[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:02

Over mijn ervaring met Bio-R
Ik ga naar Den Ilp voor de behandelingen.
Even heel plat gezegd het volgende:
Ze hebben honderden verschillende ampullen met allerlei 'ziekten'. (schimmels, parasieten, virussen, bacterien etc)
Zij testen met de Bicom op welke ziekten ik reageer met een (hoe heet dat ding ook alweer...........lang ding wat heen en weer gaat en uitslaat als ik die ziekte heb........)

Door middel van kleurentherapie kunnen ze zien in welke mate ik ziek ben.

Als ik word behandeld dan worden de ampullen met de betreffende ziekte in de Bicom gestopt. Ik lig op matjes die daarmee zijn aangesloten. Het apparaat zend trillingen uit die sterker zijn dan de ziekte. Zo kan de ziekte worden verdreven.

Klinkt allemaal vast heel vaag wat ik net schreef. Ik ben wel iemand die daar voor open staat, al was het maar uit nieuwsgierigheid. Maar het heeft me écht geholpen. Het was zelfs zo erg dat wanneer er meer dan 2 weken tussen de behandeling zat, ik me minder goed ging voelen.

Bij mijn merrie was precies hetzelfde. Ook getest en behandeld op stal. Ze kreeg het matje op haar rug en dat was aangesloten op de Bicom waar haar 'ziekte' in zat. Frappante was.........ze kreeg dat ding op haar rug en ze was compleet ontspannen. Ging echt staan slapen, grappig om te zien.

Ik heb er een foto van, zal zo even zoeken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:11

Ik geloof dat een aantal mensen een lesje in lezen moeten hebben. Het gaat niet over regulier vs alternatief, althans niet wat mij betreft. Wat ik wel deed is toelichten. Nu zijn er personen die zelfs dat betweterig en irritant vinden ( Dimple, ga jij ook zo met je eigen DA om als hij/zij iets te zeggen heeft?) terwijl het alleen maar goed bedoeld is. Ik loop al te lang mee dat ik niet met recht en reden kan zeggen dat mensen lang niet altijd overzien of realiseren wat de consequenties soms kunnen zijn.

Maar goed, als de aanvullende informatie niet op prijs gesteld worden dan heb ik hier ook niks meer te melden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 14:14

Dimple, bedankt voor je post. Het heeft inderdaad een hoog "hocus spokus gehalte :9 ". Ik kan me goed voorstellen dat als jij daar goede ervaringen mee heb, dat je dan ook je paard laat behandelen. Frapant dat het dier in de "slaap toestand" ging. Een dier faked niet, is oprecht.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:14

Aanprijzen, mening geven, ervaringen uitwisselen...........waar ligt de grens?

Ik denk nog steeds niet dat dat de bedoeling van dit topic is, om elkaar over te halen iets te gaan gebruiken. De insteek is volgens mij ervaringen uitwisselen en niet elkaar iets opdringen.

Dus................back on topic maar weer!

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:15

LHO schreef:
"By definition, Alternative Medicine has either not been proved to work, or been proved not to work.
Do you know what they call "alternative medicine" that's been proved to work?
Medicine."

Misschien kan het topic dan beter omgetoverd worden in een "natuurlijk medisch topic". Er is een goede reden dat onze overheid het niet langer toestaat om medicatie zonder werking (Zoals homeopathie) aan een ziektebeeld of werking te koppelen.

Inderdaad.. en de geschiedenis herhaalt zich, deze vraag is niet nieuw. De vorige keren dat vanuit de kant van de bokt-gebruikers gevraagd (en onderbouwd) werd om niet-geneeskunde in een ander topic onder te brengen werd dat zonder steekhoudende argumenten geweigerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 14:15

Klopt Dimple en vrijheid van meningsuiting staat in NL hoog in het vaandel.

Hier wordt niets aangeprijsd want ook staat bij de not done in de openingspost.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:24

Moderatoropmerking:
Helaas toch enkele berichten verwijderd.
Nogmaals: Het is niet de bedoeling om hier off topic te gaan en/of een discussie regulier vs alternatief te starten. Als je niets met alternatief hebt wees verstandig en blijf gewoon weg uit dit topic.

Suzzy_3

Re: Centraal alternatief medisch topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:18

Heb niet het hele topic gelezen, veel te grote lappen stukken tekst.
Dus misschien staat het er ergens al tussen.

