Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:37

Gewoon niet meer over je heen laten lopen. Dame in kwestie heeft ws altijd weg kunnen komen en daardoor steeds erger geworden.
Net als wat de anderen zeggen; blijf glimlachen, blijf heel vriendelijk en trek lekker je eigen plan.

Maartje1990

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:42

Je danst ook wel erg naar mevrouw haar pijpen ts. Dus zij zegt poets de poetsplaats met citrol en jij gaat dat nog braaf kopen en doen?! Ik zou zeggen bekijk t! Even met wat water wegspuiten en met de trekker wegdoen is voldoende, meer is echt belachelijk

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:13

Lieve TS.....
Ik zeg bewust lieve .Want verdorie meiske wat laat jij over je heen lopen zeg .En die Freule maakt daar dankbaar gebruik van .Maar wat ik ook niet kan en wil begrijpen is waarom de staleigenaar er niets aan doet .Het is zijn taak om de sfeer op stal goed te houden met de klanten en hij zou deze dame best al wel eens een keertje op haar punten moeten wijzen .Zij bepaald zo begrijp ik eigenlijk alles daar ,

Hij zou allang haar erop hebben moeten wijzen dat iedereen recht heeft op de poetsplaatsen .Ben je niet aan het longeren dan kun je de bak niet reserveren .En degene die er in gaat gewoon gaan en als ze dan komt dan wacht ze maar eventjes ..Dat moeten jullie ook .Maar nogmaals ik denk dat de staleigenaar ook eens opkomt voor de andere klanten en/of dat jullie haar gezamenlijk eens op haar daden gaan aanspreken dat doet zij blijkbaar bij jullie ook

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 17:01

Mee eens wat je zegt maar er komt nu wel verandering in .In elk geval met de poets/wasplaats .
De eigenaar van de lokatie weet ervan hoor .
Maar ..tja over de overdekte longeerbak heb ik niks gezegd .Dat doen de anderen maar .

Inderdaad Barte ,heb ik over mij heen laten lopen .Maar ..ik heb geen zin in een geruzie/gekibbeL.

Ongeveer 4 weken geleden had de Freule mij van mijn paard willen trekken omdat het op de poetsplaatsnaar plas rook .

Te gek,mijn paard had daar al 4 dagen niet gestaan .
Ben heerlijk blijven zitten op mijn paard en niks schoongemaakt .
Er staan op stal meer merries die plassen .

Voor de staleigenaar is het best moeilijk na te gaan wat er zich afspeelt .Mensen moeten het zelf zeggen .Dan vindt je het nog vervelend ook .Maar zelf stond ik met mijn rug tegen de muur .

Vandaar dat ik kontakt heb gezocht met de stal eigenaar afgelopen week .

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:19

Dat mens is werkelijk gestoord ! :=
Ts je mag toch echt wel wat harder op gaan treden hoor... Kom nou toch zeg...

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:45

Het is wel naar dat je paarde plezier zo toch wel bedrut wordt lijkt mij.

Kom op.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:22

amosfantasia schreef:
Inderdaad, heb ik over mij heen laten lopen .Maar ..ik heb geen zin in een geruzie/gekibbeL.

Kan ik me goed voorstellen, je gaat tenslotte voor je plezier naar je paard!
Maar je hoeft niet in discussie of te kibbelen. Gewoon consequent afkappen dat gemekker.
Is het misschien een optie om iedere keer als ze begint heel gedecideerd (stoicijns of en met een glimlach, wat je wil) te zeggen:
"Ik kom hier voor mijn plezier en heb geen interesse in uw commentaar/mening. Als u ergens problemen mee heeft kunt u zich melden bij de staleigenaar en dan hoor ik het wel van hem. Prettige dag!" En haar dan verder gewoon negeren.
Als ze doorgaat, kan je desnoods je riedeltje herhalen: "Misschien heeft u mij niet goed verstaan, maar ik kom hier voor ......" :D

En als ze denkt het alleenrecht te hebben op de poetsplaats of longeer paddock:
"Ik betaal net als u stalgeld en heb evenveel recht op het gebruik van de faciliteiten. Als u ergens problemen mee heeft kunt u zich melden bij de staleigenaar en dan hoor ik het wel van hem!"

Als ze tegen je gaat zeggen dat je steeds hetzelfde zegt, kan je haar gelijk van repliek dienen: "Vervelend he, weet u gelijk hoe ik me voel..."
Dat doet zij tenslotte ook, steeds zeuren over hetzelfde. O:)
Zal het stoom wel uit haar oren komen -:(- , maar dat is dan lekker haar probleem.
Jij staat daar al 12 jaar en de stalhouder weet dat jij geen problemen maakt, dus als ze al steeds naar de staleigenaar gaat, zal hij het ook zat worden en tegen haar zeggen dat ze op moet houden met haar gezeur of anders een andere stal moet zoeken...

