Sarcoiden, een fotodagboek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Sarcoiden, een fotodagboek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:20

Die rekening valt inderdaad mee..Gelukkig maar, vaak valt het tegen ;) . Fijn dat hij zich alweer wat beter voelt.Volgens de voorspellingen komen er nog een paar hete dagen aan en dat is niet prettig met koorts..

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:06

Het is al bij al toch wel duur natuurlijk, want een garantie dat het niet meer terug zal komen heb je nooit... maar goed. We hopen op het beste natuurlijk :-)
Gaat de bal aan zijn kaak nog wetrekken? Is het een opgezwollen klier ofzo, of eerder vocht?

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:19

Hoi,

Mijn paard had ook sarcoide( nodulaire) op zijn koker.
In eerste instantie wou ik er niets aan doen maar omdat ze bleven groeien, zijn we gestart met lokaal inspuiten van cisplatine.
Initieel was het de bedoeling van deze behandeling om de 10 dagen te herhalen, 3 keer.
Uiteindelijk is het 8 keer geworden. Paardje heeft er gelukkig weinig last van gehad. Sarcoiden zijn enorm geslonken, tot bijna weg. Eigenlijk zou ik hem nu nog 1 keer moeten laten injecteren om ze helemaal weg te krijgen maar het is eindelijk allemaal toe en bloedt niet meer dus zou er gedurende de zomer graag van af blijven. Na iedere behandeling bloede het namelijk redelijk en zat het vol vliegen.
Ben wel super blij( ondanks het prijskaartje) dat ik het gedaan heb.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:47

Goed nieuws hier gisteren, de 2de en grootste korst is er vanaf gevallen! De wond is mooi droog, benieuwd hoe snel het gaat genezen en wat achteraf nog zichtbaar zal zijn.

Enkele foto's tonen mooi het verloop over die 162 dagen:

Afbeelding

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:08

@kiekje.be, Waarom werd het bij jou eigenlijk z'n grote plek/korst, ligt dat aan het verschil van behandeling?

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:33

Die plek was ook zo groot, alleen zat die volledig onderhuids, op haar romp was er amper iets te zien. De prof zag dat meteen aan de structuur en groeirichting van de haren er rond en zei ook dat die heel agressief zou moeten behandeld worden.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:36

Aha nu begrijp ik het. Maar is het dan zo dat het de tumor doet krimpen tot ze weg is of dat ze de tumor vrijmaken waardoor het naar buiten komt? Oke dat laatste klinkt heel raar, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten uitleggen. :+

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:47

Inderdaad zoals je zegt, de tumor 'kruipt' in de korst. Dat was ook geen gewone korst zoals er op een andere wond zit, maar echt een dik en keihard ding, als je er op klopte klonk dat als karton. Nu zit er opnieuw een korst, maar dan een normale korst die er over enkele dagen wel zal van vallen.

Eigenlijk zag je dat het beste bij de tumor op haar hoofd: dat was een uitwendige knobbel, en na een week viel die er af... maar het stuk tumor in de huid zat er nog, en dat vormde dan in de weken daarop volgend een korstachtige knobbel op diezelfde plaats.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:15

Weer wat geleerd, bedankt. :)

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:08

Hoe gaat het ondertussen met Dafydd?

Bij Gulpamyk sta ik soms versteld van de genezing, hoe snel het gaat! Als je de wonde elke dag ziet valt dat niet op, tot je foto's gaat vergelijken...

Links dag 162, rechts dag 168 - amper 6 dagen verschil! Ongeloofelijk toch?

Afbeelding

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:27

Hier een stille meelezer die ook maar eens reageert.
De genezing hier boven gaat wel heel snel! Dat is inderdaad ongelofelijk, maar wel super fijn!
Ik heb ook benieuwd hoe het met Dafydd gaat. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 10:34

Met Dafydd gaat het redelijk goed, al blijft hij tussen zijn kaak dikke bulten houden en heeft hij af en toe nog lichte koorts... De sarcoiden zijn weg, ik zal er straks weer eens een foto van maken!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:32

Hoe is het nu met Dafydd?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:54

Lief dat je het vraagt!

Het gaat goed, hij lijkt helemaal hersteld en is superfit. Ik rijd met hem voor de wagen en morgen wordt er een zadel aangemeten, eindelijk! Hij heeft nog een klein litteken bij zijn oog en lip, nu maar hopen dat er niet een cel is blijven zitten en hij vrij van die dingen blijft..

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:01

Fijn dat het allemaal weg lijkt te zijn. Hoop voor jou en Dafydd dat het nooit meer terug komt.

Heb zelf met mijn tinker begin vorig jaar hetzelfde traject gevolgd als jullie ........ 4 bcg-behandelingen in Utrecht ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 23:17

En!?

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:34

Was begonnen met een klein wratje waar in ieder geval een jaar niks aan veranderde, daarna begon het ineens te groeien en werd het zoals je kunt zien op de foto, een bloederig gezwelletje waar bij de geringste inspanning bloed uit druppelde. Er waren toen inmiddels ook meerdere onderhuidse tumoren bij gekomen.

Afbeelding

Vorig jaar 4 bcg-behandelingen in Utrecht gehad en helaas zijn ze nog steeds niet allemaal weg, maar ze zijn gelukkig wel vele malen verkleind en komen niet meer door de huid/vacht heen.

Maar het blijft altijd spannend hoor. Voel iedere dag of ze niet groter zijn geworden of veranderd of vermeerderd zijn.

Die van mij is trouwens totaal niet ziek geweest tussen de behandelingen door. Zelfs geen koorts. Hij was alleen wat rustiger dan anders.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 09:06

Waar zit de plek precies?

Fijn dat de jouwe niet ziek is geweest, ik had nog flinke rekeningen van mijn eigen dierenarts ook!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:25

Ja, dat geloof ik :( .

Ze zaten verspreid van onderaan zijn borst tot aan de singelplek. Ook in zijn oksel zat een vrij grote.
Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:39

Hoe is het nu met je paard?