Mijn schoonpapa heeft een plantje staan 'kaasjeskruid'. En dat gebruikt hij bij lelijke (diepe) wondes bij paarden. Om snel te laten genezen, zonder infectie, en zonder wild vlees vorming.
Het kruid plukken en beetje versnipperen. In water laten trekken en opkoken. Beetje van laten afkoelen, en de wonde goed mee uitwassen. Volgende dag opnieuw, beetje water bij het mengsel doen, terug opkoken, beetje water uithalen, afkoelen en gebruiken om uit te wassen.
Het goedje gaat enorm stinken. Als je merkt dat het niet meer veel afgeeft, nieuw kruid nemen.

Wondes zijn 4 keer zo snel dicht, en heel mooi genezen. (en dan spreek ik over echt diepe wondes, niet maar een schrammetje)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 16:35

Fijn Suzzy je post. Kaasjeskruid (Malva) ken ik niet. Ik denk niet dat veel dierenartsen dat in hun koffertje hebben. Ik ga het eens googlen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:48

[***] schreef:
Bij ons op stal wordt momenteel een paard behandelt dmv bioresonantie. Ik heb er bij staan kijken, maar is in mijn ogen de grootste onzin.

Ik ben zelf behandeld met bioresonantie omdat ik hélemaal vast zat. Ik had om de haverklap migraine, was 24/7 moe, etc, etc. 1x Flink door laten meten en het heeft mijn leven volledig veranderd.

Wat doktoren niet hadden kunnen ontdekken, kon zij zo achterhalen. Gevoelig voor gluten, gevogelte, sinaasappel en chocolade. Ik heb sindsdien wat aanpassingen gemaakt in mijn dieet en ik heb echt leren luisteren naar mijn lichaam. Ik heb sindsdien nooit meer migraine gehad en ik kan kiezen wanneer ik wat eet (ik lust namelijk zo goed als alles...).

Mijn vader had 2 burn-outs achter elkaar gehad. Behoorlijke stevige ook. Doktoren konden niks ontdekken en zeiden dat het tussen de oren zat. Ook mijn vader is bij een bioresonantie therapeut geweest en bleek een stevige kwik vergiftiging te hebben. Zijn amalgaam vullingen reageerde met het metaal in de brug in zijn mond, waardoor er kwik vrijkwam en de bloedbaan in ging. Kwik heeft de nare eigenschap om tussen synapsen in je hersenen te gaan zitten, waardoor dataoverdracht wordt verhinderd. Na een stevige reinigingskuur kon pa weer aan het werk!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:03

Citaat:
bente_sat je schreef op bladzijde 1 dat je als 17 jarige je later meer wilt gaan verdiepen in de natuurlijke geneeswijzes....Wellicht voor jou een idee om naast je studies ook een reguliere studie dieren geneeskunde of medicijnen op te gaan pakken. Dan loop je toch minder risico om later uit te glijden. Is maar een idee hoor in het kader van meedenken met je, want jouw post liet me niet helemaal los. Je staat nog zo aan het begin van je carrière en dan heb je dus de keuze om je studie grondig aan te gaan pakken en dan kun je veel gaan betekenen voor mensen.

Mijn planning is om psychologie te gaan studeren en misschien equitherapie daar bij te gaan doen. Zodra ik dit heb wil ik mij gaan verdiepen in wat alternatieve geneeswijzen. Ik snap helemaal de overdenking om iets van diergeneeskunde te gaan doen maar gek genoeg heb ik daar dan weer niets mee. Maarja eerst maar eens zien of het eerste gedeelte lukt :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 17:40

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:42

Gebruiken jullie trouwens Bachbloesem? De rescue gebruik ik wel eens bij m'n paard.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:50

Ik heb het wel thuis, maar nooit gebruikt.

Een stalgenoot nam het zelf als ze op haar jonge paard stapte :') Anders had zij teveel spanning :D

En ik hoorde ook Colosan hier voorbij komen, maar die andere producten van Eco Style haal ik ook hoor als het nodig is. Die Pyrogenium bijv werkt super.
Veel boeren hier in de omgeving gebruiken het bij hun koeien.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:07

pien_2010 schreef:
Bente_sat wat heel erg leuk. Ik heb even gegoogeld op equitherapie en hier leuke info http://www.equitherapie.org/page/Equitherapie .