Veel succes!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:06

Misschien kan de staleigenaar een camera kunnen ophangen bij de poetsplaats? Dan is er bewijs wie de poetsplaats niet netjes achterlaat.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 06:58

Daarbij komt dat de Freule een TERRITORIUMGEDRAG heeft .Elke dag hetzelfde om erg veel spullen op de poetsplaats/wasplaats te zetten zodat er een ander er bijna niet meer bij kan .Om voor twee paarden ineens alles neer te zetten /hangen is erg veel .2 zadels,dekjes,peesbeschermers hoofdstellen en dan de poetskist ,emmer en ander spul .

Gistermiddag heeft mijn paard daar niet gestaan en het rook daar ook niet fris .Er zijn meer merries.

Over mijn paard (deze plast op de poetsplaats)zeurt zij al meer dan 2 jaar .Zelfs naar mensen toe van een andere stal .Ben blij dat de eigenaar van de stal het nu weet en toestemming heb dat het plassen geen probleem is en mag!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:04

amosfantasia schreef:
Daarbij komt dat de Freule een TERRITORIUMGEDRAG heeft .Elke dag hetzelfde om erg veel spullen op de poetsplaats/wasplaats te zetten zodat er een ander er bijna niet meer bij kan .Om voor twee paarden ineens alles neer te zetten /hangen is erg veel .2 zadels,dekjes,peesbeschermers hoofdstellen en dan de poetskist ,emmer en ander spul .

Gistermiddag heeft mijn paard daar niet gestaan en het rook daar ook niet fris .Er zijn meer merries.

Over mijn paard (deze plast op de poetsplaats)zeurt zij al meer dan 2 jaar .Zelfs naar mensen toe van een andere stal .Ben blij dat de eigenaar van de stal het nu weet en toestemming heb dat het plassen geen probleem is en mag!

Zal ik eens op een trektocht bij jullie langs komen en m'n paard dan op een uiterst tactisch gekozen tijdstip klaarmaken voor vertrek? }:) }:)
Geloof me, ik kan met een paard plus bagage veel meer plek innemen dan zij met twee paarden :j :D Of je gaat dan gezellig mee. TWEE paarden plus alle bagage! Hoeveel plek denk je dan in te nemen..... ~~}>

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:27

Is dit al twee jaar bezig mijn hemel.
Ik snap wel hoe hoog het je zit, wat ik niet begrijp is de staleigenaar dat hij het nog niet wist.
En vooral dat hij nog niet ingegrepen heeft vind ik vreemd.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:33

amosfantasia schreef:
Wat ik al eerder heb aangegeven werd zij ook als ZEER moeilijk gevonden bij een Ruitervereniging elders.
Dus...het zit in die vrouw en dat verander je moeilijk .Zeker omdat zij een ouder iemand is verander je dat niet meer .Haar karakter is nl zo.Misschien helpt het gesprek met de staleigenaar maar voor even .

Barricadeer ook met een longeerzweep de overdekte longeerbak .Tussen paard 1 en paard 2 van haar(moet zij nog poetsen)mag niemand gebruik maken om te longeren .Zegt dan:Ik heb toch gezegd dat ik mijn paarden moet doen !Nou..probeer het dan maar niet .

De tijd is nu weer begonnen ivm het slechte weer .

Met hoeveel zijn jullie op stal? Niemand die daar gewoon lekker tegenin gaat?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:35

Ik ben dit topic nu toch wel aan het volgen.
Het gedrag van Mevrouw neemt echt absurde vormen aan!

Ik hoop stiekum dat er meer stalgenoten van jou gaan klagen over deze dame, TS! En dan hoop ik dat de stalbaas haar zal sommeren om te vertrekken (of in ieder geval een pittig gesprek met haar zal voeren en verbieden om andere betalende klanten zo dwars te zitten). Als ik de eigenaar van de stal was, zou ik namelijk liever wachten op nieuwe stalgenoten die wel weten hoe het hoort, dan hiermee in mijn maag te blijven zitten (ookal brengt een klant met 2 paarden geld in het laatje).

