Staartpyodermie, hoe kom je er aan en hoe kom je er weer af?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Staartpyodermie, hoe kom je er aan en hoe kom je er weer af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 12:55

Ja, nee, mijn paard volstoppen met medicijnen is natuurlijk wel mijn hobby. Ik doe niets liever dan dat..

Babootje, volgens mij heb ik ergens in het topic neergezet welke bacterie het was, wel een stafylococcen.. uit mijn hoofd Aurora? Aureus? Wat dat paard van die kennis van jou heeft, klinkt erg als de staartpyodermie van mijn paard. Daar begint het ook met het ontstaan van pustels.

Elcamino, thanks :=

Els1984

Berichten: 461
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:17

Hoi hoi, ik begrijp je irritatie en frustratie, maar ik heb alleen de informatie die jij me geeft. En als ik lees dat prednison helpt, dan lijkt het een overdreven reactie van het immuunsysteem (allergie). Ik kan me voorstellen dat het ongelofelijk frustrerend is. Ik ben zelf een wandelende allergie en het heeft me jaren gekost om er achter te komen waar alle jeuk en buikpijn toch vandaan komt. En jij hebt een heel speciaal geval. Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat het MAAR sme is. Want dit is inderdaad niet zó maar iets!! Gelukkig ziet het er nu veel beter uit!

@Geerke dat de SME van jouw Fries er niet op lijkt, wil niet zeggen dat SME niet de veroorzaker kan zijn van een bacteriële infectie in de staart van een ander paard. :P

Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 16:53

*\o/* We zijn nu een week volledig van de medicatie af!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:08

Anne. schreef:
*\o/* We zijn nu een week volledig van de medicatie af!!


Wat fijn zeg. Heeft ff geduurd maar dan heb je ook wat. Top