijn paardrij carriere, "toen ik nog van niks wist".

Dat de pony meer pit heeft als een pony die een uurtje gereden wordt door dezelfde persoon is waar, maar ze heeft die pony al een tijdje, dus dat er maar 1 ruiter op zit en dath ij niet meer 4 uur achter elkaar loopt is ze al gewend. En het karakter zal alleen maar ten goede veranderen wanneer de pony lekker buiten kan lopen en zn ei kwijt kan in vrije beweging met maatjes erbij, al is het maar minstens 4 uur op een dag. Alles is meer dan nu.

Dat het niet netjes is lijkt me zeker, maar dat het gebeurd als ze stalnaam of regio noemt, twijfel ik niet over.

Even off topic: Mis ik iets? Is er iets nieuws ingevoerd? Wel natuurlijk wel heel erg goed zal zijn!! *\o/*

Ontopic: Ik denk dat de ts niet begrijpt dat dit niet goed is. Echt heftig. Ik wil naar mijn eigen paard gaan wanneer ik wil, is dit trouwens wel legaal? Het is toch jou (van de ts) paard?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:52

itsmi schreef:
LesleyxLinn schreef:

Lees ook even het andere topic. Paard was gewend om 11 uur per week gereden te worden. Dat is ze nu aan het afbouwen. De TS was het ook niet eens met de situatie, maar ze kon de situatie daar niet veranderen.. Ze wil er nu wel wat aan doen, dat geeft ze ook aan in het andere topic.

Frummels

Re: Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:06

Jeetje TS. ik zou voor het welzijn van je paard echt zo snel mogelijk wegwezen daar.
En excuse my French maar die staleigenaresse heeft ze niet helemaal op een rij. Twee dagen niet bij je paard mogen komen en verplicht les nemen? Doe even normaal -O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:55

Mee eens Frummels, maar uiteindelijk gaan de pensionklanaten hier zélf mee akkoord?! Dus niemand verplicht ze bij die manege hun paard neer te zetten. En geen enkel weldenkend mens zou ook maar 1 seconde moeten overwegen dáár je paard te huisvesten. Dit grenst aan dierenmishandeling.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:03

Nee maar ik begrijp wel dat als TS haar paard van die manege gekocht heeft en het haar eerste paard is, ze zich door de eigenaresse dingen laat aanpraten. Ze rijdt daar immers al een tijd, dus dan vertrouw je die mensen. :)

Ik vind het gewoon van de zotte dat ik iemand een smak geld betaal en diegene vervolgens voor mij gaat bepalen welke dagen ik wel en niet mag komen en hoeveel geld ik aan mijn lessen uitgeef. En dan mankeert je paard iets en dan gaat iemand anders even bepalen of jij bij hem mag kijken "omdat de stale eigenlijk gesloten is"..? Ik zou dat hek er bewijze van spreken uitrijden met mn auto. :+
Nee TS, ik zou echt rennen als ik jou was en je paard ZSM op de trailer zetten en vertrekken.
Ik ben het met DatBenIkNou eens dat niemand die fatsoenlijk nadenkt zijn paard daar een seconde laat staan. En dat is niet poedersuiker bedoelt naar jou TS, maar misschien wel een goede wakeup call. Inmiddels staan er 5 pagina's vol met comments van mensen die je vertellen te vertrekken.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:06

itsmi schreef:
ze zit toch op bokt? Op bokt lees je allerlei verhalen over hoe het wel of niet zou moeten .

Maar daar heeft iedereen op bokt ook een heel eigen mening over..
Maar is off topic :+

Wist ook niet van die regelgeving dus zal wel meevallen Hoe veel mensen deze informatie daadwerkelijk hebben meegekregen..
Vind het btw een erg goeie!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:08

kippetje2007 schreef:
Celiien schreef:
Dat je pony mogelijk een blessure heeft is geen geldige reden?

Zo dan, zou daar zsm weg gaan.. 2 vd 7 dagen niet naar je pony kunnen, kijk dat dat met bepaalde feestdagen zo is of na/ voor een bepaalde tijd (' sochtends vroeg, 's avonds laat) a la. Wat een achterlijkheid :=
ik durf niet op te schrijven hoeveel uren het op de andere dagen open is voor ons :s

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar ik ben stiekem wel benieuwd eigenlijk :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:40

Ik heb alle pagina's gelezen maar volgens mij is er nog geen antwoord op gegeven. :) Ik ben ook wel heel benieuwd. Al maakt dat denk ik niet dat je daar liever gisteren dan vandaag weg moet wezen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:12

Vindt de ts het zelf wel een probleem? Wij roepen wel, maar vindt ze de manege zelf ook behoorlijk raar vanwege deze aparte regeling? Dat kan ik niet echt uit het topic halen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:20

Of ts het raar vindt ja of nee maakt niet echt uit. Feit is geweest je je paard niet 2 dagen in z'n box laat staan! En waarschijnlijk vaak nog langer, want ik maakte uit de berichten eerder op dat de manege kantoortijden hanteert.Dus hoe doe je dat met werk/school/