Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:16

leek het zo goed te gaan, gaat ze toch weer een stapje terug. vervelend is dat!
sterkte in deze moeilijke situtatie. komt wel goed. :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:29

Jet schreef:
Dat is inderdaad wel wat verschil, maar nog meer dat ze nu doffer lijkt dan dat ze veel dunner is zo op de foto. Het is ook lastig te vergelijken als je haar verder niet ziet, op die oude foto staat ze te eten, in de zon, hoofd omlaag. Op de nieuwe is het niet zonnig, staat ze met haar hoofd in een bocht, dan is de rug ook al anders. Ze heeft wel haar oren mooi naar voren op die van vandaag hoor. Ik hoop van ganser harte dat ze je weer versteld doet staan en dat ze weer uit deze dip komt!

Ja klopt foto is ook anders genomen, ze glimt nog wel, alleen is der vacht wel weer wat verandert (voelt ruwer aan) maar je ziet nu in het 'echt' na een week opeens zo'n terugval qua nek, kont, flanken heupen rug enzo. Tis net een paard van 40 en dan ook nog dat niet lekker lopen.

Maar we gaan gewoon weer voor een stijgende lijn. We zien wel hoe het vervolgt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:40

Eerst die echo maar en dan maar zien wat daaruit komt. Neem het maar stap voor stap, ze ziet er echt niet uit als een paard van 40 hoor. Hier staat er eentje van eind twintig en eentje van precies eergister 30 en die zijn vele malen dunner hoor!

Natuurlijk heeft ze een terugval, maar eerst maar zien wat er uit die echo komt, misschien is dat nu de reden van de terugval en wie weet is dat wel weer "snel" goed op te lossen m.b.v. Den Hoek.

xxsalinaxx

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:44

@Jet,

Ja precies, we gaan gewoon even die echo en vervolgafspraak afwachten!
In die tussentijd hou ik jullie op de hoogte

Bedankt voor je advies,steun en toemoedigende reacties telkens weer :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 19:51

Ik zal jullie even op de hoogte brengen:

Mirre blijft nog steeds achteruit gaan, ze vermagerd maar heeft wel een buikje.
In een paar dagen zijn haar spieren ineens helemaal weg, ook bij haar hals en schouders. Er zat nog wat maar nu niet meer.

Den hoek vindt het wel appart dat ze zo vermagert, ipv dat ze haar vet verbuikt, verbruikt ze haar spieren. Erg raar.
Ze is erg suf en sluit zich laatste tijd steeds vaker af van de wereld.

Kijk het is logisch een terugval, maar tot hoever is het te accepteren.
Ze heeft pijn, dat merk ik aan der.
Tis niet mirre, ogen zijn dof/suf vacht gaat weer raar doen.
Hier een link met fotos van mirre waar ze is zoals ze normaal is, druk, nieuwsgierig vrolijk en een mooi paard
klik
(Sommige hebben die fotos al gezien)

Ook der benen worden er zeker niet beter op. Ik ben benieuwd hoe het afloopt, ze lijkt het zelf een beetje op te geven zoals ze er nu bijstaat en uitstraalt.

Ik geef nog niet op, maar ik wil ook niet egoistisch worden.

Hier een foto van vanavond :

Afbeelding

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:12

Jeetje Meid, ik vind dit echt heel vervelend voor jullie! Ik ga voor je duimen dat Mirre er boven op komt. Als er iets is staat me pb box altijd voor je open!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:59

Jeetje wat rot voor jullie dat ze eigenlijk weer meer achteruit gaat! Kunnen ze van den Hoek niet eerder komen om haar na te kijken?
Wat jammer toch dat het nu weer minder goed gaat terwijl ze zo opknapte.
Als je echt denkt dat het voor jou en/of Mirre niet meer leuk is en dat de kans dat het opknapt te klein wordt, moet je inderdaad een hele moeilijke, maar wel eerlijke keuze maken. Hier achter onze computers kunnen wij dat niet voor je beslissen, maar dat weet je wel. Jij ziet haar, jij ziet hoe ze erbij staat, alleen jij weet wat je moet doen. En wij moeten dan als een blik achter jouw beslissing staan, zo zie ik het tenminste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 05:28

Wat jammer van deze terugval. Verder sluit ik mij helemaal aan bij Jet. Zij heeft het super verwoordt. Ik voel met je mee.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:55

Wat mooi dat ze r toch weer boven op kan komen! *\o/*
Ik duim voor je!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:52

Dat is niet zo mooi! wat er door mij heen gaat zijn wormen! ze vermagerd maar heeft nog wel een buikje, dat is echt een indicatie voor wormen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:54

Is ze al behandeld tegen die bloedwormen?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:11

Wat heftig zeg, hopelijk komt die moed er weer zoals aan het begin van het topic. :(:)
Top dat je zolang bent doorgegaan, hopelijk knapt ze weer op!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 09:43

Bedankt voor alle reactie's

@Jet, heel mooi verwoordt, dankjewel!

@elisa2, die bloedwormen had ze 2 1/2 jaar geleden, is toen helemaal behandeld maar ga wel een mest onderzoek doen.
Afgelopen keer met het bloedonderzoek was wel alles goed.

Bedankt voor alle steun !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 11:08

Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, maar:

Morgen komt mijn reguliere DA een mestonderzoek doen.
Ik weet dat die niet helemaal betrouwbaar zijn, maar volgende week of die week erop komen ze van Den Hoek, dan moeten hun ook maar even kijken

En als ze wormen heeft, wat dan..
Om wormen weg te krijgen moet er weer troep in dat lichaam.
We gaan het zien!

