Zwaar kreupel.. hoe kan dit opeens..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlaatjee

Re: Zwaar kreupel.. hoe kan dit opeens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:13

Wat is dit nou weer voor raar verhaal. Paard stokkreupel, niet eens meteen een DA erbij, dan komt de smid je doodleuk melden dat hij een trap heeft gehad en daar moet je paard het maar mee doen? En nu gaat het opeens over zijn gebit.... Schiet mij maar lek, ik snap er niks van..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:59

Evelijn schreef:
Nou jij liever dan ik... heb ooit eens mogen voelen van de tandarts. Paard had klem op en dan halve onderarm erin om achterste kiezen te voelen... brr...

klopt,je kunt alleen goed voelen met een klem op anders niet.
De emaille punten kun je wel enigzins voelen,dan moet je de tong naar buiten halen.Dat is een handigheid waarvan ik niet weet of TS dat kan.
Als we niets meer lezen van haar heeft ze haar vingers ertussen gehad :+

Vlaatjee@Ik snap het ook niet meer,maar dat heb ik wel vaker met de topics van TS. :D
En vooral altijd die omstandigheden die per PB uitgelegt worden... :?

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:13

[quote=ea"]Maevenls je paard opeens zo kreupel van de wei komt, dan controleer je toch even alles? Benen, hoeven, enz? Een zwelling bij de knie is toch heel duidelijk, als je er even gaat voorzitten, zie je het al.

Het kan soms eben duren voordat er een zwelling ontstaat .[/quote]

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:13

Ik kan zo mooi typen op mn mobiel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:18

Esmeehh schreef:
Ik kan zo mooi typen op mn mobiel

:')

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:50

En we zakken dieper de ellende in.. Heeft een wond boven zijn hoef door een voorwerp..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

vlaatjee schreef:
Wat is dit nou weer voor raar verhaal. Paard stokkreupel, niet eens meteen een DA erbij, dan komt de smid je doodleuk melden dat hij een trap heeft gehad en daar moet je paard het maar mee doen? En nu gaat het opeens over zijn gebit.... Schiet mij maar lek, ik snap er niks van..

Snapte er ook al niks van, ben dus niet de enige..

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:58

Huh. Nu een wond boven zijn hoef door een voorwerp? En hoelang zit die wond er dan al aangezien je ook de dikke knie niet hebt opgemerkt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:00

othelloster schreef:
En we zakken dieper de ellende in.. Heeft een wond boven zijn hoef door een voorwerp..

jee,wat een pech!
Zat die wond er al of is die recent?Had de da dat niet gezien dan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:05

Is het niet toch een ontsteking die via de kroonrand naar buiten komt??

Stomme vraag misschien, maar heb je misschien foto's?
Zowel van de knie als de voet, en hoe hij erop staat (op harde vlakke ondergrond)?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 05:40

othelloster schreef:

Doorgebroken hoefzweer? Zit de wond precies in de kroonrand.

*edit ik zie dat Casarell hetzelfde denkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 05:45

Ik zal straks foto's maken als ik thuis ben van school na;4;uur..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:38

Ik snap er ook weinig van. Paard is kreupel en je gaat in zijn mond kijken. :?
Dikke knie, stokkreupel en een wond bij de hoef, tijd voor een bezoekje naar de kliniek?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:48

Pauline schreef:
Dikke knie, stokkreupel en een wond bij de hoef, tijd voor een bezoekje naar de kliniek?

DA/ Kliniek ?????
Nee hoor dat hoeft niet !
TS kan zelf heel goed beoordelen wat er aan de hand is :)
Dat doet ze al maanden en het komt altijd goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:32

silvia58 schreef:
Pauline schreef:

DA/ Kliniek ?????
Nee hoor dat hoeft niet !
TS kan zelf heel goed beoordelen wat er aan de hand is :)
Dat doet ze al maanden en het komt altijd goed :D

Kom op zeg, jullie zijn volwassen mensen.

TS is 15 en beschikt mogelijk (nog) niet over voldoende kennis en financiële middelen om "even een bezoekje aan de kliniek" te brengen. Misschien weet haar moeder ook onvoldoende over paarden en hun verzorging? Ze probeert hier gewoon wat aandacht en info voor de problemen (hoe groot of hoe klein ze ook zijn) met haar paard te krijgen.