Dankje! Ben bekend met de site. Volgend jaar ga ik naar de open dag!
De bach bloesems gebruik ik af en toe. Ik heb zelf geen set dus het is erg duur im constant nieuwe losse flesjes te kopen. De rescue heb ik wel standaard op stal! Zelf gebruik ik hem ook wel eens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:18

demo_love schreef:
Gebruiken jullie trouwens Bachbloesem? De rescue gebruik ik wel eens bij m'n paard.

Bach bloesem was er al toen ik jong was. Een lerares van ons had het en gebruikte het graag. Ook een vriendin van mij gebruikte het bij haar paard en dan ook de rescue. De paarden zouden er rustiger van worden en dapperder.
Zelf heb ik het nooit gebruikt, maar het is nog een hele studie begreep ik van mijn lerares die er mee zweerde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 19:17

Suzzy_3 schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, veel te grote lappen stukken tekst.
Dus misschien staat het er ergens al tussen.

Mijn schoonpapa heeft een plantje staan 'kaasjeskruid'. En dat gebruikt hij bij lelijke (diepe) wondes bij paarden. Om snel te laten genezen, zonder infectie, en zonder wild vlees vorming.
Het kruid plukken en beetje versnipperen. In water laten trekken en opkoken. Beetje van laten afkoelen, en de wonde goed mee uitwassen. Volgende dag opnieuw, beetje water bij het mengsel doen, terug opkoken, beetje water uithalen, afkoelen en gebruiken om uit te wassen.
Het goedje gaat enorm stinken. Als je merkt dat het niet meer veel afgeeft, nieuw kruid nemen.

Wondes zijn 4 keer zo snel dicht, en heel mooi genezen. (en dan spreek ik over echt diepe wondes, niet maar een schrammetje)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... kruid.html heb ik net eens even bestudeerd. Vond dit namelijk interessant. De vraag die ik heb is hoe komt jouw schoon vader aan kaasjes kruid? Want het lijkt me in de winter dat je dat niet op voorraad hebt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:29

Ik gebruik ook soms pyrogenuim van eco style en heb ook al eens coffea gebruikt en colosan,vind het super producten!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:38

Colosan ken ik....smaakt een beetje naar drop?Mijn oude lesgeefster zweerde daarbij!
(ik heb nog nooit koliek gehad,dus heb het nog nooit gebruikt)

Verder heb ik weleens gehoord van hoefbevangen hoeven in de zuurkool te zetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 21:54

pleiada schreef:
Ik gebruik ook soms pyrogenuim van eco style en heb ook al eens coffea gebruikt en colosan,vind het super producten!

Misschien kun je erbij vertellen waar en wanneer je de middelen gebruikt.

Pyrogenium hebben wij ook in de huisapotheek standaard op advies van onze natuurgeneeskundige, dit omdat hier alles anders heet en we hier al die namen vaak niet kennen. Heb het nog nooit nodig gehad.

Zuurkool irt hoefbevangen hoeven heb ik nog nooit van gehoord. Wij hebben in het verleden bij hoefbevangenheid en een andere keer spier bevangenheid phytodolor van Steigerwald gebruikt met zeer goed resultaat. Heb ik dus ook standaard in de huisapotheek en als datum verlopen is koop ik nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:42

Ik ben ook wel benieuwd naar Pyrogenium en Coffea.

@Kala, het is natuurlijk geweldig dat het voor jou zo geholpen heeft. Ik praat over mijn eigen ervaring en ik kan gewoon met de beste wil van de wereld niet geloven dat het werkt. Maar goed, dat zullen we zien bij het paard dat momenteel behandelt wordt. Ik zeg ook niet dat ik het NOOIT zal proberen. Als je nl alles al geprobeerd hebt en niets werkt, kan ik me voorstellen dat ik ook bioresonanti zal proberen. Even ter verduidelijking;
Het gaat om een paard dat erg druk, schieterig is onder het zadel. Wordt met proppen in zijn oren gereden en krijgt soms een flesje bier. De behandeling die ik zie;
Dekensingel met een buisje met iets vloeibaars erin wordt op het paard bevestigd. Ik houd mijn rechterhand tegen het paard en de eigenaresse heeft een apparaatje dat een hele kleine trilling veroorzaakt. Dit apparaatje wordt op een aantal punten op mijn andere arm (dus NIET op de arm die ik tegen het paard heb) gedrukt en geeft een paar seconden een trilling. Als ik het goed heb begrepen moet deze trilling via mij naar het paard gaan en het buisje onder de singel doet ook nog iets met de trilling (vangt het op oid). Dit moet ze 6 dagen achter elkaar doen en daarvan zou het paard rustiger moeten worden.

