Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LHO schreef:"By definition, Alternative Medicine has either not been proved to work, or been proved not to work.
Do you know what they call "alternative medicine" that's been proved to work?
Medicine."
Misschien kan het topic dan beter omgetoverd worden in een "natuurlijk medisch topic". Er is een goede reden dat onze overheid het niet langer toestaat om medicatie zonder werking (Zoals homeopathie) aan een ziektebeeld of werking te koppelen.
[***] schreef:Bij ons op stal wordt momenteel een paard behandelt dmv bioresonantie. Ik heb er bij staan kijken, maar is in mijn ogen de grootste onzin.
Citaat:bente_sat je schreef op bladzijde 1 dat je als 17 jarige je later meer wilt gaan verdiepen in de natuurlijke geneeswijzes....Wellicht voor jou een idee om naast je studies ook een reguliere studie dieren geneeskunde of medicijnen op te gaan pakken. Dan loop je toch minder risico om later uit te glijden. Is maar een idee hoor in het kader van meedenken met je, want jouw post liet me niet helemaal los. Je staat nog zo aan het begin van je carrière en dan heb je dus de keuze om je studie grondig aan te gaan pakken en dan kun je veel gaan betekenen voor mensen.
pien_2010 schreef:Bente_sat wat heel erg leuk. Ik heb even gegoogeld op equitherapie en hier leuke info http://www.equitherapie.org/page/Equitherapie .
demo_love schreef:Gebruiken jullie trouwens Bachbloesem? De rescue gebruik ik wel eens bij m'n paard.
Suzzy_3 schreef:Heb niet het hele topic gelezen, veel te grote lappen stukken tekst.
Dus misschien staat het er ergens al tussen.
Mijn schoonpapa heeft een plantje staan 'kaasjeskruid'. En dat gebruikt hij bij lelijke (diepe) wondes bij paarden. Om snel te laten genezen, zonder infectie, en zonder wild vlees vorming.
Het kruid plukken en beetje versnipperen. In water laten trekken en opkoken. Beetje van laten afkoelen, en de wonde goed mee uitwassen. Volgende dag opnieuw, beetje water bij het mengsel doen, terug opkoken, beetje water uithalen, afkoelen en gebruiken om uit te wassen.
Het goedje gaat enorm stinken. Als je merkt dat het niet meer veel afgeeft, nieuw kruid nemen.
Wondes zijn 4 keer zo snel dicht, en heel mooi genezen. (en dan spreek ik over echt diepe wondes, niet maar een schrammetje)
pleiada schreef:Ik gebruik ook soms pyrogenuim van eco style en heb ook al eens coffea gebruikt en colosan,vind het super producten!
pleiada schreef:Pyorogenium gebruik ik als ik denk antibiotica nodig te hebben..Uiteraard wordt bij ernstige gevallen de da erbij gehaald,maar aangezien ik liever geen antibiotica gebruik probeer ik dit in minder ernstige gevallen liever eerst..Ik heb het haast nooit nodig maar de keren dat ik het nodig had heeft het wel geholpen..Mijn man heeft melkkoeien en hij gebruikt het bij beginnende uierontsteking..Als het al te ver gevorderd is helpt het niet meer hoor,maar dat zijn dan ook de koeien met chronische uierontsteking..Coffea heb ik een keer gebruikt toen een van mijn paarden zich met oud en nieuw zich zo over de zeik had geholpen,dat hij tijdens en daarna amper meer wou eten..Het is voor dieren die de kop laten hangen en om de spijsvertering weer op gang te helpen..Ik was een beetje wanhopig want hij was in een paar dagen tijd enorm afgevallen en het is echt een type die zich wat kan aanstellen..Het heeft echt geholpen want hij begon snel weer te eten en was zo weer de oude!