En dat ze jou van je paard wilde trekken! Wat denkt ze wel niet?
Ik zou haar hard gaan negeren en lekker je eigen ding doen. Hopelijk onderneemt ze alleen geen fysieke actie tegen jou of je paard, want daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:39

Ik zou zo'n klant liever kwijt zijn voordat anderen weg lopen.
De stal krijgt zo wel een slechte naam.
Daarom snap ik de eigenaar van de stal niet.
Dit gedrag moet je toch opmerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:59

lady62 schreef:

Stal geld (bijvoorbeeld 300) x 2=600 permaand met mss nog extra kastjes en een trailer waar voor betaald moet worden. Ik snap die stal baas wel.. Daar bij is de tijd van wachtlijsten ook voor bij...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:21

Anoniem schreef:
lady62 schreef:

Stal geld (bijvoorbeeld 300) x 2=600 permaand met mss nog extra kastjes en een trailer waar voor betaald moet worden. Ik snap die stal baas wel.. Daar bij is de tijd van wachtlijsten ook voor bij...

Oh?? Nou, bij ons staan ze nog steeds opgesteld in rijen van vier voor een plek........
Ik weet van andere stallen in de buurt dat leegstand niet nodig is. Dat een enkele stalhouder ervoor kiest heeft niks met aanbod te maken maar met interne overwegingen.

Een goede stal heeft altijd de interesse van het paardenvolk uit de buurt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:24

ikke schreef:
Anoniem schreef:

Oh?? Nou, bij ons staan ze nog steeds opgesteld in rijen van vier voor een plek........
Ik weet van andere stallen in de buurt dat leegstand niet nodig is. Dat een enkele stalhouder ervoor kiest heeft niks met aanbod te maken maar met interne overwegingen.

Een goede stal heeft altijd de interesse van het paardenvolk uit de buurt :j

Moet je hier in de omgeving eens komen.. Vorig jaar was ik opzoek naar een andere stalling. En overal waar ik ben geweest kon ik direct terecht.
Meerdere stallen hadden zelfs 2 of meer boxen leeg.. Dus het is misschien erg regio afhankelijk.

Edit: ik ben trouwens op verschillende plaatsen en bij verschillende concepten wezen kijken (24/7 buiten in de zomer, wel of geen binnenbak enz.) in verschillende prijs categorieën en zowel in de stad waar ik woon, als de dorpen om die stad heen.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 12:15

Wij hebben 2 grote stalgangen en 1 kleinere .Wachtlijst van 25 voor paarden .Dat zegt natuurlijk niks .

Staan ongeveer 45 edele viervoeters .

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:47

lady62 schreef:

Een pensionhouder begint meestal niet met stallenverhuur om een bemiddelingsbureau of zo te worden, pas achteraf merk je soms dat het er helaas wel bijkomt.

Fijn als de pensionhouder het wil oplossen, maar het is niet zijn plicht om zich om zo'n akkefietjes te bekommeren. Zelf ook stallen verhuurd, en ook een aantal jaren gestopt omdat ik de leugens, roddels, achterklap en onderlinge concurrentie en jaloezie beu was.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:54

Ja hwn maar ik begrijp dat het in dit geval wel erg extreem is.
Als je stallen verhuurt dan heeft iedereen evenveel recht daar betalen ze voor en jij als pensionhouder hoort er over te waken dat dat gebeurt.
Anders nemen de klanten de stal over en dat is toch niet de bedoeling.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 14:51

Daar lijkt het al jaren op dat de Freule de stal heeft over genomen .
Haar trailer moet ook vooraan staan(als eerste)anders moet zij tever lopen .Tja..als je van adel bent???

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:06

Als ze van adel was geweest dan had ze heur peerden toch zeker wel bij heur eigen optrekje staan? Toch niet op zo'n ordinaire pensionstal?
Ik snap niet dat iedereen op die stal zo verschrikkelijk over zich heen laat walsen door een onbeschoft mens. Zij krijgt gewoon die ruimte om zich zo te gedragen en zolang iedereen dat maar over zich heen laat komen is er voor haar geen enkele noodzaak om haar gedrag aan te passen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:46

waarom laat je je de les lezen door haar, je zegt nog net geen ja en amen.! ik denk dat je keer flink van je af moet bijten, zij is de koning niet al denk ze vast en zeker van wel..zolang jij ( en evt andere stalgenoten) dit blijft pikken word het van kwaad tot erger. jij hebt net zo veel recht om gebruik te maken van de faciliteiten als zei..het is toch te gek voor worden dat jij je paard buiten kan poetsen omdat zij denk alles in beslag te kunnen nemen.
dominant tijpe of niet. ook daar kun(moet) je tegen in gaan. je standpunt duidelijk maken en daar bij blijven..
en eisen dat de staleigenaar ook hier wat aan doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:49

Ik zou toch maar een beetje oppassen als ik jou was ts, straks herkent iemand zichzelf nog in jouw verhaal en dan heb je wel de poppen aan het dansen, want je zit nu toch wel ietwat af te zeiken op 1 persoon gericht, daar komt straks ellende van... Goed bedoeld hoor

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

Misschien dat die Freule dan eens leest wat ze te weeg brengt bij andere mensen ...