Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DDDara schreef:Weer advies gevraagd......
Morgen is het precies 3 weken terug dat hij op de operatie tafel lag....... Ik mag morgen dus voor het eerst gaan stappen. Nu moet ik bekennen dat ik het best spannend vind (niet dat in hem eng vind) maar hoop gewoon dat alles goed is en dat ik niet te vroeg ben met stappen....
Ik zat al allemaal reden te bedenken waarom ik hem nog even op stal zou laten staan hem net wat meer hersteltijd geven...... na het weekend bijvoorbeeld.....
MAAR DAT IS NIET FAIR tegen over me maatje..... hij geeft geen enkele aanleiding hem nog langer te laten staan! (het is alleen mijn angst om te snel te zijn)
Het is morgen mooi weer dus goede kans op een "relaxt" paard, dus timing kan eigenlijk niet beter.
Maar nu de vraag....
Hij staat al op de muisjes en het is mooi weer, maar hebben jullie nog adviezen hem rustig te houden bij zijn eerste wandeling......
Zal ik hoofdstel, halster of touwhalster gebruiken?
Op zich lijkt hij heel relaxt hoor, maar ik heb geen ervaring met boxrust (ben er geen fan van) en zeker niet met 3 weken boxrust bij een 3 jarige.
Dus wat kan ik ondernemen om hem heel te houden tijdens zijn eerste wandelingen?

fransje23 schreef:Paard krijgt misshien juist door een bit extra spanning omdat hij nog niet helemaal beleerd is. Gewoon een goed halster met eventueel een hengstenketting die je over zijn neus zou kunnen doen in geval van nood of een touwhalster met een leadrope.
Maar probeer zelf vooral rustig en ontspannen te zijn. Haal eerst even goed adem en ga er vanuit dat er niet teveel gekke dingen gebeuren. Als je zelf ontspannen bent pakt je paard dat ook wel op.
Neem anders iemand mee waar je ontspannen mee kunt praten![]()
Succes met de eerste keer stappen!
PaulinBijoux schreef:Heel paardafhankelijk.
Persoonlijk zou ik met een halster gaan en een berg snoepjes/wortels. Lekker stappen en om de zoveel meter wat lekkers geven.
En ach, als hij gek wil doen doet hij dat toch wel. Met of zonder hoofdstel...Zolang hij bij je blijft zou ik er niet teveel waarde aan hechten..