LesleyxLinn schreef:Als je geen ervaring hebt met paarden en je bent alleen in aanraking geweest met deze stal waarbij ze je allerlei leugens vertellen weet je toch niet beter.. Er zijn genoeg verhalen waarbij een paard wel degelijk veranderd van karakter. Een afgestompte manegepony die 4 uur op een dag gaat rijden heeft waarschijnlijk heel wat meer pit als de pony een uurtje per dag wordt gereden door dezelfde persoon.
In dit geval krijgt het paard alleen maar meer beweging doordat hij buiten komt te staan. En met de juiste begeleiding wordt het paard er alleen maar fijner op!
Lijkt me ook niet netjes als bokt gaat zoeken welke manege het is, daar krijgt TS alleen maar problemen mee..
ze zit toch op bokt? Op bokt lees je allerlei verhalen over hoe het wel of niet zou moeten en de nieuwe wetgeving met minimaal 4 uur vrije beweging is ook voorbij gekomen op bokt. Ik kan me niet voorstellen dat je zelf akkoord gaat met 2 dagen stilstaan en niet bij je paard mogen komen, en 2 dagen verplicht lessen kopen om te kunnen rijden. Als je de hele situatie ziet, ook al weet je niet beter, dan riekt dat toch naar geldklopperij? Ik zou daar nooit mee akkoord gegaan zijn. Ook niet in het begin van mijn paardrij carriere, "toen ik nog van niks wist".
Dat de pony meer pit heeft als een pony die een uurtje gereden wordt door dezelfde persoon is waar, maar ze heeft die pony al een tijdje, dus dat er maar 1 ruiter op zit en dath ij niet meer 4 uur achter elkaar loopt is ze al gewend. En het karakter zal alleen maar ten goede veranderen wanneer de pony lekker buiten kan lopen en zn ei kwijt kan in vrije beweging met maatjes erbij, al is het maar minstens 4 uur op een dag. Alles is meer dan nu.
Dat het niet netjes is lijkt me zeker, maar dat het gebeurd als ze stalnaam of regio noemt, twijfel ik niet over.