Een klein beetje meer empathie voor een kind zou jullie niet misstaan.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 09:40

Stokkreupel is hij niet meer.. hij loopt een heel stuk beter,
Momenteel gaat alles niet zo goed, problemen thuis.. en ja.. dan de zorg van zo'n paard het is stressvol,maar proberen alles zo goed mogelijk te doen,
Othello heeft al eens op de kliniek gestaan door een diepe wond en gekneusd linksachterbeen, omdat hij was achterover gevallen in een beek en bijna verdronken..
dus ja, ik ga er zometeen heen en dan maak ik foto's en dan plaats ik ze hier, zit momenteel op school.. dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:02

t word steeds bizarder! 15 of 45 doet er niet toe. Als je er niet voor kan zorgen, moet je ook geen paard nemen, en gun je het beestje een beter thuis. Als je te weinig erover weet, moet je er wat aan doen.

Mijn paard kwam vorige week onregelmatig het land uit, hoefsmid bij geweest, geen zweer, goed gestapt en loopt sinds gister weer goed.
Dierenarts zegt vaak niet meer dan "stappen en koelen" "als het te lang duurt nog eens bellen dan maken we een scan".

Waar het op slaat om ineens naar het gebit te kijken is mij nog steeds onduidelijk.

T enige waar ik hier in dit hele topic over struikel is dat er op belangrijke vragen vaak geen antwoord word gegeven, of met weinig inhoud. Ik vraag me af of ze echt advies wilde, of alleen bevestiging van wat ze zelf horen wilde.

Triest

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:03

othelloster schreef:
Stokkreupel is hij niet meer.. hij loopt een heel stuk beter,
Momenteel gaat alles niet zo goed, problemen thuis.. en ja.. dan de zorg van zo'n paard het is stressvol,maar proberen alles zo goed mogelijk te doen,
Othello heeft al eens op de kliniek gestaan door een diepe wond en gekneusd linksachterbeen, omdat hij was achterover gevallen in een beek en bijna verdronken..
dus ja, ik ga er zometeen heen en dan maak ik foto's en dan plaats ik ze hier, zit momenteel op school.. dus..

ik lees niet anders dan dat het thuis niet goed gaat....paard staat toch niet thuis? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:10

geerke schreef:
ik lees niet anders dan dat het thuis niet goed gaat....paard staat toch niet thuis? :+

amen!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:58

Ik leef al mijn hele leven tussen de paarden en weet genoeg ondertussen, gisteren is het uit gegaan tussen de vriend van mjjn ma en mijn moeder.. Dus is even moeilijk momenteel

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:08

[***] wil je dat belerende toontje laten? Dank.

Ts wat een hoop ellende. Je hele leven tussen de aarden maakt nog altijd niet dat je in je paard kunt kijken. As je zoveel ellende hebt met dat paard lijkt het me nog atijd slim er een deskundige naar te laten kijken die er voor gestudeerd heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:20

othelloster schreef:
Ik leef al mijn hele leven tussen de paarden en weet genoeg ondertussen, gisteren is het uit gegaan tussen de vriend van mjjn ma en mijn moeder.. Dus is even moeilijk momenteel

Je bent 15?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:24

geerke schreef:
othelloster schreef:

Je bent 15?

dan valt er nog een hoop te leren.. ook volwassenen leren nog elke dag.

rot van de relatie.. alleen heeft je paard daar niks mee nodig.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:24

Pauline schreef:
[***] wil je dat belerende toontje laten? Dank.

Ts wat een hoop ellende. Je hele leven tussen de aarden maakt nog altijd niet dat je in je paard kunt kijken. As je zoveel ellende hebt met dat paard lijkt het me nog atijd slim er een deskundige naar te laten kijken die er voor gestudeerd heeft.

Wil ik best doen hoor ;) .

Uit je laatste bericht blijkt in ieder geval dat je begrepen hebt wat ik bedoel. Jij ook bedankt :wave:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:25

Geerke ik ga temmen op je posts... je lijkt echt eerlijk waar gewoon te kicken op rellen in ieder topic van ts zit jij er als een havik bovenop... ts is een kind, schreeuwt duidelijk om aandacht... dat zou jij toch als volwassen vrouw toch moeten zien... je moet eens terug lezen wat jij in praktisch ieder topic van ts zegt... je zit constant olie op vuur te gooien met banketstaaf opmerkingen... aljesblieft zegt...