Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mara2000 schreef:Nogmaals de vraag...
Jullie vergeten bijna allemaal de vraag van TS. En dat is de enige vraag die er toe doet.
Zij laat opereren en vraagt zich af welke stal voor boxrust het best geschikt is.
Geef daar antwoord op of hou je mond.
Snap niet dat modjes hier niet ingrijpen, gaat volledig offtopic hier.
Ik zou kiezen voor de kleinere stal met het sociale contact. En onbeperkt ruwvoer.
Succes.

Dat doet meer dan een grotere stal en geen tot amper contact. xSlvna schreef:Nammie schreef:Dat verschil is makkelijk uit te leggen
Een hond is een jager , een paard is een prooidier.
Verdiep je eens in dit verschil...
Daarbij komt een hond vaak op pijnstillers, hoeft die geen 9 weken weg van soortgenootjes en hebben ze manieren om de pijn wat minder te maken (liggen bijvoorbeeld).
Een paard met een operatie aan de benen staat (in geval van TS) 9 weken (!!!) op 3 benen op stal. Fijn, hartstikke fijn is dat.![]()
Ik liet hem persoonlijk inslapen/slachten (gna, ik kocht hem niet eens).
Mara2000 schreef:Nogmaals de vraag...
Jullie vergeten bijna allemaal de vraag van TS. En dat is de enige vraag die er toe doet.
Zij laat opereren en vraagt zich af welke stal voor boxrust het best geschikt is.
Ik zou kiezen voor de kleinere stal met het sociale contact. En onbeperkt ruwvoer.
Succes.
. Je hebt gelijk dat het ongelofelijk off-topic is. Denk dat ts er net zo overdenkt. 
Storm schreef:Mara2000 schreef:Nogmaals de vraag...
Succes.
Off-topic?
Jij wilt dus niet dat we de TS advies geven over de andere opties die ze heeft?
Mooie boel als de mods hiervoor in zouden grijpen.
Ik vind juist dat hier heel veel goede adviezen gegeven worden waar de TS zeker wat aan heeft.

Echwel schreef:Dan nog kan een hond op 3 poten leven en een paard niet,, dieren weten trouwens niet hoe lang ze geleefd hebben alleen beseffen ze op het moment hoe het leven is, wil je een dier echt deze lijdensweg geven, of hem nu terwijl hij gelukkig is laten gaan

JJane schreef:Echwel schreef:Dan nog kan een hond op 3 poten leven en een paard niet,, dieren weten trouwens niet hoe lang ze geleefd hebben alleen beseffen ze op het moment hoe het leven is, wil je een dier echt deze lijdensweg geven, of hem nu terwijl hij gelukkig is laten gaan
Zoooo je zal het vast niet zo bot en harteloos bedoelen maar zo komt het wel over. Het is een levend wezen geen wegwerp artikel.
DDara schreef:Ik kan het paard in een normale stal zetten dan zal die eigenlijk 9 weken lang geen sociaal contact hebben hij zal wel paarden zien maar niet meer dan dat. Of ik kan hem in een kleinere stal zetten waar geen lopend water is dan moet en dus een waterton op de grond, maar dan staat hij in de stal in de paddock van mijn merrie. Ze kunnen dan nog wel een beetje sociaal contact hebben want hij kan dan met zijn hoofd naar buiten haar paddock in en zij kan dan helemaal tegen zijn stal aan lopen en dus ook gewoon met haar hoofd zijn stal in.......
Wat is de meest diervriendelijke keuze?

Echwel schreef:Ik ga een dier niet onnodig laten lijden omdat ik denk dat het zielig is, zielig zit tussen onze oren en ja dieren beseffen dat niet
Dan zou er geen dier in het wild nog onder de bomen vandaan durven komen uit angst te worden gegeten
geerke schreef:Ik begrijp er niets van....TS vraagt iets betreft een stalling en de adviezen van laten slachten vliegen haar om de oren?
Dat vraagt ze toch niet?
Ik zou het paard in de stal met de aangrenzende paddock zetten,zodat de merrie nog eens langs kan komen.