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:52

Sterkte weer meid. :(:)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:55

Wat heeft die allemaal veel megemaakt! Wat een sterk paard als ze het zo overleeft.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:52

Pff.. Sterkte!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:52

xxsalinaxx schreef:

Ik weet dat die niet helemaal betrouwbaar zijn, maar volgende week of die week erop komen ze van Den Hoek, dan moeten hun ook maar even kijken

We gaan het zien!

Wat ik las over bloedwormen is dat die jaren ingekapseld kunnen zitten. Het kan dus zijn dat er nu het ea los komt...ontwormen met iig ivermectine. Ja het is wel troep..maar ze moet er toch ook wel vanaf he, als dat het is uiteraard maar het zou me niets verbazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:03

Elisa2 schreef:
xxsalinaxx schreef:

We gaan het zien!

Wat ik las over bloedwormen is dat die jaren ingekapseld kunnen zitten. Het kan dus zijn dat er nu het ea los komt...ontwormen met iig ivermectine. Ja het is wel troep..maar ze moet er toch ook wel vanaf he, als dat het is uiteraard maar het zou me niets verbazen.

Ja ik ben het met Elisa2 eens. Als er bloedwormen zijn, dan zou ik toch echt ontwormen. Soms is dat gewoon nodig.

maximebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:04

Super super super goed van jullie dat de moed niet in de schoenen zakt !

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:07

Balen zeg dat je zo met d'r blijft kwakkelen. Je leek even op de goede weg te zitten. Ik zie inderdaad geen vrolijk paard op de foto. Hopelijk komt het allemaal weer goed!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:43

Vanmiddag Margot gesproken (behandelende arts van mirre)

Ons plan is al volgt :

Overdag bij de kudde op de wei, 2x per dag fibra wat ze al kreeg en 2x op een dag slobber + de druppels en poeder.
En als ze niet op de wei staat kan ze altijd hooi eten.

Morgen wordt er ook een mestonderzoek gedaan.

We moeten met 3 a 4 dagen wel verschil zien.

Wat Margot wilt uitsluiten, zijn wormen + een eiwittekort, is het dat beide niet, dan wordt het enorm moeilijk om uit te zoeken wat ze nou van binnen allemaal sjouwt.

We gaan het zien, bedankt voor alle medeleven en steun!

Edit: ik heb daarnet even nog een keer gegoogeld naar (bloed)wormen, paarden zouden dan vaak andere mest moeten krijgen, eigenlijk. Mirre heeft gewoon goede mest. Ben benieuwd!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:08

De verslechtering kan ook door de homeopathie komen (oke, de benen zijn dan wel weer vreemd). Maar dan zou je de komende tijd wel weer verbetering moeten gaan zien. Maar alles is nog mogelijk.
Ben zelf 8 jaar geleden bij Den Hoek geweest met mijn paard. Was ook mijn hoop dat zij nog iets konden doen voor hem.
Wij zijn ook een jaar bezig geweest met daarin momenten dat ik het bijltje erbij neer wilde gooien. En als je hem nu ziet, 24 ondertussen maar in zijn koppie nog 4. We rijden nog in de bak, duinen en op het strand.
Mijn ervaring bij Den Hoek is dat ze altijd eerlijk zijn over de kansen van een behandeling.
Als slobber zou je Seniores Priores kunnen geven van Subli, is een compleet voer wat als het nodig is zelfs het ruwvoer kan vervangen wat bij jou paard niet nodig is maar dan is het wel een goede aanvulling.

Heel veel succes de komende tijd.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:11

Ik lees nog steeds mee maar heb vaak niks nuttigs toe te voegen, wil je toch nog maar weer eens veel sterkte wensen, het zit je ook niet mee.. :(:(
Mijn duimen blijven draaien!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 23:13

ogidni schreef:
De verslechtering kan ook door de homeopathie komen (oke, de benen zijn dan wel weer vreemd). Maar dan zou je de komende tijd wel weer verbetering moeten gaan zien. Maar alles is nog mogelijk.
Ben zelf 8 jaar geleden bij Den Hoek geweest met mijn paard. Was ook mijn hoop dat zij nog iets konden doen voor hem.
Wij zijn ook een jaar bezig geweest met daarin momenten dat ik het bijltje erbij neer wilde gooien. En als je hem nu ziet, 24 ondertussen maar in zijn koppie nog 4. We rijden nog in de bak, duinen en op het strand.
Mijn ervaring bij Den Hoek is dat ze altijd eerlijk zijn over de kansen van een behandeling.
Als slobber zou je Seniores Priores kunnen geven van Subli, is een compleet voer wat als het nodig is zelfs het ruwvoer kan vervangen wat bij jou paard niet nodig is maar dan is het wel een goede aanvulling.

Heel veel succes de komende tijd.

Fijn om te horen dat jij een goede ervaring heb met Den Hoek, en super dat jou paardje het weer goed doet!

En klopt, ze zijn eerlijk met hoever het nog kan. Zijn ze bij mij ook!
Ook kan het kloppen dat ze zo op de middelen reageert, maar het ging enorm goed en zijn dan ook op zelfde aantal druppels gebleven , zitten namelijk nog maar op de helft van wat ze hoort te krijgen. En zó heftige reactie, vonden hun ook raar na 3 weken

Ook de slobber die jij zegt moet ik gaan halen! Ga ik morgen doen :)

Bedankt voor je reactie!

@rubber_duck,
Dankjewel! Fijn dat er zoveel mensen meeleven, dit doet mij zeker goed en geeft ook soms weer net dat beetje kracht om door te gaan :)