Het kan in mijn ogen gewoon niet dat de trilling, die ik bijna niet eens voel op mijn arm, überhaupt bij het paard terecht komt en dat vreemde buisje is helemaal bijzonder. Maar nogmaals ik zie wel wat er met het paard gebeurt, als hij daadwerkelijk rustig wordt, dan zal ik dat hier zeker vertellen en mijn ongelijk toegeven.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:07

Pyorogenium gebruik ik als ik denk antibiotica nodig te hebben..Uiteraard wordt bij ernstige gevallen de da erbij gehaald,maar aangezien ik liever geen antibiotica gebruik probeer ik dit in minder ernstige gevallen liever eerst..Ik heb het haast nooit nodig maar de keren dat ik het nodig had heeft het wel geholpen..Mijn man heeft melkkoeien en hij gebruikt het bij beginnende uierontsteking..Als het al te ver gevorderd is helpt het niet meer hoor,maar dat zijn dan ook de koeien met chronische uierontsteking..Coffea heb ik een keer gebruikt toen een van mijn paarden zich met oud en nieuw zich zo over de zeik had geholpen,dat hij tijdens en daarna amper meer wou eten..Het is voor dieren die de kop laten hangen en om de spijsvertering weer op gang te helpen..Ik was een beetje wanhopig want hij was in een paar dagen tijd enorm afgevallen en het is echt een type die zich wat kan aanstellen..Het heeft echt geholpen want hij begon snel weer te eten en was zo weer de oude!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:22

ik las in het begin post over aps en het heeft bij mijn moeder heel veel baat bij haar hernia in haar rug...
en ook is het goed voor dr vanwege dr epelepsie die de hersencellen enz aantast
ze heeft al meerdere onderzoeken in het ziekenhuis gehad en meerdere pijnstilling omdat ze gewoon niet eens meer kon lopen van de pijn..
en helaas word ze niet wijzer van alle onderzoeken die ze ondertussen heeft gehad en ziekenhuis zegt enkel gebruik die medicijnen maar..
sinds een half jaar volgt zij nu aps en ze kan alweer een heel stuk meer doen door de aps

ik denk dat dit ook wel zeker bij dieren met problemen baat kan hebben :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:33

Hai Pien ! :wave: Kom ik jouw topic per toeval tegen... ik ga volgen en onder meeleessteen kruipen want ik heb geen ervaringen hiermee ( op biergist, brandnetels en meidoorn vers van de pers na dan :D ) maar vind het wel heel interessant !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:33

pleiada schreef:
Pyorogenium gebruik ik als ik denk antibiotica nodig te hebben..Uiteraard wordt bij ernstige gevallen de da erbij gehaald,maar aangezien ik liever geen antibiotica gebruik probeer ik dit in minder ernstige gevallen liever eerst..Ik heb het haast nooit nodig maar de keren dat ik het nodig had heeft het wel geholpen..Mijn man heeft melkkoeien en hij gebruikt het bij beginnende uierontsteking..Als het al te ver gevorderd is helpt het niet meer hoor,maar dat zijn dan ook de koeien met chronische uierontsteking..Coffea heb ik een keer gebruikt toen een van mijn paarden zich met oud en nieuw zich zo over de zeik had geholpen,dat hij tijdens en daarna amper meer wou eten..Het is voor dieren die de kop laten hangen en om de spijsvertering weer op gang te helpen..Ik was een beetje wanhopig want hij was in een paar dagen tijd enorm afgevallen en het is echt een type die zich wat kan aanstellen..Het heeft echt geholpen want hij begon snel weer te eten en was zo weer de oude!

Ah bedankt voor de info. Ik wil het liefst ook zo min mogelijk ab gebruiken. Uit ervaring is heel duidelijk dat mijn merrie nadat ze ab heeft gekregen ze na een dag of 2/3 standaard een krampkoliek aanval krijgt. Het is absoluut geen toeval, want ik kan de klok erop gelijk zetten. Helaas is mijn dierenarts en velen bij mij in de regio erg makkelijk met het geven van een spuitje ab, dus helaas al meerdere keren ook een krampkoliek gehad.....

Daarom ook mijn interesse in andere oplossingen.